.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:57:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B2 90q 2.2 KV] Remont Silnika - K-Jetronic Umarł :(
PostNapisane: 16.kwi.2007 07:04:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Witam. Od paru dni mam problem ( odkąd zrobiło się ciepło). Podczas uruchamiania auta, jak i po nagrzaniu dymi z rury wydechowej. Szczególnie 'chmurka' (albo chmura) dymu jest podczas ruszania i przy dużych prędkościach. Po dośc szybkiej jeździe zauważyłem nawet kilka plamek oleju (?) na tylnym zderzaku. Ale jak jechałem wczoraj w samo południe to auto dymiło równiez na biegu jałowym (temp. silnika 90 - 95 stopni). Dym ma kolor szaro - niebieski. Efekt występuje zarówno na PB i LPG.
Co może być przyczyną?
Pozdrawiam.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Ostatnio edytowano 03.lip.2007 17:04:45 przez papaj, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 07:08:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Uszczelka pod glowica...pierscionki ?? :( :(
Jak widac, ze kopci caly czas, nawet na wolnych to niedoobrze :/

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 07:23:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
zuru napisał(a):
Uszczelka pod glowica...

płynu chłodzącego nie bierze :( załamany jestem

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 07:35:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie zalamuj sie chlopie.
Musisz stwierdzic ile oleju ubywa i czy sa jakies wycieki.
Zdejmuj sobie odme, zaslep od strony dolotu i zbadaj czy sa przedmuchy na dol, zlookaj czy w odma nie zyga olejem, mozesz ja na test odlaczyc i puscic gdzies pod autko.

Jak wczesniej nie kopcilo to nagle w jeden dzien nie padly pierscienie przeciez.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 08:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Uszczelniacze zaworów kiedy robiłeś?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 08:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Ja proponuje przegonić auto po autostradzie z 50km 200km/h :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 08:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
martab99 napisał(a):
Uszczelniacze zaworów kiedy robiłeś?

nie, przy silniku nigdy nic nie było grzebane.

Dodam tylko że NIE odczuwam utraty mocy.

mauzer napisał(a):
Ja proponuje przegonić auto po autostradzie z 50km 200km/h

Problem w tym że przy 160 km/h za mną jest zasłona dymna i odpuściłem :D
ale pomysł wart uwagi ;-)

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 09:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
papaj napisał(a):
martab99 napisał(a):
Uszczelniacze zaworów kiedy robiłeś?

nie, przy silniku nigdy nic nie było grzebane.


No to zrób, w moim poprzednim KV pomogło

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 10:36:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
aha, ile lat ma parownik? bo może już się rozdziewiczył ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 10:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Coś chyba wygląda na to, że biezrze troche oleju i może byc potrzebna robota głowicy albo i reszty. Spróbuj przegonic troche samochodzik a jak to nie da rady to zobacz ile ubywa oleju.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 10:45:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
KorNoLio napisał(a):
Coś chyba wygląda na to, że biezrze troche oleju i może byc potrzebna robota głowicy albo i reszty.

Jak nie wiesz co napisać to nie pisz nic- taka rada na przyszłość... :056:

Papaj- jaki w miare realny przebieg ma ten silnik?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 11:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
martab99 napisał(a):
Papaj- jaki w miare realny przebieg ma ten silnik?

przebieg ma ... 230 000 km.
Ale chyba najbardziej mu zaszkodziło jak auto stało długo w DE. Ogólnie z Briefu wynika że auto było łącznie prawie 8 lat (jeśli dobrze pamiętam) wyrejestrowane, w okresach różnej długości.

Z tego co zauważyłem to oleju bierze coś ponad 0.5l na 1000km.

Chłopaki ratujcie, bo już mnie rozrywa, tyle pieniędzy włożone w odbudowe auta do serii i teraz to ... :| :(: :zly:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 11:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Spokojnie, nie słuchaj bzdur w stylu "rób głowice"...
Skoro auto ma taki przebieg, i do tego długo stało a uszczelniaczy nie robiłes to w pierwszj kolejności je własnie zrób. Koszt jest znikomy, można zrobić bez ściągania głowicy i myśle ze to załatwi Ci temat znikającego oleju i dymienia ( pod warunkiem oczywiście ze nie masz innych wycieków i cała reszta 100% sprawna)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 13:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
ok, martab ... zrobię najpierw te popychacze, zobaczymy czy pomoże, dzieki za rade.
zapomniałem dodać, że nasilił sie efekt cykania silnika na biegu jałowym, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 13:46:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Coz, moim skromnym zdaniem same uszczelniacze trzonkow zaworow nie zrobia zaslony dymnej...ale moze sie myle.
Jak Ci cykaja popychacze to sprawdz stan oleju....moze cykac z powodu spadku cisnienia oliwy w silniku...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 13:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
zuru napisał(a):
Jak Ci cykaja popychacze to sprawdz stan oleju

Stan oleju w silniku jest kontrolowany raz w tygodniu i jeśli to potrzebne jest uzupełniany. Zawsze starm sie by było ok 75% - 90% normy.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 13:53:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Pomiar cisnienia oleju manometrem Ci prawde powie, byc moze spadlo Ci cisnienie oleju i poprostu silnik sie przyciera skoro tak nagle zaczely sie jaja.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 14:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
papaj napisał(a):
ok, martab ... zrobię najpierw te popychacze,


Ja pisałem o uszczelniaczach a nie popychaczach :!!:
Popychacze to zupełnie inna historia, ale jesli juz musisz wymieniac to zrób odrazu jak bedzie dekiel w górze

Jesli utrzymujesz stan oleju w okolicach max, to moze tak jak pisze zuru- moze sa problemy z ciśnieniem oleju?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 14:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
zrob gumki jak radzi Martab.
Obstawiam jednak siedzace pierscienie co nie jest znowu tak wielka tragedia. Tak wiec podlaczaj auto pod manometr (oczywiscie na cieplym motorze) on prawde Ci powie
Do mojej 200 kpl pierscieni + uszczelka pod czapke + uszczelka pod miche = 220 zlotych i robota kolegi (czesci gaetza tak to sie chyba pisze)

Dodam jeszcze : rob to szybko i raczej nie jezdzij bo zabijesz maszyne !!!

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 17:31:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Najpierw diagnostyka, pozniej robota.
- zmierz cisnienie na cylindrach. najpierw "na sucho", pozniej z olejem
- zmierz manometrem cisnienie oleju.
Jak to zrobisz, na 99% bedzie wiadomo, co go boli.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: