.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:33:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 2,8 AAH] Pytania o silnik
PostNapisane: 16.mar.2007 11:49:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Niedawno stalem sie szczesliwym posiadaczem Audi c4 quattro z 1994 r.
Jest kilka wad ktore jak najpredzej chce naprawic i potrzebuje waszej pomocy.
Podejrzewam ze czujniki w tym silniczku nie dokonca sa sprawne, zegar cisnienia oleju praktycznie stoi w miejscu, raz jest 1 bar raz 2, mocniej przygazuje i nie ma znacznego zwiekszenia cisnienia. Temperatura oleju tez praktycznie stoi przy 60 stopniach. Dziwi mnie temperatura plynu chlodniczego, jak samochod postoi i sie grzeje dochodzi normalnie do 90 stopni, ale na trasie lecac 140 mialem caly czas ok 70 stopni.
Zauwazylem ze wlanczajac zaplon pojawia mi sie tylko czujnik ladowania, nie ma konmtrolki oleju i termostatu!!
Czy to moze byc wina czujników, samochód duzo stal nieuzywany. Prosze powiedzcie mi czy to sa czujniki, czy jak podlacze go do kompa to bede pewien?? No i jaki jest koszt, termostatu i czujników oleju??
Z góry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 12:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Z tym olejem to musisz podechać do jakiegoś warsztatu, żeby wkręcili ci manometr i wtedy będziesz wiedział czy wskaźnik oszukuje czy jest takie naprawdę.
Sprawdź termostat bo może być do wymiany.
Czujnik temperatury silnika też do sprawdzenia.
Podjedź na komapa i się podłącz napewno nie zaszkodzi a kilka usterek może wykryć.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 15:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ciś jak najszybciej do sprawdzenia.
kontrolek ciś oleju i temp w tym aucie nie ma jest za to auto-check. z temp to ciekawa sprawa- też tak mam ale porównująć oporności drugiego czujnika wysyłającego sygnał do ecu wychodzi żę temp za niska w czsie jazdy nie pokrywa się z rzeczywistością w rzeczywistości jest 90 st -błąd czujnika ??? na pewno nie termostat bo wymieniłem już 4 szt różnych producentów.z temp oleju raczej w normie ok 60u mnie przy pałowaniu dochodzi do 80-90 st

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 19:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
enduro7777 napisał(a):
z temp oleju raczej w normie ok 60u mnie przy pałowaniu dochodzi do 80-90 st

A u mnie przy dośc ostrej jeździe do 120st. dochodzi :!: wiem, że około 90st. to norma w samochodach z chłodnicą oleju z prawdziwego zdarzenia.
No i teraz sam już nie wiem jaka powinna byc właściwa temp. oleju w AAH (a jaką temp. miałem w B4-ce już nie pamiętam) :/
shpongler napisał(a):
Dziwi mnie temperatura plynu chlodniczego, jak samochod postoi i sie grzeje dochodzi normalnie do 90 stopni, ale na trasie lecac 140 mialem caly czas ok 70 stopni.

Ja obstawiam walnięty termostat.Dla pewności jednak warto było by sprawdzic co na to Vag.

Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 08:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w poprzedniej 1.8 JN bez chłodnicy oleju też mi dochodziło do 120 st przy pałowaniu na tym samym zestawie wskażników i czujników .tak ze temp oleju w 2.8 jest niższa niż w 1.8

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 10:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
Czyli te nieprawidłowe wskazania moga byc powodowane bledem komputera. Zauwazylem ze wlasnie ten komputer pokazuje mi co pewien czas bledne wyniki, np. na jalowym biegu splala 17 litrów itp. ale owszem czasami dane sa prawidlowe. Zrobilem sobie diagnostyke komputerowa, ale udalo polaczyc sie tylko z klima i silnikiem ( mial 2 bledy czujnika spalania stukowego). NIe dalismy rady polaczyc sie z zegarami.
Co mam zrobic by usunac te bledy w tym komputeze pokladowym?? Czy na te wskazania moga miec wplyw tez czujniki??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 14:06:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ecu nie ma nic wspólnego ze wskażnikami one działają na zasadzie drutu oporowego -wskażnik i zmiana oporności -czujnik + przewody i 12v zasilania- jak w żuku lub syrence

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 14:09:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jedynie drugi czujnik temp wysyła sygnał do ecu ale to też nie ma nic wspólnego z wskażnikami. przyczyna złych wskazań to czujniki lub zimne luty i inne kiepskie połączenia w inst

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 23:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
dziekowac koledzy
bede sprawdzal wszystkie polaczenia z czyjnikami co i jak, i zobaczymy jak mi to wyjdze!!
pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 19:35:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
posprawdzaj ale oprócz ciś oleju reszta raczej w normie.mnie nie udało się dojść przyczyny spadku temp na wskażniku temp w czasie jazdy . zmierzyłem za to rzeczywistą temp płynu i okazało się żę jest 94 st a wskażnik pokazuje jak wół w czasie jazdy 65-70 na postoju wzrasta do 90 a rzeczywista jest ok 95 . dziwią mnie te uparte posty że to wina termostatu .co ma termostat do wskażnika jeśli utrzymuje właściwą temp na poziomie ok 90st. wydaje mi się żę to będzie wina czujnika ale dlaczego na postoju pokazuję większą temp by spaśc w czasie jazdy ??? ? sprawę odpuściłem z chwilą zmierzenia temp rzeczywistej płynu

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 19:52:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
enduro7777 napisał(a):
dziwią mnie te uparte posty że to wina termostatu .co ma termostat do wskażnika jeśli utrzymuje właściwą temp na poziomie ok 90st. wydaje mi się żę to będzie wina czujnika

A mnie z kolei nie dziwią wcale ;)
W obu autach miałem opisywane tu objawy tj. 60-70 stopni trasa, około 90-ciu miasto i w obu przypadkach winny był termostat :!:
Co nie oznacza oczywiście, że i w tym przypadku tak musi byc.

Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 21:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
u mnie trasa 80 , czasem poniżej . miasto , od około 83 do 93 , przy 93 włącza się wentylator . termostat sprawdziłem ma postoju , puścił przy około 80
wg mnie jest ok .

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 23:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
sprawdzilem ze ten czujnik cisnienia oleju podlaczony na jeden pin, czy tak ma byc, zmienilem podlaczenie, czyli przelozylem wtyczke do drugiego pinu i wtedy czujnik na zimnym silniku pokazal ponad 5 bar, co chyba jest prawidlowe, puzniej troche szalal na wolnych pokazywal 0 po dodaniu gazy 5 i spowrotem zero. Wyczyszcze styki i zobacze czy jest ok.
Mam pytanie co do mojego komputera, bo on zwariowal, podaje dziwne wskazania spalania (dane napewno nie sa prawidlowe) rowniez temperature na zewnatrz mialem dzis 17 stopini, chociaz tyle napewno nie bylo. Czemu raz komputer podaje prawidlowe dane a czasmi calkowicie z kosmosu???
pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 19:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ten drugi pin na puszce czujnika oleju jest do wysterowania lampki ciś oleju. jak pod niego podłączysz żarówkę a z drugiej strony obwodu +12 po kluczyku będziesz miał lampkę ciś oleju ja wykorzystałem wolne miejśca w zegarach i założyłem taką kontrolkę po prostu nie ufam auto-checkowi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: