.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 13:58:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG]Rozrząd
PostNapisane: 25.maja.2007 11:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2007 11:11:26
Posty: 2
witam
mam takie pytanie czy da sie wymienić rozrząd bezproblemowo w silniku 2,3 ng przy pomocy książki serwisowej i jakiej firmy najlepiej kopić pasek i rolke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 22:05:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Bez problemu.Temat kilkakrotnie opisany na forum
Paski Gates Conti Dayco
Rolki Ruville INA SKF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 22:48:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli masz klimatyzacje to będzie to trochę trudniejsze ale też do przejścia
Chodzi o to że przy wymianie rozrządu trzeba zdjąć chłodnice klimy bo się inaczej nie dostaniesz do paska.

Edit:
A może to nie była chłodnica klimy :D w sumie dokładnie nie pamiętam od czego była ta chłodnica bo robił mi to mechanik ale była dokładnie przed pokrywą paska rozrządu i nie dało się nawet zdjąć pokrywy bez jej zdjęcia.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 23:31:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Losiak napisał(a):
Jeśli masz klimatyzacje to będzie to trochę trudniejsze ale też do przejścia
Chodzi o to że przy wymianie rozrządu trzeba zdjąć chłodnice klimy bo się inaczej nie dostaniesz do paska.

Edit:
A może to nie była chłodnica klimy :D w sumie dokładnie nie pamiętam od czego była ta chłodnica bo robił mi to mechanik ale była dokładnie przed pokrywą paska rozrządu i nie dało się nawet zdjąć pokrywy bez jej zdjęcia.


To jest chłodnica od automatu, albo dodatkowa od wody (zależnie od modelu) i wcale nie trzeba jej zdejmować :P

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 09:29:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
To jest chłodnica od automatu, albo dodatkowa od wody (zależnie od modelu) i wcale nie trzeba jej zdejmować :P


hmm u mnie się nie dało zdjąć obudowy rozrządu, bez zdjęcia tej chłodnicy.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 16:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Ja wymieniłem sam pasek rolke pompe wg ksiazki ETZOLDa. Starczy ustawic na znaki i wymieniac jak leci. Ale spotkałem sie w 2 hurtowniach z 2 rodzajami rolek prowadzących. Więc dokładnie przestudiuj numer nadwozia a najlepiej weź rolke i leć do sklepu z nią. Pasek GATES rolka INA. A i jescze pompa wody - jak szukałem to pytali sie mnie ILE ZĘBÓW ma moja pompa...nie wiem czy sie różnią czy jak? Ja założyłem uzywke bo miałem na stanie ale jest ok i cichutko smiga. Sam sobie poradzisz...bedziesz 200 za robociznę do przodu.

Pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 23:00:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
pytają o ilość zębów bo NG na przełomie zdaje sie 90/91 dostał inne zębatki (inna glebokosc, dlugosc, ksztalt zęba) i inny pasek rozrządu - fizyczna długość ta sama, ale inna ilosc ząbków. W sensie - stare NG mialo takie jak KV, nowsze - inne. w tym samym czasie zmienil sie tez pasek alternatora - bo alter polecial spod silnika - na górę.

a zmienisz na lajcie wg. etzolda (pamietaj tylko że na jeden obrót wałka rozrządu masz 2 obroty wału :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: