.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:41:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG] problem z kontrolka i silnikiem
PostNapisane: 14.maja.2007 21:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 10:43:04
Posty: 32
Lokalizacja: Krakow
potrzebuje pomocy starcilem sanie w tym silniku i nie wiem co zrobic kolega ma inne napiecie w wtyczce od wtrysku 6 bezposredniego w kolektor moze to to jakie powienno tam byc napiecie albo co moglo innego sie zepsuc natomiast drugi problem to ten ze z lewej strony sa dwa czujniki od cisnienia oleju i nie wiedzialem podpiolem byle tak teraz juz podpiolem ok i pokazuje mi na zegarku cisnienie oleju ale starilem kontolke w zegarach nie swieci przy zaplonie powiedzcie mi ktory czujnik za to jest odpowiedzialny???? Z ym paleniem za zimno jest porazka niechc palic a jak zaskoczy to odrazu gasnie kable ok swiece ok i zaplon ok a wiec co


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 22:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
PLLLLIIIIIIZZZZZ .... jest coś takiego jak interpunkcja.....

zupełnie nie rozumiem jakie masz kłopoty z twoim autem...

straciłeś sanie? znaczy się tzw. "sanki" pod silnikiem? odpadły ci jakoś?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 09:36:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Przeczytałem to dwa razy i nadal nie wiem o co chodzi :(:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 21:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
No to prawda trudno to zrozumieć, ale z tym rozruchowym, to napięcie nie może być tam cały czas stałe. Zmienia się wraz ze zmianą temperatury silnika. Przy ok 20 stopniach to rozruchowy włącza się tylko na dosłownie kilka sekund, natomiast przy -20 stopniach na ok 40 sekund. A steruje nim ECU pobierając dane z czujnika temperatury, tego dwu pinowego.

Nie wiem czy o to ci chodziło bo tak się wysłowiłeś, że ciężko to przeczytać. Teraz już wiem co czują nauczyciele młodszych klas :diabel:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 22:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2007 21:58:58
Posty: 22
Lokalizacja: Gniezno
Najpierw pobronie trochę kolegę... Nie każdy z przedmiotów humanistycznych jest orzeł niektórym lepiej idą przedmioty ściśle innym odwrotnie więc proszę odrazu nie wzywać, ale nie o tym mowa... Koledze zapewne chodzi o to że auto mu ciężko odpala i myśli że nie ma ssania to znaczy nie daje mu bogatszej mieszanki. Z tego co wiem to za ssanie nie odpowiada wtryskiwacz na kolektorze to jest wtryskiwacz rozruchówy i działa tylko przy odpalaniu i jest sterowany jakimś sygnałem z rozrusznika. Za ssanie odpowiedzialny termiczny regulator ciśnienia i jest gdzieś na bloku silnika. idzie przez niego odpływ nadmiaru paliwa do zbiornika a gdy jest zimny silnik to on się zamyka i jest większe ciśnienie na rozdzielaćzu i do wtryskow płynie więcej paliwa (bogatsza mieszanka). Jeśli coś pomyliłem proszę mnie poprawić. Ale może teraz inni będą wiedzieli o co koledze chodzi(inne napięcie na wstyskiwaczu rozruchówym i czy to jest wina jego problemów) u mię w poprzednim aucie za takie objawy odpowiadał właśnie regulator nie wtryskiwacz,
ps. Poprzedni silnik to 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku 89r. Od jakiegoś audi (był zamontowany w vw scirooco) ten od kogo kupiłem nie wiedział od jakiego. W zwiazku z tym że był to swap mogą być jakieś różnice w stosunku do kolegi(silniki też nieco inne ale układ zasilania praktycznie ten sam). Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 06:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 10:43:04
Posty: 32
Lokalizacja: Krakow
sluchajcie zaczolem wszystkie wtyczki odpinac pokolei i co sie okazalo ze jak odepne wtyczke od przepustnicy to pali od kopa wiec co sie moglo zepsuc w przepustnicy bezpieczniki ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 11:16:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
omen-25 napisał(a):
Najpierw pobronie trochę kolegę... Nie każdy z przedmiotów humanistycznych jest orzeł niektórym lepiej idą przedmioty ściśle innym odwrotnie więc proszę odrazu nie wzywać, ale nie o tym mowa... Koledze zapewne chodzi o to że auto mu ciężko odpala i myśli że nie ma ssania to znaczy nie daje mu bogatszej mieszanki. Z tego co wiem to za ssanie nie odpowiada wtryskiwacz na kolektorze to jest wtryskiwacz rozruchówy i działa tylko przy odpalaniu i jest sterowany jakimś sygnałem z rozrusznika. Za ssanie odpowiedzialny termiczny regulator ciśnienia i jest gdzieś na bloku silnika. idzie przez niego odpływ nadmiaru paliwa do zbiornika a gdy jest zimny silnik to on się zamyka i jest większe ciśnienie na rozdzielaćzu i do wtryskow płynie więcej paliwa (bogatsza mieszanka). Jeśli coś pomyliłem proszę mnie poprawić. Ale może teraz inni będą wiedzieli o co koledze chodzi(inne napięcie na wstyskiwaczu rozruchówym i czy to jest wina jego problemów) u mię w poprzednim aucie za takie objawy odpowiadał właśnie regulator nie wtryskiwacz,
ps. Poprzedni silnik to 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku 89r. Od jakiegoś audi (był zamontowany w vw scirooco) ten od kogo kupiłem nie wiedział od jakiego. W zwiazku z tym że był to swap mogą być jakieś różnice w stosunku do kolegi(silniki też nieco inne ale układ zasilania praktycznie ten sam). Pozdrawiam


Ja tez nie byłem dobry z polaka tylko z przedmiotów ścisłych :): Ale to jest 2.3. I wtryskiwacz rozruchowy nie jest sterowany sygnałem z rozrusznika tylko z ECU tak jak isałem wyżej. A termicznego regulatora ciśnienia tutaj nie ma.


Skoro odpinasz wtyczkę na przepustnicy i odpala. To sprawdź czy sprawny jest włącznik dolnego i górnego położenia przeustnicy. Kiedy przeustnica jest zamknieta to powinien działać dolny wyłącznik i być zwarty, a górny rozwarty. Kiedy przepustnica jest otwarta na maxa to zwarty powinien być górny wyłącznik a dolny rozwarty.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 20:30:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 10:43:04
Posty: 32
Lokalizacja: Krakow
tak sprawdze a co z czujnikiem cisnienia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: