Na poczatek witam i o zdrowie pytam
Mam na imie Marcin i to nie jest moja wina...
Niedawno stalem sie posiadaczem autka jak w temacie (to juz moja wina
), rocznik 1999, przebieg 254 tys przy zakupie. W zwiazku z tym mam kilka pytan do fachowcow :]:
- w sieci znalazlem info, ze A6 z silnikiem AFB 110kW powinien wazyc 1365 kg, a ja mam w papierach wpisane bodajze 1615kg - skad moze wynikac roznica?
- ile litrow oleju potrzebuje nawymiane w silniku?
- skrzynia jest automat, a slyszalem kiedys od kogos, ze sa skrzynie jedno i dwuolejowe - jaka jest w moim aucie i ile oleju potrzeba na wymiane (ew. jaki jest orientacyjny koszt oleju i czy samemu dam rade wymienic?)
- jako, ze to pierwszy diesel w moim zyciu to dowiedzialem sie ze w tym aucie sa swiece zarowe - ile ich jest, jaka jest cena orientacyjna i czy sam dam rade wymienic jesli bedzie taka potrzeba? Jak czesto sie je wymiena, co iles km czy jak padna?
Teraz z wazniejszych rzeczy biezacych:
- od pewnego czasu auto po dlugim postoju kiepsko zapala. Do tej pory nawet przy ujemnych temperaturach zapalal po jednym podgrzaniu swiec i krotkim zakreceniu i nie kopcil, od kilku dni po nocy musze podgrzac swiece conajmniej 2 razy i pokrecic z 10-15 sekund zeby odpalil, jak krece krocej to jakby zapalal, ale w momencie jak puszczam kluczyk to gasnie. Przy szczegolnie zimnej temperaturze (wczoraj w nocy u mnie bylo -8!!) rano po dwoch podgrzaniach w ogole nie zapalil, pomoglo trzecie grzanie i ok 10-ciosekundowe krecenie, do tego troche zadymil na siwo. Jak juz raz zapali to potem pali bez problemu, nawet po kilku godzinach postoju i nie kopci. Ktos cos pomoze? Niedawno przeprowadilem sie w Bieszczady i nawet nie wiem gdzie i komu mozna dac auto do sprawdzenia, zeby nie spierniczyl i nie wymienil pol auta zamoja kase, wiec moze ktos na grupie mi jakis rad udzieli.
Z gory dzieki
pozdr.
vneb