Na początek - dzięki za rozwiązanie problemu z silnikiem - to nastawnik pompy, daję go do regeneracji bo opis samodzielnej mnie z lekka wystraszył... Mam przy okazji pytanie - czy szarpanie przy hamowaniu silnikiem (nie zawsze występuje) może być z nim związane czy szukać gdzie indziej?
I teraz właściwe pytanie:
Znalazłem podobny przypadek na forum, ale wyjaśnienia nie... Pomiędzy samym kolektorem dolotowym a bloczkiem do którego przykręcony jest przewód od IC oraz zaworek EGR "wydmuchuje" mi olej. Nie ma go dużo, ale jednak - w dodatku czasami śmierdzi jak skapnie na kolektor wydechowy
. Czym to uszczelnić? Ma tam być jakaś uszczelka czy po prostu czerwony silikon?
Dodam, że autko jeździ prawidłowo (jak na 14-letniego Avanta niecałe 7l/100km w warunkach prawie miejskich, 170 km/h i 15s do setki to chyba dobrze), VAG nie pokazuje błędów a oleju ubywa ok. 1l/10kkm (może ciut mniej). Zaglądalem do węży i sprężarki - jest lekki nalot z oleju ale nie ma ani luzów "rzek" oleju, ani innych śmieci).