.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:40:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI V6 2001] Długi czas uruchamiania, za duże spalanie
PostNapisane: 05.mar.2007 17:23:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 17:07:36
Posty: 3
Witam,

Auto na zimno odpala około 15 sekund (tzn tyle potrzeba kręcić rozrusznikiem aż zapali), świece grzeją, wtrysk sterujący wymieniony. Po pierwszym uruchomieniu silnika pozniej jest juz ok, auto pali na dotyk.

Następna sprawa: Zatankowalem do pelna, przejechalem 156 km i zalalem 23 litry paliwa. Troche sporo, nie?:) Nawet jak na ciężką noge :)

o co w tym moze chodzic? Wiem, ze zaraz powiecie, ze powinienem zdiagnozowac, ale ja nawet nie wiem o co biega ;)

Jestem nowym posiadaczem Audi (przypadkowo). Cały czas jezdzilem mercedesami (ostatnio C klasa 2,2 w dieslu). Nie znam sie na tych komputerach :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 17:41:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro moment wtrysku jest dobrze ustawiony to auto ma juz duzo nalatane pompa nie jest pierwszej mlodosci wiec dawka rozruchowa do poprawki . W sumie to 5 minut z laptopkiem i pali na dotyk. To nie jest wada w kazdym TDI trzeba po pewnym przebiegu wprowadzic korekte dawki a widelki sa tam duze wiec nie ma problemu.Przywitaj sie ze wszystkimi jak etykieta nakazuje i jak przystaje. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 19:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
Skoro moment wtrysku jest dobrze ustawiony to auto ma juz duzo nalatane pompa nie jest pierwszej mlodosci wiec dawka rozruchowa do poprawki . W sumie to 5 minut z laptopkiem i pali na dotyk. To nie jest wada w kazdym TDI trzeba po pewnym przebiegu wprowadzic korekte dawki a widelki sa tam duze wiec nie ma problemu.Przywitaj sie ze wszystkimi jak etykieta nakazuje i jak przystaje.

to co piszesz to dotyczy vp37 ale jej V6 nie ma. Z tym laptopem to w tym czasie to możesz przekodować sterownik na autoamta, a nie obrobić mapy w sterowniku, ale to jest tylko prowizorka i tylko w vp37.[/quote

Ja bym podłączył auto pod vaga i sprawdził porządnie kąt wtrysku + czujnik temp. cieczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 20:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...i świece żarowe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 21:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 17:07:36
Posty: 3
Oczywiście, że witam wszystkich serdecznie. Dziekuje za odpowiedzi.

Auto ma przejechane 114 tyś, wszystko chodzi cacy z wyjatkiem tych malych szczegolikow, ktore sporo mnie kosztuja. Przejechalem 55 km i juz strzalka spadla sporo ponizej fulla.

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie wymienialem przednie wachacze jakies tysiac kilometrow wczesniej i juz mi sie wydaje, ze sie wyrobily...byc moze przywyklem do mercedesa gdzie po 50 tys wymienialem czasami koncowki drazków...Czy to normalne, ze te wachacze tak szybko kucają?

I skoro odezwał sie sam guru Meszrum to zxapytam jeszcze o jedno. Czy to normalne, ze gdy przelaczam skrzynie na D lub R (czy tez triptronic) to auto zaczyna glosniej warczec i troche dygotac?

Wiem, wiem Panowie, ze wchodze tu z butami o z miejsca zadaje mnóstwo pytan, ale ja nigdy nie mialem z autem problemow :)


pozdrawiam
P.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 21:36:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Maxtdi mam jeszcze BMK i posiadalem AFB i co mi opowiadasz skoro bawie sie chipowaniem i innymi bajerami w TDI od ponad 10 lat a juz troche przezylem. Chyba jak bedzie wiecej czasu i chceci zaczne pisac na czym polega chipowanie czego uzywac jakie programy jakie kody adaptacyjne do zwyklego VAG i kompilatory bo jest tego duzo a firmy tuningowe owialy tajemnica tak bardzo w naszym kraju i kroja kase na tym co mozna samemu spokojnie zrobic majac pojecie o pracy silnika i potrafiac pojmowac dlaczego zmiana tego powoduje to a dlaczego jak zmienimy tamto zbyt mocno to mozemy miec dziure w tloku lub kopyto w bloku. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 22:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
no mój AFB też pali po ok 10-15 sekundowym kręceniu,na świece żarowe nie reaguje, ale na razie nie miałem czasu żeby przyjżeć się temu bliżej,myślę na temat tej dawki rozruchowej,ale gdyby miał zbyt małą to może próbował by w trakcie kręcenia łapać,a on ryknie gwałtownie ale musi swoje pokręcić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 22:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pompa wtryskowa sie zuzywa w srodku a zwlaszcza VP44 wysokocisnieniowa. Dlatego jest ta tolerancja ktora daje fabryka aby sobie dawke podniesc oczywiscie chodzi o rozruchowa . Korekcje robia czesto i nawet nie regeneruja pompy wtryskowej a pozniej delikwent mowi ze padla mu po roku . Wszystko sie zuzywa i dlatego sa te widelki dla wtajemniczonych mowia duzo dla niewtajemniczonych sa cyferkami. Zmiana dawki startowej nie wplywa na zuzycie paliwa. Podjedziesz na warsztat a oni powiedza " my wiemy co jest ale to problem" , trzeba wymienic to i ustawic tamto a klient wyskoczy z kasy aby jego silniczek banglal. :|

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 22:51:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Hmm, skoro twierdzisz że masz taką wiedzę w tym temacie to powinieneś znać różnice między vp37 a VP44 i wiedzieć że w tej drugiej zużycie mechaniczne pompy nie ma wpływu na rozruch silnika jak to ma miejsce w vp37. Pewnie większość ludzi którzy mają wiedzę i w nią inwestują co za tym idzie z niej żyją nie dzieli się pewnymi informacjami z innymi, a szczególnie w temacie modyfikacji silników co za pewne uchroniło nie jeden silnik od gwałtownego zgonu. Według mnie jest to normalne zachowanie. Bez urazy ale odnoszę wrażenie że jednak nie masz pojęcia o „chipowaniu i innych bajerach”. Co do kodowania sterowników i używania oprogramowania do chipowania to wszystko jest opisane na stronach tych właśnie „tajemniczych firm tuningowych” i nawet jak czegoś tam byś nie znalazł to na Googolu coś też się znajdzie. Co do dziur w tłokach to widziałem ich wiele ale większość z nich była w nie modyfikowanych silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 22:59:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak masz racje nie mam i robie to tylko znajomym a znajomi robia to za pieniadze i to DUUUUUUUUUUze.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 23:14:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Hastlas napisał(a):
Oczywiście, że witam wszystkich serdecznie. Dziekuje za odpowiedzi.

Auto ma przejechane 114 tyś, wszystko chodzi cacy z wyjatkiem tych malych szczegolikow, ktore sporo mnie kosztuja. Przejechalem 55 km i juz strzalka spadla sporo ponizej fulla.

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie wymienialem przednie wachacze jakies tysiac kilometrow wczesniej i juz mi sie wydaje, ze sie wyrobily...byc moze przywyklem do mercedesa gdzie po 50 tys wymienialem czasami koncowki drazków...Czy to normalne, ze te wachacze tak szybko kucają?

I skoro odezwał sie sam guru Meszrum to zxapytam jeszcze o jedno. Czy to normalne, ze gdy przelaczam skrzynie na D lub R (czy tez triptronic) to auto zaczyna glosniej warczec i troche dygotac?

Wiem, wiem Panowie, ze wchodze tu z butami o z miejsca zadaje mnóstwo pytan, ale ja nigdy nie mialem z autem problemow :)


pozdrawiam
P.


odczytaj dane silnika [kod] z tabliczki znamionowej - 3 litery.
zacznijmy od tego, jaki masz silnik.

co do przełączania na D lub R, to silnik powinien działać bez zmian.
kiedy był wymieniany olej w skrzyni?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 00:20:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 17:07:36
Posty: 3
meszrum napisał(a):
Hastlas napisał(a):
Oczywiście, że witam wszystkich serdecznie. Dziekuje za odpowiedzi.

Auto ma przejechane 114 tyś, wszystko chodzi cacy z wyjatkiem tych malych szczegolikow, ktore sporo mnie kosztuja. Przejechalem 55 km i juz strzalka spadla sporo ponizej fulla.

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie wymienialem przednie wachacze jakies tysiac kilometrow wczesniej i juz mi sie wydaje, ze sie wyrobily...byc moze przywyklem do mercedesa gdzie po 50 tys wymienialem czasami koncowki drazków...Czy to normalne, ze te wachacze tak szybko kucają?

I skoro odezwał sie sam guru Meszrum to zxapytam jeszcze o jedno. Czy to normalne, ze gdy przelaczam skrzynie na D lub R (czy tez triptronic) to auto zaczyna glosniej warczec i troche dygotac?

Wiem, wiem Panowie, ze wchodze tu z butami o z miejsca zadaje mnóstwo pytan, ale ja nigdy nie mialem z autem problemow :)


pozdrawiam
P.


odczytaj dane silnika [kod] z tabliczki znamionowej - 3 litery.
zacznijmy od tego, jaki masz silnik.

co do przełączania na D lub R, to silnik powinien działać bez zmian.
kiedy był wymieniany olej w skrzyni?



OK, dziekuje. Jutro odczytam kod, nie wiem kiedy byl wymieniany olej. Audi jest zza odry... ma 114 tys, ale to nie jest pierwsze ani 10 auto, ktore sprowadzam, wiec widze, ze to nie jest autentyczny przebieg (zuzycie roznych elementów, chociaz auto bardzo zadbane) nalezałoby dodac ze 100 tys, na moje oko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 00:24:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, V6TDI a.d. 2001 może mieć realnie ok. 200 000 km.
to normalny przebieg, jak na ten rocznik.

co do reszty, to poczekajmy na oznaczenie silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: