.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:00:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B2 1.6D]pomoc techniczna wskazana
PostNapisane: 22.mar.2007 07:31:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2004 10:23:44
Posty: 34
Lokalizacja: TORUŃ
witam,

mam audi 80 1,6 d 1986 roku B2 na liczniku mam prawie 400 tys. km chociaz z tego co wiem silnik ma gdzies polowe tego.przeprowadzam sie za miasto a co za tym idzie chcialbym miec sprawne auto,gdyz tych km bedzie wiecej. teraz odpukac nic powaznego sie niedzieje jak sa naprawy to raczej jest to amortyzacja.bede chcial zrobic co nieco w autku aby dobrze jezdzilo,pytanie moje jest typu, na co zwrocic mam uwage przy ogolnym przegladzie stanu auta,aby w pozniejszym czasie uniknac niespodzianek.co mam sprawdzic,co zmierzyc itd.
wpisujcie mi sie a bede bardzo wdzieczny

pozdrawiam

_________________
Audi forever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 09:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 13:55:18
Posty: 45
Lokalizacja: Kielce
Witaj. Proponuje posprawdzac dokładni hamulce (zuzycie okładzin, klockow,tarcz,bebnow, ewentualne wycieki), stan zawieszenia( koncowki, tuleje wachaczy). Stan oleju w skrzyni biegow, wycieki, filtry. to takie podstawowe rzeczy,o ktore trzeba zadbac. Nie pisze o silniky, gdyz jak nie ma wyciekow lub innych problemow (rozruch zima, nadmierne dymieni) to diesla sie nie 'czepiam'. Ja bym to sprawdzil.
troche ogolnie, ale ja mam w domu dwie audiczki(87r i 88r) i kazda robi dziennie po ok 150km i nie zdarzyla mi sie zadna awaria:) Powodzenia i pozdrawiam.

_________________
B3 1.8 automat - przyjemność z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 10:37:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2004 10:23:44
Posty: 34
Lokalizacja: TORUŃ
no wlasnie wycieki male mam.uszczelka sie zestarzala.bede ja wymienial.ale jak mam wycieki to co wtedy,na cos musze zwrocic w szczegolnosci uwagę.

_________________
Audi forever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 11:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 13:55:18
Posty: 45
Lokalizacja: Kielce
Ogolnie zpod pokrywy zaworow sie cos leje. Ja kupiłem drozsza korkowa uszczelke, powierzchnie odtluscilem i wysuszylem. jest dobrze. Proponuje dokladnie to robic. Napisz konkretne miejsca wyciekow to powiem dokladnie.
Najbardziej niepokojace sa wycieki ( zawilgocenia) z uszczelki pod głowica i uszczelniaczy wału korbowego. Jezeli sa z uszczelniaczy to trzeba je wymienic, gdyz na poczatku moga byc niewielkie wycieki i w kazdej chwili moze zaczac po prostu plynac. Uszczelka pod głowica to juz trudniej. Moze sie okazac,ze potrzebne jest jej splanowanie.
Moze pisze troche niezrozumiale, ale staram sie jakos przekazac to co wiem.

_________________
B3 1.8 automat - przyjemność z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 12:16:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wymien pasek rozrzadu i napinacz. W sumie najlepiej wszystkie paski i rolki .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 13:05:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2004 10:23:44
Posty: 34
Lokalizacja: TORUŃ
dzięki chlopaki za odpowedzi.
piszcie dalej
pod glowica mi nieleci gdyz to juz kilka lat temu mialem wymieniane i niema ani sladu wycieku,leci raczej pod zaworami.
paski i napinacz mam wymieniony i to od niedawna
a jak wyglada kewstia z cisnieniem oleju jakie jest wskazane dla mojej audiczki i co zrobic jak bedzie poniezej czy mam wtedy zaczac sie martwic?
jestem laikiem w sprawie napraw takze zadaje moze pytania oczywiste ale nie dla mnie, a wiem ze mi pomozecie ;)

_________________
Audi forever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 19:50:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Obejrzyj też stan karoserii - progów i błotników - po tylu latkach coś tam mógł rudy nabroić.

Przyjrzyj się też pompie wtryskowej - czasem tulejki trzpienia od linki gazu się wyrabiają i z pompy zaczyna ciec paliwo. Przy okazji skontroluj linkę ssania - może isę przełamać tuż przy pompie.

Jak będziesz wymieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów to tą plastikową zatyczkę która będzie w zestawie załuż na silikon - nie pocieknie tędy olej...

Generalnie to nie ma się co o silnik i skrzynie biegów martwić. 400.000 km dla tego silnika to sredni dystans. Spokojnie będzie jeździł dalej

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B2 1.6D]pomoc techniczna wskazana
PostNapisane: 22.mar.2007 20:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
grolsch23 napisał(a):
witam,

mam audi 80 1,6 d 1986 roku B2 na liczniku mam prawie 400 tys. km chociaz z tego co wiem silnik ma gdzies polowe tego.przeprowadzam sie za miasto a co za tym idzie chcialbym miec sprawne auto,gdyz tych km bedzie wiecej. teraz odpukac nic powaznego sie niedzieje jak sa naprawy to raczej jest to amortyzacja.bede chcial zrobic co nieco w autku aby dobrze jezdzilo,pytanie moje jest typu, na co zwrocic mam uwage przy ogolnym przegladzie stanu auta,aby w pozniejszym czasie uniknac niespodzianek.co mam sprawdzic,co zmierzyc itd.
wpisujcie mi sie a bede bardzo wdzieczny

pozdrawiam

1. Ciśnienie sprężania
2. Zapytac jak często wymieniano płyn chłodniczy - ten silnik jest podatny na uszkadzające się uszczelki pod głowicą m in z powodu jazdy na starym płynie.
3. Sprawdzić stan końcówek wtrysków i w razie potrzeby wymienić i wyregulowac.

To dobry silnik,trwały i o małym apetycie na paliwko i naprawy. Jedyny minus - auto najpierw słychac a później widać ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 07:08:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2004 10:23:44
Posty: 34
Lokalizacja: TORUŃ
moja audiczka nie jest glośna, jest cichutka jak motyl
skrada sie jak tygrys :diabel:

_________________
Audi forever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 10:29:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Ja tylko dodam od siebie 2 rzeczy:

1. wcześniej wspomniane zawieszenie i układ kierowniczy. Sprawdź końcówki drążków, tuleje, sworznie wahaczy, gumy na stabilizatorze i ogólnie wszystkie gumowo-metalowe elementy zawieszenia. Sprawdź czy nie ma luzów na łożyskach w kołach, sprawdź geometrię, bo złe ustawienie to nie tylko mniejsze bezpieczeństwo ale większe/nierównomierne zużycie opon

2. Elektryka: poprzeczyszczaj, podociskaj wszystkie wtyczki na kablach (reflektory, kierunkowskazy, czujniki, etc) bo z biegiem lat na miedzi gromadzi się śniedź co pogarsza przewodność. Sprawdź listwę bezpieczników i wtyki, które do niej wchodzą czy jakieś piny nie są wypalone, żeby Ci się nie zdarzyło, że Ci np. światła zgasną w trakcie jazdy :):

Jak to odpowiada lekarz rodzinny do mojej babci na stwierdzenie "Panie doktorze, oj boli mnie tu i tam."
- "A co się pani dziwi! To już jest wiek...! Coś musi boleć!" ;)

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: