.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:57:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI AFN] Proszę o sprawdzenie logów
PostNapisane: 03.mar.2007 22:02:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2006 10:32:58
Posty: 49
Mam takie objawy. Auto jedzie dobrze przyśpiesza odpowiednio, a w pewnym momencie traci moc wcisnięcie gazu powoduje bardzo słaby przyrost obrotów, auto "nie ciagnie" nieważne na jakim biegu. Problem występuje rzadko powiedzmy raz na 3-4 dni. Pomaga wyłączenie silnika i odpalenie ponowne. Pyzatym dymi na czarno z wydechu po przygazówce. I tak wczoraj przyszedł vag dzisiaj kilka godzin na necie żeby znaleźć vag-coma aktywowanego i z pecetem do garazu, niestety brak laptopa uniemożliwił wykonanie testów dynamicznych oto logi mi osobiście nic one nie mówią więc prosze expertów o diagnozę o ile logi dobrze sporządziłem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c33 ... b9fd6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a2 ... 69c89.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d83 ... 842b8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c1 ... ecd4d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80a ... 87b2a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f1 ... 7c39a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/536 ... e8f40.html

_________________
Quattro!!! Quattro!!! Quattro!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 22:56:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Honolulu, Twoje logi są niemiarodajne, bo albo nie rozgrzaleś wlaściwie auta, albo masz standardowe problemy z termostatem.
76,5 * C to zdecydowanie za niska temperatura do prawidłowego diagnozowania...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 22:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Troche napiecie nastawnika w pompie wariuje ale to nie ma wplywu na spadki mocy. Auto dostaje gdzies zly sygnal i przechodzi silnik w tryb awaryjny , wtedy odczytuje stale dane z ECU. Moze byc przeladowywanie turbosprezarki . Tam w tych nieszczesnych Garretach sa kierownice i ona sie zapiekaja. Trzeba lekko popsikac i recznie delikatnie tym ciegielkiem rozruszac. Powinno lekko chodzic. Moze tez byc tak ze przeplywomierz nie podaje sygnalu odpowiedniego ale wtedy jak robisz sprawdzanie bledow vagiem to ten blad sie pokaze. Raczej to te kierownice , tutaj duzo o tym pisali wlasciciele autek z silnikiem AFN.Inne logi sa w/g mnie poprawne.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 23:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Zrób log z kanału 011 pod obciązeniem i wklej go tutaj...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 00:10:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Błędy jakieś się zapisały? Ciśnienie doładowania w nastawach zmienia się jakoś tak mało ;) Wejdź jeszcze raz w 011 w nastawach i zaobserwuj prace siłownika na turbinie. Albo jeszcze lepiej podlewaruj płaską 14tką cięgno na śrubie - tylko delikatnie, żeby nie uszkodzić. Powinno chodzić tak na ponad centymetr, bez żadnych oporów. Druga sprawa to kąt wtrysku - trochę skacze. Jak rozumiem, ten drugi log z 000 jest w nastawach? Jeśli tak, a przy okazji zmieniałeś niedawno rozrząd to warto dla pewności zobaczyć jak trzyma śruba na wale.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 00:43:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli motor niedogrzany - zmień termostat. Przeprowadź logi dynamicznie - 011. Osobiście obstawiam klasykę dla AFN`a - zapieczone kierownice i notlauf ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 09:55:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2006 10:32:58
Posty: 49
Jeżeli chodzi o błedy to auto scan pokazał takie coś ale to nie od silnika
Address 35
Controller: 8L0 862 257 K
Component: ZV-Pumpe, Funk D06
Coding: 12864
Shop #: WSC 06313
2 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
00991 - Interior Lights
28-00 - Short to B+

co do logów to mówiac w mastawach chodzi o opcje basic seting mniemam to tak , dzisiaj jeszcze raz zrobie na dobrze rozgrzanym silniku, wczoraj cały dzien szukałem aktywowanego vag-coma 409 niestaty tylko 3112 znalazłem i nim testowałem a podobno 409 jest bardziej wiarygodny

_________________
Quattro!!! Quattro!!! Quattro!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 10:40:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
jeśli ci bardzo zależy na 409 to najprościej sciągnąć orginał i póżniej ściągasz małe uzupełnienie,tylko nie wiem czy wolno tutaj podawać skąd więc trzeba zwyczajnie poszukac,a jeśli ja poradziłem to musi być proste


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 11:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
honolulu napisał(a):
Jeżeli chodzi o błedy to auto scan pokazał takie coś ale to nie od silnika
Address 35
Controller: 8L0 862 257 K
Component: ZV-Pumpe, Funk D06
Coding: 12864
Shop #: WSC 06313
2 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
00991 - Interior Lights
28-00 - Short to B+

co do logów to mówiac w mastawach chodzi o opcje basic seting mniemam to tak , dzisiaj jeszcze raz zrobie na dobrze rozgrzanym silniku, wczoraj cały dzien szukałem aktywowanego vag-coma 409 niestaty tylko 3112 znalazłem i nim testowałem a podobno 409 jest bardziej wiarygodny

Taki bład występuje po chwilowym odłaczeniu sterownika centralnego zamka umieszczonego w bagażniku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 13:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2006 10:32:58
Posty: 49
chciałem aobserwować pracę tego ciegna ale niczego niewypatrzyłem nic sie nieporuszało na kompie zmieniało sie z on na off i było słychac inny dzwiek wydechu ale niczego w silniku niezaobserwowałem, w którym miejscu jest to ciegno?? oglądałem filmik z tematu diadgnostyka tdi, u mnie jakos inaczej to wyglada, mógłby ktoś mi przesłac foto silnika z góry całego i strzałka nakierować na lokalizacje??

znalazłem foto takiego silnika jak mój prosiłbym o nakierowanie gdzie ta ruchoma sztanga http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/839 ... d3b6f.html

_________________
Quattro!!! Quattro!!! Quattro!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 17:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2006 10:32:58
Posty: 49
Ok chyba zlokalizowałem nad sprężarka jest taki baniaczek okrągły i od niego idzie cięgno do turbo, jak sie dodaje gazu to idzie w dół tak ?? i od tego baniaczka od góry wychodzi przewód gumowy na podciśnienie. Moje pytanie czy na niezapalonym silniku to cięgno powinno sie dać palcami poruszać w dół?? bo u mnie nie idzie, i jeszcze w przypadku demontowania turbo ile śrub należy odkręcić?
A co by się stało jakby odłączyć ten gumowy przewód, bo jak na chwile odłączyłem auto jakby szybciej reagowało na dodanie gazu.????

_________________
Quattro!!! Quattro!!! Quattro!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 19:33:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Na zgaszonym silniku cięgno powinno być na dole. Po zapaleniu, na jałowych, jest podnoszone. Zobacz w nastawach jaki jest zakres ruchu cięgna i czy chodzi płynnie czy "na dwa razy". Albo delikatnie je podlewaruj (zgaszony silnik) i zobacz o ile chodzi i czy idzie bez przycinania. Palcami zbyt wiele nie zdziałasz. Bez przewodu podciśnieniowego będzie od samego początku efekt taki jak opisałeś w pierwszym poście.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 21:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2006 21:11:22
Posty: 6
Lokalizacja: Rzeszów
Witam serdecznie
Postanowiłem dołączyć do tematu i aby nie powstał nowy dołączam prośbę o weryfikację logów z testów dynamicznych. Niestety testy statyczne zrobię trochę poźniej.
Mam kłopot z utratą mocy przy przyśpieszaniu dziwne zachowanie, opóźnienie z przyjmowaniem gazu, czasami pedał do dechy i tylko mulenie silnika.

Logi poniżej
http://bosek.w.interia.pl/log01.jpg
http://bosek.w.interia.pl/log02.jpg


Mile widziane wszystkie wskazówki w tym temacie z góry dzieki.

Na vagu błędy:
2 Znalazłem Błąd:
17978 - ")|gqő!-@Ĺ5]‘-'*L+äHäCDfQ˜MX‘iŻR+Kˆ
35-00 - Unknown Error Elaboration
00575 - Shareware Version. To Decode all DTC's
17-10 - Please Register/Activate - Intermittent

PS. Krzaczki wynikają ze złego oprogramowania ale logi zgrywane już na wpełni działającym.

POZDRo[url][/url]

_________________
A4 Avant 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 07:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kolego Bosek:
- jaki realny przebieg ma twój traktor ?
- czy siedzi w nim jeszcze katalizator ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 08:03:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ostatnio mieliśmy podobny przypadek u kumpla właśnie w AFN. w 011 Basic Settnigs: ON 980, OFF 950. Cięgno od kierownic niby chodzi dość lekko i płynnie. Pod obciążeniem max ciśnienie doładowania było cos około 1300mbar :/ Ogólnie auto wogle nie jedzie. Turbinka po regeneracji jeszcze nie śmigana. Na razie auto stoii kumpelk wyjechał. W wekkend będziemy kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 10:55:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2006 21:11:22
Posty: 6
Lokalizacja: Rzeszów
Witam
Według licznika 190 tys. nie wiem czy ma katalizator bo kupiłem go 6 miesiecy temu i nie sprawdzałem i nie pytałem wcześniejszego właściciela.
audi a4 1,9tdi 1997 silnik afn
Pozdro

Dodatkowe informacje:
1. W okolicach stycznia wymieniłem przewód gumowy idący od n75 do czegoś na turbinie ponieważ nagle zanikała moc i auto przy 110 km/h auto dostawało totalnego zmulenia i po wymianie niby wszystko wróciło do normy. Stary przewód był po prostu przetarty.
2. Auto nie dymi przy podgazowaniu na postoju.
3. Złudzenie że chodzi głośniej towarzyszy mi już od kilkunastu dni.
4.Dużo pali średnio ok 30% więcej
5. Gaz teraz przyjmuje ale bardzo powoli metodycznie dzisiaj rozpedziłem go do 150 na godzine, ale to nie to co bylo jak kupilem.


dzięki z góry za wszelkie sugestie.

_________________
A4 Avant 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: