.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 23:47:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEL 2,5 TDi] Głuche stuki w silniku. Pomocy !!!
PostNapisane: 28.mar.2007 21:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkich. Panowie pomocy coś zaczęło dziś mi walić w silniku jest to dosyć głośne walenie pompe vacum wykluczam bo ją odkęciłem i odpaliłem na chwile bez niej. Wszystkie problemy zaczęły mi się miesiąc temu jak padł mi nastawnik w pompie zaczął mi wtedy ostro koppcić na siwo nawet po naprawie nastawnika. Wymieniłem wtryski a właściwie końcówki oraz ustawione zostały na próbniku. Nadal z rana kopci takim siwym dymem i co dziwne korekcje kompletnie się porozjeżdzały i to na bardzo wysokie wartości nawet do 4,6 a na jednym jest 0,5. Nawet jak zmieniłem kolejność wtrysków to też te wartości wysokie były w tych samych miejscach ale silnik chodził dobrze poza tym kopceniem z rana. Dziś stojąc na krzyżówce zaczął dziwnie stukać i nie mam pojęcia co to bo stuki nie ustają wogóle.

Co to może być co można sprawdzić i jak zanim będzie konieczne rozbieranie silnika ?
Kurde mam już dosyć tego samochodu.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 22:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wydaje mi sie ze to wina pompy wtryskowej. Stuka bo daje bardzo duze dawki na jeden lub dwa cylindry.C zy cala pompa byla oddane do regeneracji? jestes pewien ze to twoja stara pompa a nie jakas podmieniona? Dla mnie dziwne jest co to za mechanik , ktory zabiera sie za regeneracje nastawnika wymienia sprezynke i za taka operacje bierze 1000zl a nie umie ustawic napiecia oraz dawki na przyrzadach kontrolno - pomiarowych. Moim zdaniem to jedz do tego goscia i albo daje pompe jak sie nalezy albo do rzecznika praw konsumetna a ten juz go tam pogoni odpowiednio.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 07:37:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Napewno jest to ta pompa bo przy mnie rozkręcał i pokazywał że sprężyna walnięta. Wiem że na napięcie nie patrzył ale dawke ustawiał już z takim urządzeniem diagnostycznym i niby dawka dobra bo i na kompie też mi na takiej najlepiej chodził. Stuki raczej dochodzą spod dekla zaworów ale na szklanki też mi to nie wygląda. Kurde wparałem się z tym samochodem konkretnie już normalnie ręce rozkładam i znów do następnego mechaniora trza zawieść. Dziś ma mi zmierzyć ciśnienie i sprawdzić sworznie tłokowe bo jemu się wydaje że to coś tu trzeba szperać. A jak to sprawdzić czy to pompa stuka jest jakiś sposób ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 10:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Napisze tak zebys zrozumial. Pompa nie podaje odpowiednich dawek na wtryski. Prawdopodobnie jej sterowanie jest zle i dlatego jest taka roznica w korekcji wtrysku i stuka. Tylko to stukanie nie slychac w pompie a w cylindrach , poniewaz jedne wtryski podaja odmierzone odpowiednio ilosci paliwa a inne ilosci przekraczajace prawidlowe spalanie .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 10:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Czyli jeśli ciśnienie na cylindrach jest prawidłowe i nie zauważy mechanior luzów na sworzniach tłokowych to wskazuje na pompe ? Czy jeszcze może być co innego ? Tylko już sam nie wiem co w pompie może być nie tak.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 11:15:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Cisnienie sprawdzi a luzy w jaki sposob? Cos ten mechanik czaruje, ma zamiar wyciagac korbowody z tłokami czy co? Uklad korbowotlokowy jest najmocniejszym ze wszystkich , ktore byly montowane w silnikach 5 cylindrow. Zrob tak
Kiedy silnik zlapie temp pracy wez szmatke owin wkolo wtrysku , zacznij od pierwszego. Silnik niech chodzi odkrec zasilanie wtrysku tak zeby ON wydostawal sie na zewnatrz. Skoro stukanie zniknie to masz pewnosc ze to pompa lub sam wtrysk , skoro njie to zawory dotykaja tlokow. Wtedy sprawdz czy sie na kole pasowym w przodzie nic nie przestawilo bo czasami zebatka peka w pol i sobie lata jak chce.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 12:09:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Mówił że trzeba troche mieć wyczucia i po wyciągnięciu wtrysków wkłada się w gniazdo cos długiego i sztywnego i na górze tłoka jest otworek za który można zachaczyć i próbować ruszać na boku jak sworzeń rypnięty to będzie delikatnie pukało a czy luzów góra dół nnie ma to sie sprawdza na powrocie tłoka w dół i jak będzie na dole to się naciska tłok jakimś drutem czy nie pójdzie jeszcze troche w dół w ten sposób mówi że można spróbować sprawdzić. Wtryski właśnie luzował wczoraj i stuki nie ustawały to może i wie co mówi i robi niby uchodzi za najlepszego od samych silników diesla bo do pomp się nie tyka. Czy chodzi o koło paska rozrządu te z przodu silnika ? Tam się może coś ściąć ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 08:55:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Sprawdziłem wczoraj ciśnienie i jest na dwóch cylindrach po 29 a na 3 po 30 więc ciśnienie git wtryski wrzuciłem na próbnik też nieźle rozpylają więc już nrmalnie nie wiem co szzukać czy faktycznie te sworznie czy to coś z pompą bo te korekcje mi się nie podobają bo skoro ciśnienie git wtryski wyglądają też w porządku a korekcje na dwóch tłokach gigantyczne około -4,5 i dymieniie na zimnym na siwo. Wtrysk sterujący na szybszych obrotach popukiwałem i nic nie przerywało a po jego odłączeniu zmiana jest słyszalna niewielka ale jest więc chyba działa i zostaje pompa albo szklanka któraś ale ona na korekcje nie ma wpływu tylko najwyżej na te stuki. A mam jeszcze pytanie w okolicy nastawnika słychać takie bzyczenie nie ciągłe ale takie troche przerywane czy tak ma być bo po odłączeeniu wtrysku sterującego te bzyczenie ginie a wydaje mi się że przed zmianą nastawnika było naa odwrót że po jego odłączeniu bzyczało a normalnie nie ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 15:42:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Oddaj pompe na diagnostyke ale do service bosch. Moze byc tak ze nastawnik dobry ale czesc wysokocisnieniowa nie jest juz wydajna i zaczyna dostawac telepawki poniewaz nie moze sie wysterowac. Przy tekiej duzej korekcie wtrysku , praktycznie ECU nie ma mozliwosci dobrego sterowania dawkami dlatego silnik powinien kolysac obrotami jak jest cieply. Nie wiem jak to stuka w nim ale skoro zawory nie dotykaja tlokow to nie ma mozliwosci aby to byly swoznie lub panewki.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 23:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Dziś po kolejnych kombinacjach troszeczke ucichało te pukanie ale kopci jak szalony na siwo i ten taki bzyk w nastawniku chyba troche mnie dziwi bo przed zmianą nastawnika tego nie słyszałem. Wtedy wydaje mi się że było inaczej a mianowicie jak wtrysk sterujący podpięty to nie było bzyczenia a jak odpięty to było a teraz jest odwrotnie. Bo już sam nie wiem czy może wtrysk sterujący mieć z tym coś wspólnego ale sprawdzałem tak jak kolega pisał czyli pukając w niego na nieco podwyższonych obrotach i się nic nie zmieniało błędu też nie ma. To chyba faktycznie chodzi tu o pompę. Jutro jade chyba do mechesa który ją robił i niech poprawia. Skoro wiem już że ciśnienie w cylindrach dobre w tryski nie leją to ja już tu nic innego nie widze. A jak nie to musze szukać gdzie tu mają taki próbnik do pomp.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 00:15:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Chyba najblizej do prawdziwego service Bosch masz tutaj
BS Eko-Diesel Serwis

Ulica
Andrzejów Duranowski 1a

Miasto
96-500 Sochaczew

Województwo
Mazowieckie

Telefon
046/862-12-61

Fax
046/862-12-56

E-mail
eko-diesel-serwis@bosch-service.pl

zadzwon i dowiesz sie co i jak bo w/g wykazu oni robia pompy i wtryski a skoro posiadaja maszyny Boscha oryginalne to mozna tam podjechac.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 12:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Ok dzięki wielkie za pomoc popytam i zobaczymy co mi powiedzą wczoraj kolejności wtrysków pozamieniałem i korekcje dziwnie spadły bo około 2,0 dwie są a dwie 0,5 to i tak lepiej niż było i stuków takich dużych nie słyszę ale kopcić kopci dalej. Pozdrawiam

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: