.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:49:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4, 1.9TDI] Dławienie auta przy prędkości 140 km/h....!!!
PostNapisane: 28.lut.2007 22:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2006 13:49:16
Posty: 1
Lokalizacja: Lubartów
Witam!

Chciałbym się przywitać jako, że jestem nowym użytkownikiem forum. Miło mi Marcin jestem. Forum przeglądam od dłuższego czasu. Zanim napisałem tego posta przejrzałem całe mnóstwo tematów, postów odnośnie problemów czy historii, które mnie osobiście interesowały a dotyczyły mojego auta. Na chwilę obecną mam dwa pytania, na które nie znalazłem odpowiedzi poprzez opcję "szukaj". Mam nadzieje, że jeżeli komuś moje pytania wydają się "lamerskie" to niech ma na uwadze, że zanim posta napisałem całe forum przeszukałem :).

Pytanie 1.
Auto bez problemu przyspiesza od 0 do 140 km/h. Przyspieszanie odbywa sie bardzo żwawo jak na silnik 1.9 TDI 1Z. Turbina prawidłowo załącza się i auto dostaje wyraźnego "kopa" i śmiga do przodu. Problem zaczyna się powyżej 140km/h. Samochód zaczyna się dławić tak jakby ktoś odcinał mu dopływ paliwa. W aucie mam wszystkie nowe filtry. Olej mobil pół syntetyk. Jeżdżę na dobrym paliwie - tzn. tankuje się na Statoil-u. Próbowałem zatankować się gdzie indziej ale problem nadal istnieje. Mam nadzieje, że forumowicze pomogą mi rozwiązać problem lub w jakiś sposób podpowiedzą i naprowadzą na przyczynę dławienia powyżej 140km/h. Nie chodzi mi tu o jazdę non stop powyżej tej prędkości ale jak auto ma prędkość maksymalną w okolicach 175km/h to te 170 powinien lecieć - tak przynajmniej mi się wydaje.


Pytanie 2.
Przy odpalaniu w mroźne dni po zagrzaniu świec auto pali na pół obrotu jak to się mówi, na dotyk. Przekręcam kluczyk i trach :). Problem pojawia się kiedy czujnik nie wymusza grzania świec - najwyraźniej nie ma takiej potrzeby - temperatura powietrza powyżej np. 7 C a rozrusznikiem muszę zakręcić dobrych kilka razy tak na ucho to przynajmniej ze 4 obroty. Tzn. przekręcam kluczyk i rozrusznik "mieli": raz, dwa, trzy, cztery i dopiero odpał. Przeglądając forum natknąłem się na historię ze źle ustawionym kątem wtrysku w pompie. Nie wiem czy to może w tym tkwi przyczyna jak tak to dlaczego po zagrzaniu świec jest oka a bez świec lipa. Chyba, że 1.9 TDI 1Z tak ma???

Z góry dziękuje za odpowiedź na moje pytanie.

Pozdrawiam
Marcin
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z.[/b]

_________________
...Audi 80 B4 1.9 TDI 90 PS!!!!....
...:: TDI RULEZ ::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 08:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Uszkodzony N75 lub przepływomierz. Podmienić i testować.
2. Sprawdź stan świec żarowych a następnie sprawdź i skoryguj w razie potrzeby kąt wtrysku. 1Z musi palić od pierwszego obrotu. Dodatkowo sugeruję lekturę 10 przykazań dla diesla.


3. Zajrzyj do NEWBIE i przywitaj się. Brawa za poprawnie nazwany temat ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 12:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Basket przy okazji mam do Ciebie pytanie jako do znawcy 1Z.

Otóż mój 1Z`cior jest dość dynamiczny, choć nie jeżdziłem innym 1Z`em, ale u mnie nie czuć momentu załączania turbiny :| choć pompuje podobno normalnie - mechanik sprawdzał.

Podejrzewam, że może coś być z N75 tylko nie mam możliwości podmiany.
A uwagi na rocznik :): 92 - komunikacja z Vagiem jest wyjątkowo trudna.

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 21:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Turbina załacza się od momentu gdy zacznie pracować rozrusznik ;)
Jeśli autko przyspiesza płynie a nie odczuwasz turbodziury to raczej jest to pozytywne zjawisko, ale 1Z raczej turbodziurę ma i powinna być odczuwalna.
Jeśli pomiar cisnienia doładowania wypadł pomyślnie (840 mBAR w zakresie od ok 2000 do 3500 rpm) to jest ok i nie nalezy się tym martwić.
Pomiar ciśnienia możesz wykonać używając manometru i wpinając go w odgałęzienie metalowej części kolektora dolotowego ;)
Czy katalizator w twoim autku jest wycięty ? Jesli nie, a samochód ma przebieg > 250 tys km - zacznij od tego :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 21:23:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Kata wyciąłem przy okazji wymiany kompletnego sprzęgła :D :D choć nie był zbytnio przytkany, a EGR oczywiście jest zaślepiony.....
Ale dzięki Basket, teraz spokojniej :diabel: raczę się jazdą TDI....

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 01:24:48
Posty: 15
Pytanko: mam 80-tke z '92 i nie mogłem się podłączyć do VGA. Czy złącze jest w skrzynce z bezpiecznikami?? jeśli nie to gdzie?? W jaki sposób można sie podłączyć??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
manfred napisał(a):
Pytanko: mam 80-tke z '92 i nie mogłem się podłączyć do VGA. Czy złącze jest w skrzynce z bezpiecznikami?? jeśli nie to gdzie?? W jaki sposób można sie podłączyć??


i nic dziwnego ze nie mogles ... strare kondony z 92 roku maja bardzo duze problemy z komunikacja .. poszukaj na forum ktos opisywal swoje boje w komunikowaniu sie ze starym 1Z-eciorem..... :):

p.s VAG a nie VGA (ang. Video Graphics Array) ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:49:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 01:24:48
Posty: 15
Ok. Dzięki. Widzę że czeka mnie dużo roboty. Taka mała literówka się trafiła. Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: