.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:03:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9TDI 1Z] Odpowietrzanie układu chłodzenia
PostNapisane: 05.kwi.2007 22:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Witam
Takie małe pytanie - czy układ chłodzenia odpowietrza sie samoczynnie czy jest na to jakis sposób :?: W ksiazce pisza jedynie o odpowietrzeniu układu (po wymianie termostatu) ale wolalbym sie upewnic czy nie trzeba tego samodzielnie zrobic :?:
Licze na podpowiedz i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 06:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak wymieniałeś płyn to odpal silnik, nie zamykaj korka od wlewu i niech silnik popracuje aż zadziała termostat. Wtedy układ się sam odpowietrzy, co będzie widać bo będziesz musiał dolać jeszcze płynu.

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 09:22:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
OK, dzieki wielkie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 09:25:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ustaw rowniez ogrzewanie na maxa

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 09:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
jeszcze możesz na kolanku co idzie na nagrzewnice, masz taki zaworek na płaski śrubokręt. odkręć go i poczekaj aż zacznie lecieć plyn

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 10:12:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Bilu napisał(a):
ustaw rowniez ogrzewanie na maxa


Zawsze zastanawiało mnie po co ustawiać ogrzewanie na max :?: Przecież jeśli się nie mylę w B4 płyn zawsze leci na nagrzewnicę, tylko jest uchylana klapka która kieruje ciepłe powietrze przez nagrzenicę.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 12:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Już gdzieś pisałem na ten temat - nagrzewica otwarta, zbiornik wyrównawczy odkręcony i podniesiony wyżej, no i korek plastikowy na przewodzie nagrzewnicy odkręcony - i nalewamy powoli aż będzie laciał przez ten zaworek tylko płyn. Trzymając w górze zbiornik wyrównawczy zakręcamy zaworek - śrubkę plastikową i przykręcamy zbiornik. Odpalamy na 10 min gasimy i w razie potzreby uzupełnaimy. To najlepszy sposób !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Odpowietrzanie układu chłodzenia
PostNapisane: 12.kwi.2007 20:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jelly napisał(a):
Witam
Takie małe pytanie - czy układ chłodzenia odpowietrza sie samoczynnie czy jest na to jakis sposób :?: W ksiazce pisza jedynie o odpowietrzeniu układu (po wymianie termostatu) ale wolalbym sie upewnic czy nie trzeba tego samodzielnie zrobic :?:
Licze na podpowiedz i pozdrawiam

Na www.a4-klub.pl w dziale zrob to sam lezy moj opis procedury wymiany termostatu oraz odpowietrzania dla wszystkich R4 TDI , moze warto go gdzies tu podkleic.
Znajdziesz bez problemu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 21:45:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Dzieki Baskecior. Dzisiaj zmieniłem termostat. Dojście było beznadziejne, ale dało rade bez odkrecania pompy wspomagania. Z tego co widziałem z opisu na forym A4 to dostęp jest chyba łatwiejszy.
Teraz pobutowałem troche starego zetora po mieście bo troszke mi sie spieszylo i wskazówka na chwile wyszła lekko poza 90 stopni. Martwić sie tym czy tak jest OK??
jutro postaram sie sprawdzić go na trasie przy ok. 160km/h jaka bedzie temperaturka, ale pytanie takie - przy jakiej temp. powinny włączyć się wentylatory :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 22:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jest ok, 1 bieg wentylatorów włacza się przy ok 100 st C, drugi nieco później.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 10:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Dzisiaj go troche przegoniłem na trasie - 160km/h a do tego włączyłem klime zeby bardziej obciażony i temperatura wzrosła lekko powyżej 90 stopni. Ale skoro mowisz ze tak jest dobrze to ok. Boje sie tylko w upalne dni zeby sie nie przegrzal, bo nie wiem ile wytrzymuje diesel temperatury...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 21:10:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
u mnie jest podobnie, jak go pobutue troche mocniej to wskazówka wychyla sie troche ponad 90st.ale mysle ze to spowodowane jest narazie przysłoną w atrapie(ta oryginalna przysłona jeszcze z okresu zimowego) :)

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 23:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
pawela122 napisał(a):
u mnie jest podobnie, jak go pobutue troche mocniej to wskazówka wychyla sie troche ponad 90st.ale mysle ze to spowodowane jest narazie przysłoną w atrapie(ta oryginalna przysłona jeszcze z okresu zimowego) :)


To napisz jak bedzie jak zdejmiesz osłone. Ja sobie takowa zrobiłem w momencie kiedy miałem zepsuty termostat. Ale wczoraj jezdzilem z osłoną dzis bez niej i roznica jest minimalna. Jedynie szybciej dochodzi do 90stopni, ale potem przy wiekszych obrotach wskaźnik wychyla sie tak samo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 07:29:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jelly napisał(a):
Dzisiaj go troche przegoniłem na trasie - 160km/h a do tego włączyłem klime zeby bardziej obciażony i temperatura wzrosła lekko powyżej 90 stopni. Ale skoro mowisz ze tak jest dobrze to ok. Boje sie tylko w upalne dni zeby sie nie przegrzal, bo nie wiem ile wytrzymuje diesel temperatury...

Zagrzanie 1Z`ta do właczenia wentylatorów graniczy z cudem. Co innego jesli masz właczoną klimę i będziesz go katował po mieście ...
W moim 1Z`ku chyba właczyły się 2 razy przez ponad 3 lata.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 23:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Baskecior napisał(a):
Jelly napisał(a):
Dzisiaj go troche przegoniłem na trasie - 160km/h a do tego włączyłem klime zeby bardziej obciażony i temperatura wzrosła lekko powyżej 90 stopni. Ale skoro mowisz ze tak jest dobrze to ok. Boje sie tylko w upalne dni zeby sie nie przegrzal, bo nie wiem ile wytrzymuje diesel temperatury...

Zagrzanie 1Z`ta do właczenia wentylatorów graniczy z cudem. Co innego jesli masz właczoną klimę i będziesz go katował po mieście ...
W moim 1Z`ku chyba właczyły się 2 razy przez ponad 3 lata.


No to u mnie chyba sie ten cud dzisiaj zdarzyl, bo po jezdzie ok. 100km z predkoscia ok 120 km/h wjechalem w miasto a po zatrzymaniu zostawiłem na kilka minut włączony silnik i po chwili włączyły sie wentylatory, mimo iż nie używałem wcale klimy. No i nie wiem czy cos jest nie tak po wymianie termostatu, skoro włączenie wentylatorów to rzadkośc. Zaczynam sie obawiac jak to bedzie wygladało jak na zewnątrz bedzie +30...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 07:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jelly, a masz możliwość podpięcia laptopka z VAG-Comem ?
Obejrzyj po takiej jeździe grupę 007.
Najpierw zagrzej go w trasie, zobacz ile pokaże w 007, później postaw do załaczenia wentylatorów. W tym czasie też poobserwuj 007.
Być może układ nie jest jeszcze do końca odpowietrzony.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 08:40:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Baskecior napisał(a):
Jelly, a masz możliwość podpięcia laptopka z VAG-Comem ?
Obejrzyj po takiej jeździe grupę 007.
Najpierw zagrzej go w trasie, zobacz ile pokaże w 007, później postaw do załaczenia wentylatorów. W tym czasie też poobserwuj 007.
Być może układ nie jest jeszcze do końca odpowietrzony.


Wlasnie na razie nie mam tej mozliwosci :/ Ale mam nadzieje ze wkrótce sie to zmieni. Zaczalem sie juz ogladac za interfacem, tylko nie wiem co kupić, zeby bez problemowo działało w B4 i w A4 bo takowa powinna sie niedlugo pojawic.
Zasięgałem już jezyka w Viakenie to powiezieli ze tylko na max 232 do B4 bedzie dobry, gdzie indziej znow mowili zeby kupic KKL OBD2 i przejściówke.
No i nie wiem szczerze mowiac co kupic.
Moze Ty mozesz mi pomóc, bo jak dobrze kojarze to tez masz lub miales B4 1Z.
Moj jest z konca 94r z przeplywka Pierburga, wiec z tego co czytałem to łatwiejsza jest diagnostyka niż w tych do 93. Jeśli możesz mi powiedzieć jaki interface kupić, żeby było mozliwie uniwersalne i niezwaodne bede wdzieczny :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 07:45:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
NIe kupowałem nigdy interfejsu do B4 1Z, musisz popytać innych użytkowników forum, ale skierowałbym się ku opto + zestaw adapterów. Do 1Z` `94 powinieneś podłaczyć się bez problemów. Do A4 podłaczysz się nawet mikrofalówką ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:21:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
U mnie kolega sprawdzal VAGiem temp silnika i jest ok miedzy 88-92 stopnie gdy na desce bylo 98 :/ powiedzial ze czujnik na deske jest walniety.. Ile to moze kosztowac?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 17:47:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Mam pytanie gdzie znajduje sie korek plastikowy od nagrzewnicy na plaski srubokret ktory musi byc odkrecony poczas odpowietrzania ukladu chlodzenia??

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: