.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 04:07:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 2.7T AGB] Wywalenie katalizatora, konsekwencje
PostNapisane: 12.kwi.2007 19:04:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jakie mogą być konsekwencje wywalenia kata w w/w autku? Za katalizatorem z tego co wiem nie ma sondy lambda, jest jedna przed czyli z tym nie powinno być problemu. Martwi mnie to ,że po takiej operacji turbiny mogą się łatwiej wkręcać i to może prowadzić do przeładowań, jezeli sie myle to mnie poprawcie I czy w takim przypadku nie bedzie wymagana korekta programu. Autko jest po sofcie na 316 kucy.
Druga opcja to wstawienie kata o wiekszej przepustowości np od EVO ale problem chyba pozostaje ten sam :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 20:02:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Norbi, jeżeli za katem nie ma sondy lambda - nie widzę żadnych przeciwskazań, gdyż nie będzie to miało wpływu na błędne proporcje mieszanki paliwowo - powietrznej ustalanej przez ECU na podstawie sond.
Jeżeli Ci to pomoże - ja śmigam bez kata i jestem szczęśliwy... :diabel:
Co do hipotetycznego wkręcania się turbin - tutaj nie zabieram głosu - niech się wypowiedzą mądrzejsi ode mnie.
Zawsze możesz go delikatnie przydławić wstawiając np. strumienicę łuskową.

Znalazłem dla Ciebie ciekawy link (więcej jest za niż przeciw ;) ):

http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... 06&forum=5

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 20:17:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja już coś robić z wydechem to dać 3cale od turbin do końca i cieszyć się pięknym brzmieniem i dość wyraźnym przyrostem.

Turbiny się tak czy siak nie przeładują, mogą się lepiej/szybciej wkręcąć, reagować.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 21:01:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Troche temat rozjasniony. Jeżeli chodzi o wywalenie całego wydechu i zrobienie go od nowa np. w oddalonym ode mnie rzut beretem El-tec-u to jest tylko jedno przeciw... głośność. Nie ma bata zeby w pewnym zakresie obrotów nie było rezonansu, a ja woże tym autkiem dziecko i żonke :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 2.7T AGB] Wywalenie katalizatora, konsekwencje
PostNapisane: 12.kwi.2007 21:13:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Norbi napisał(a):
Jakie mogą być konsekwencje wywalenia kata w w/w autku? Za katalizatorem z tego co wiem nie ma sondy lambda, jest jedna przed czyli z tym nie powinno być problemu. Martwi mnie to ,że po takiej operacji turbiny mogą się łatwiej wkręcać i to może prowadzić do przeładowań, jezeli sie myle to mnie poprawcie I czy w takim przypadku nie bedzie wymagana korekta programu. Autko jest po sofcie na 316 kucy.
Druga opcja to wstawienie kata o wiekszej przepustowości np od EVO ale problem chyba pozostaje ten sam :/


Możliwe, że to już czytałeś: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.p ... c&start=15
Autko też po sofcie na 300+, ale pewnie wiesz o tym :)

Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 21:15:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hej :peace:
Zawsze możesz sobie sprawić trzy hełmofony rodem z czterech pancernych, albo dla siebie, żebyś się wyróżniał - taką pilotkę z goglami motocyklisty, Norbi... :diabel: :peace:

A tak już na poważnie: jak się obawiasz ewentualnych przeładowań załóż zamiast kata coś inszego... ;)
W strumienicy łuskowej nie zachodzi zjawisko sprężania i przyspieszania spalin poprzez zwężkę a jedynie wprowadzenie gazów w ruch spiralny.
Zawsze też możesz zasięgnąć opini tytanów chip tuningu przed zabiegiem...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 2.7T AGB] Wywalenie katalizatora, konsekwencje
PostNapisane: 13.kwi.2007 05:40:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
staniek napisał(a):
Norbi napisał(a):
Jakie mogą być konsekwencje wywalenia kata w w/w autku? Za katalizatorem z tego co wiem nie ma sondy lambda, jest jedna przed czyli z tym nie powinno być problemu. Martwi mnie to ,że po takiej operacji turbiny mogą się łatwiej wkręcać i to może prowadzić do przeładowań, jezeli sie myle to mnie poprawcie I czy w takim przypadku nie bedzie wymagana korekta programu. Autko jest po sofcie na 316 kucy.
Druga opcja to wstawienie kata o wiekszej przepustowości np od EVO ale problem chyba pozostaje ten sam :/


Możliwe, że to już czytałeś: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.p ... c&start=15
Autko też po sofcie na 300+, ale pewnie wiesz o tym :)

Pozdrawiam!
Właśnie nie widziałem. Dzięki. Musze pogadać z Icemanem, ma taką samą motorownie

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 05:41:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
carlnova napisał(a):
Hej :peace:
Zawsze możesz sobie sprawić trzy hełmofony rodem z czterech pancernych, albo dla siebie, żebyś się wyróżniał - taką pilotkę z goglami motocyklisty, Norbi... :diabel: :peace:

A tak już na poważnie: jak się obawiasz ewentualnych przeładowań załóż zamiast kata coś inszego... ;)
W strumienicy łuskowej nie zachodzi zjawisko sprężania i przyspieszania spalin poprzez zwężkę a jedynie wprowadzenie gazów w ruch spiralny.
Zawsze też możesz zasięgnąć opini tytanów chip tuningu przed zabiegiem...
Carl znowu spadłem z krzesła :diabel: Kupuje chełmochłony :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 16:22:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Katy wywalone, autko lepiej sie wkreca i lepiej ciągnie od 4 tys :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 20:54:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Norbi napisał(a):
Katy wywalone, autko lepiej sie wkreca i lepiej ciągnie od 4 tys :peace:


to moze juz ma 316 kucorow ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 12:37:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
spanky napisał(a):
Norbi napisał(a):
Katy wywalone, autko lepiej sie wkreca i lepiej ciągnie od 4 tys :peace:


to moze juz ma 316 kucorow ... :):


...albo 316 + 10% :diabel: :peace:
właściwa decyzja, prezesie ;)
...obserwujesz jakieś nieprawidłowości ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 11:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
carlnova napisał(a):
spanky napisał(a):
Norbi napisał(a):
Katy wywalone, autko lepiej sie wkreca i lepiej ciągnie od 4 tys :peace:


to moze juz ma 316 kucorow ... :):


...albo 316 + 10% :diabel: :peace:
właściwa decyzja, prezesie ;)
...obserwujesz jakieś nieprawidłowości ?
Żadnych nieprawidłowości jak narazie, jest lepsze brzmienie i jeżdzżenie :diabel: . Wczoraj zamontowałem wskaźnik doładowania, przy max akceleracji jest 1.1 bara

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 20:56:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Norbi, przyjacielu :D
Do pełni szczęścia brakuje Ci tylko podtlenku azotu i następna odsłona Need for Speed będzie na ulicach Piastowa :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 05:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
carlnova napisał(a):
Norbi, przyjacielu :D
Do pełni szczęścia brakuje Ci tylko podtlenku azotu i następna odsłona Need for Speed będzie na ulicach Piastowa :diabel:
:D :D :D

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: