omen-25 napisał(a):
Najpierw pobronie trochę kolegę... Nie każdy z przedmiotów humanistycznych jest orzeł niektórym lepiej idą przedmioty ściśle innym odwrotnie więc proszę odrazu nie wzywać, ale nie o tym mowa... Koledze zapewne chodzi o to że auto mu ciężko odpala i myśli że nie ma ssania to znaczy nie daje mu bogatszej mieszanki. Z tego co wiem to za ssanie nie odpowiada wtryskiwacz na kolektorze to jest wtryskiwacz rozruchówy i działa tylko przy odpalaniu i jest sterowany jakimś sygnałem z rozrusznika. Za ssanie odpowiedzialny termiczny regulator ciśnienia i jest gdzieś na bloku silnika. idzie przez niego odpływ nadmiaru paliwa do zbiornika a gdy jest zimny silnik to on się zamyka i jest większe ciśnienie na rozdzielaćzu i do wtryskow płynie więcej paliwa (bogatsza mieszanka). Jeśli coś pomyliłem proszę mnie poprawić. Ale może teraz inni będą wiedzieli o co koledze chodzi(inne napięcie na wstyskiwaczu rozruchówym i czy to jest wina jego problemów) u mię w poprzednim aucie za takie objawy odpowiadał właśnie regulator nie wtryskiwacz,
ps. Poprzedni silnik to 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku 89r. Od jakiegoś audi (był zamontowany w vw scirooco) ten od kogo kupiłem nie wiedział od jakiego. W zwiazku z tym że był to swap mogą być jakieś różnice w stosunku do kolegi(silniki też nieco inne ale układ zasilania praktycznie ten sam). Pozdrawiam
Ja tez nie byłem dobry z polaka tylko z przedmiotów ścisłych
Ale to jest 2.3. I wtryskiwacz rozruchowy nie jest sterowany sygnałem z rozrusznika tylko z ECU tak jak isałem wyżej. A termicznego regulatora ciśnienia tutaj nie ma.
Skoro odpinasz wtyczkę na przepustnicy i odpala. To sprawdź czy sprawny jest włącznik dolnego i górnego położenia przeustnicy. Kiedy przeustnica jest zamknieta to powinien działać dolny wyłącznik i być zwarty, a górny rozwarty. Kiedy przepustnica jest otwarta na maxa to zwarty powinien być górny wyłącznik a dolny rozwarty.