.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 23:53:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 C4 2.2T 20V AAN]szarpanie silnikiem pod obciążeniem
PostNapisane: 22.mar.2007 00:48:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
witam, mam S4 C4 20V TURBO QUATTRO, swieżo robiona glowica(przeżyty horror u mechanika opowiem kiedy indziej) i przed robota tej glowicy bylo wszystko ok z przyspieszaniem, a teraz jak dam więcej gazu to tak około 3 tys obr/min zaczyna dziwnie szarpać,a przy powolnym dodawaniu gazu idzie normalnie. faktem jest zauwazylem ze auto ma wiekszego buta w porownaniu z przed operacji wymiany uszczelki i lekkim remoncie glowicy, teraz tak jakby jest o wiele lepsze doladowanie na wskazniku i tak sie zastanawiam czy mechanik podczas skladania gratow czegos nie sknocil. Moze ma ktos pomysl co ewentualnie ten mechanik mogl zle zlozyc ze teraz tak sie dzieje. A jeszcze jedno, podczas podlaczania pod komputer zrobiono testy itp, a przy probie komunikacji z komputerem silnika wyskoczyl napis ze nie mozna sie polaczyc z komputerem, a ta maszyna cala do komputera dziwnie sie zawiesila i trzeba bylo resetowac urzadzenie. czy mozliwe ze komputer zlapal jakies bledy? jak teraz zresetowac komputer? czy odlaczenie klem z akumulatora moze pomoc? A autko tak fajnie chodzi a tu znowu problemy, najpierw z glowica ktora zrobilem, a teraz to dziwne szarpanie......, musze jeszcze sprawdzic przerwy na swiecach bo moze jakies paprochy powpadaly, ale swiece sa nowe NGK. help


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 02:02:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
albo źle popodłączał podciśnienia i łapie błąd przeładowania, albo masz gdzieś nieszczelny / źle poskładany dolot.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 16:47:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tez wydaje mi sie, ze namieszal cos ze sterowaniem WG.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 18:40:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
przy odpaleniu zimnego silnika slychac jakby cos bylo lekko nieszczelne w okolicy WG, a po nagrzaniu silnika cichnie. Wszystki uszczelki dawalem fabryczne wiec nie rozumiiem. Co on tam w tym WG mogl zle zalozyc, ten mechanik? Widzialem ze byla tam jakas dziwna okragla uszczelka z jakiegos odpornego na temperature materialu, mozliwe ze jest zle zalozona i np naciska na sprezyne w WG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 14:02:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Dodam tylko, ze w tym silniku nalezy stosowac platynowe swiece BOSCH....a reszta, to tylko tanie polsrodki..... :(
Ale to akurat nie ma zwiazku z Twoim problemem.
Sprawdz co Ci Leo napisal. Odlacz tez wtyczke z zaworu N75 - wtedy autko powinno smigac na minimalnym doladowaniu, ale nie bedzie odcinac. Jesli tak nie jest - byc moze N ma zamienione podcisnienia, lub jest niesprawny....ECU nie jest w stanie opanowac przyrostu doladowania i odcina.
Mozesz spiac waz idacy zza turbiny (tam gdzie pojawia sie nadcisnienie w momencie uzyskania doladowania) do weza idacego do WG. Wtedy rowniez bedzie minimalne doladowanie, a jesli bedzie odcinalo - to stawiam na cos z WG.
Ja bym tak do tego podszedl, ale kiepsko sie na tym znam tylko ostatnio tez mialem jaja z przeladowaniem :-) Powodzonka.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 15:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
obstawiam tez okolice zaworka N75 odłacz go i zobacz czy szarpie czy idze bez zacięć i zapodaj na forum objawy
co do świec miałem ostatnio bosch platynki,teraz zmieniłem na NGK platynowe i zaden problem chodzi bez zastrzeżeń :D

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 21:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
zuru napisał(a):
Dodam tylko, ze w tym silniku nalezy stosowac platynowe swiece BOSCH....a reszta, to tylko tanie polsrodki..... :(
Ale to akurat nie ma zwiazku z Twoim problemem.
Sprawdz co Ci Leo napisal. Odlacz tez wtyczke z zaworu N75 - wtedy autko powinno smigac na minimalnym doladowaniu, ale nie bedzie odcinac. Jesli tak nie jest - byc moze N ma zamienione podcisnienia, lub jest niesprawny....ECU nie jest w stanie opanowac przyrostu doladowania i odcina.
Mozesz spiac waz idacy zza turbiny (tam gdzie pojawia sie nadcisnienie w momencie uzyskania doladowania) do weza idacego do WG. Wtedy rowniez bedzie minimalne doladowanie, a jesli bedzie odcinalo - to stawiam na cos z WG.
Ja bym tak do tego podszedl, ale kiepsko sie na tym znam tylko ostatnio tez mialem jaja z przeladowaniem :-) Powodzonka.


Powiem tak, troche sie na autach znam, tylko troche nie przemawia do mnie nazwa N75, ECU, wybaczcie ale WG to wiem ze to zawor reulacyjny do turbo, a gdzie ta reszta? moze ma ktos jakies rysunku czy cos takiego? a co do swiec to mam NGK platynowe, tylko pewien fachowiec o nazwisku k......... nie poweim dalej, powiedzial ze do tych aut trzeba stosowac tylko bosch, wiec sam juz nie wiem, ilu fachowcow tyle rad. w poniedzialek jade na serwisn do boscha, pozniej do fachowcoch ktorzy skladali glowice moze cos wymysla. Jutro kupuje VALVOLINE VR1 10 w 60 i zalewam, staram sie dbac o to auto jak potrafie, gdyby nie to szarpanie to bylo moje najlepsze auto na swiecie :D mam nadzieje ze to wylecze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2007 07:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
przyjemnej lektury ;) na tej stronie masz wszystko.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... boost.html

przesledz sobie zalecenia na overboost check list.

a tutaj masz bezposredni link do opisu dzialania kontroli cisnienia w 20V turbo:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... wgcnt.html

powodzenia. napisz potem co bylo przyczyną!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 09:14:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
ok, a teraz nie wiem czy wogole pojade do jetronika poniewaz moja skromna osoba poradzila sobie sama z problemem :) otoz pierwsze co to wyciagnalem swiece i okazalo sie ze na dwoch swiecach byla przerwa okolo 1 mm, a na trzech okolo 0,7 mm, wiec dalem wszedzie przerwe 0,6 mm na wszystkich. nastepnie bylo luznych kilka wezy mniejszych i wiekszych, podokrecalem, ale nie to wszystko bylo przyczyna owych problemow z szarpaniem tak mysle..., otoz postanowilem poogladac dokladniej te weze powietrzne idace od turbiny po zimnej stronie, i ku mojemu rozczarowaniu ten cienki wezyk ktory wychodzi od turbiny i laczy sie chyba z N75 gdzie jest wtyczka poprostu nie byl nalozony na to wyjscie z turbiny, myslalem ze mnie szlak trafi. no jak do cholery jasnej mozna bylo nie zalozyc takiego wezyka na turbine? to juz trzeba byc artysta, naprawde. okazalo sie ze jeszcze luzne sruby przy wyjsciu z WG i dalej do wydechu, szkoda gadac mowie wam, zanim oddacie gdziekolwiek auto do roboty trzeba sie grubo zastanowic czy samemu tego nie mozna zrobic bo jak widac w moim przypadku to istny horror. oczywiscie uradowany po zalozeniu owego wezyka i skreceniu, odpalam moja maszyne na jazde probna, i co? ano jest poprostu ok :) :D :P , przestalo szarpac jak reka odjal, fakt ze moje doladowanie na wskazniki 1.8 bara nie jest rewelacja, byc moze gdzies jest lekka dziurka na dolocie lub komputer moze dziala poprostu w trybie awaryjnym jak sugerowalo pare osob z ktorymi rozmawialem, albo uszkodzony N75, ale najwazniejsze ze autko ciagnie jak zaczarowane od dolu do oporu, rewelacja, jestem szczesliwy, a juz myslalem ze jest o wiele gorzej. dzieki za rady wszystkim, ale jak sami widzicie czasami taki laik jak ja potrafi naprawic tak skomplikowana maszyne S4 ;) . ale do jetronika moze pojade tak z ciekawosci, moze moc zmierzyc, cos poprawic w silnuku itp, jeszcze nie wiem. z tego wszystkiego najlepsze jest to ze juz teraz wiem jak zachowuje sie auto przy dziurze w dolocie, i mam nadzieje juz nic mnie zaskoczy :walcz: pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 10:21:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
No i elegancko, że sam sobie poradziles :) Czasem warto zajzec pod maske.

A odnośnie doladowania... To mozesz miec wszystko w poządku.

Jeśli chcesz uzyskać pelne doladowanie to wbij np 3ci bieg, ustal 2500-3000tys obr. prawa noga wcisnij gaz do dechy a lewa z wyczuciem hamuj tak, zeby obroty nie wzrastaly (trzymaj bryke na lejcach :D ) i utrzymywaly sie 2500-3000.

Zapodaje wykres doladowanie dla silnika AAN. Zauwaz, że wyższe doladowanie jest na niskich obrotach i potem spada. Są tam dwa wykresy. Gorny jest w trybie overboost jak depnie sie gaz do oporu i dziala to max 15sek, a dolna krzywa jest jak juz minie te 15sek :)

Obrazek

Zauważylem jeszcze ciekawostke, że zazwyczaj te samochody po chiptuningu maja overboost na życzenie, tzn zawsze jest pelne doladowanie po depnieciu do oporu i nie ma zonkow, ze czasem idzie deczko lepiej a w innym momencie troszke gorzej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 10:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
Lukasik napisał(a):
Zauważylem jeszcze ciekawostke, że zazwyczaj te samochody po chiptuningu maja overboost na życzenie, tzn zawsze jest pelne doladowanie po depnieciu do oporu i nie ma zonkow, ze czasem idzie deczko lepiej a w innym momencie troszke gorzej.


No to ciekawe dlaczego sie u mnie byla tak duza moc i moment obrotowy skoro byla dziura w dolocie (jezeli niepodpiety wezyk od N75 do turbiny tak mozna nazwac). Czy moze poprostu skoro wezyk od N75 jest nie podlaczony do turbiny wowczas idzie pele doladowanie nie kontrolowane wlasnie przez owe N75? dobrze to rozumiem? to jezeli tak jest juz teraz chyba wiem w jaki sposob mozna sobie samemu z kabiny regulowac cisnienie doladowania montujac odpowiedni regulator, pod warunkiem oczywiscie ze wydola wtryski, pompa,itd...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 19:47:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
taaa najlepiej odepnij map sensor wywal N75 ściśnij sprężyne WG wywal knock sensory czujniki powietrza, przegrzania podepnij manometr do kabiny i lecimy na dwa bary :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 20:02:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
conajmniej :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 20:58:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
i silnik do kosza, tak? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 22:04:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
coś w tym stylu ...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 22:47:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
to w jakim celu te rady???

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 08:34:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tobie nie ma co radzić jak widać po wątku na apmotorsport

wszystko i tak wiesz najlepiej :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 09:09:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 19:35:10
Posty: 50
Lokalizacja: Nowa Ruda
maciu napisał(a):
tobie nie ma co radzić jak widać po wątku na apmotorsport

wszystko i tak wiesz najlepiej :P


wszystko sie zgadza, jak radzic to madrze, doradcow jest zawsze tysiace, a wykonawca jeden. nic nie wiem najlepiej tylko caly czas sie ucze. pisalem wczesniej i swoich spostrzezeniach co do mocy to zaraz oceniono ze mam brak doswiadczenia itd, przeciez to byly tylko moje uwagi i spostrzezenia, przeciez nie ma ludzi nieomylnych. ale jakos podjac sie odplatnie danej naprawy to prawdziwych mechanikow jakos brak. ale i tak dziekuje wszystkim za pomoc, zawsze cos w glowie zostanie. pozdrawiam.

ps: i zauwazylem jedno, na tych forach malo doswiadczony w tych sprawach jak ja nie ma sie odzywac tylko sluchac, bez komentarza.

a najlepiej tak jak na AP, proponuje zamknac temat bo glupie docinki sie zaczynaja, zamiast pozyteczne i madre doradztwo.

_________________
A8 4.2 V8 Quattro ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 09:51:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie wiem czemu warczycie na kolege. Ja tam tez sie ucze o turbo i faktycznie czasem ciezko jest uzyskac odpowiedz pomagajaca ZROZUMIEC pewne zagadnienie...ale niewazne.
Odlaczony miales wezyk podcisnieniowy do N75, wiec tak faktycznie nie byla to dziura w dolocie - ten waz jest podlaczony przed turbina, tam gdzie pucha z filtrem. Gdybys mial odlaczony wezyk nadcisnieniowy (za turbo) to byloby gorzej tak mysle - doladowanie rosloby gwaltownie a WG pozostawalby zamkniety - byloby ostre odciecie zaplonu i walilbys glowa w kiere :) . Generalnie rola N75 to poprostu wpuszczanie na rzadanie sterownika silnika nadcisnienia wytwarzanego z turbiny do dolnej komory WasteGate co powoduje uchylenie sie sprezynki i utworzenie obejsca dla spalin napedzajacych goraca strone turbinki...i tak sobie komp steruje tym zaworkie, coby doladowanie bylo takie, jak ma zapisane w pamieci :)
Wiec jesli odlaczysz N75 od pradu, pozostaje on domyslnie otwarty - to tak jakbys spial sobie wezyk idacy do WG z wezykiem zza turbiny (tam gdzie pojawia sie doladowanie). Wtedy doladowanie jest regulowane mechanicznie bo jest caly czas wpuszczane do dolnej komory WG i dopoki sila sprezynki w WG trzyma go zamknietego doladowanie bedzie roslo...w 3B seryjna sprezynka trzyma ok 0,4 bara.
Tak to w skrocie wyglada, mam nadzieje ze cos pomoglem. Gratulacje, ze udalo Ci sie uruchomic bestie :)

Lukasik, czemu Twoim zdaniem maks doladowanie jest osiagane z heblem...zauwazylem, ze moje 3B z heblem zaczyna wytwarzac kosmiczne moce :) :) Czemu poprostu z normalnymi oporami toczenia tak nie jest ?
Moze to wina przelozen ? Czy mam sobie zabetonowac progi i drzwi :P :):

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 11:02:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zuru napisał(a):
Lukasik, czemu Twoim zdaniem maks doladowanie jest osiagane z heblem...zauwazylem, ze moje 3B z heblem zaczyna wytwarzac kosmiczne moce :) :) Czemu poprostu z normalnymi oporami toczenia tak nie jest ?
Moze to wina przelozen ? Czy mam sobie zabetonowac progi i drzwi :P :):


ecu w mapie ma zapisane tak ze wysokie doladowanie 0,7bar (dla 3b)powinno byc wlasnie przy niskich obrotach rzedu 2500-3000tys i potem spada do 0,4bar (dla 3b) przy 7kobr. Jak wystrzelisz z jedynki to turbinka nawet nie zdazy doladowac i max co zobaczysz na bc bedzie 1.4. na 4ce lub 5tce zdazy naladowac jak depniesz z malych obrtotow. A ja napisalem, ze mozna go chwilke potrzymac hamulcem na niskim biegu, zeby turbosprezareczka zdazyla doladowac i przekonac sie czy potrafi osiagnac to co fabryka dala.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: