Witam.
Historia zaczęła się tak że killka miesięcy temu zakupiłem AUDI i zdecydowałem się na wymianę rozrządu ponieważ nie mam książki serwisowej.
Po fakcie okazało się że rozrząd był ok - widać po rolkach , zero luzów i widoczne logo na paskach ale mechanik chciał pewnie zarobić więć zapewne widząc że stan rozrządu jest bdb i tak go wymienił ...
Robił mi ten rozrząd 3 dni i chyba w warunkach podwórkowych po ciemku bo jak przyjechałem po auto to jak je odpalił słychać było ciche stukanie zdecydowanie z przodu silnika, chyba z napinacza bo coś stukało a jak silnik zgasił i chciał odpalić ponownie po zdjęciu osłony rozrządu z chęcią obserwacji co może być przyczyną to silnik nie chciał zaskoczyć ale coś jakieś dziwne odgłosy wydawał jakieś jakby zgrzyty, coś takiego.
Kazałem mu definitywnie nie kręcić rozrusznikiem, rozebrać znowu przód i sprawdzić co może być przyczyną tych dziwnych odgłosów i skakania napinacza.
Podkreślam że kiedy po zgaszeniu auta i próbie odpalania - bardzo krótkie cykle kręcenia rozrusznikiem, praktycznie na dotyk około 2-3 takie próby auto jakby zaskakiwało ale nie kręciłem dłużej żeby nic nie walnęło a mechanik zaobserwował skakanie paska na rolce więc zdecydowaliśmy że rozbierze przód jeszcze raz żeby sprawdzić co może być przyczyną.
Jak się okazało kiedy przyjechałem do niego następnego dnia rano rolka napędu paska rozrządu na wale korbowym miała poszczerbiony rant króry zapobiega zsunięciu się paska w stronę silnika. ZOBACZ FOTO :
http://www.maluch.xenium.pl/dane/marco/rolka_1.jpg
http://www.maluch.xenium.pl/dane/marco/rolka_2.jpg
Nie trudno było mi się domyśleć że owe wyszczerbienia na zębatce napędzającej rozrząd (króra jest ukryta za większym kołem napędzającym pasek wielorowkowy alternatora, klimy itd ) było spowodowane złym jej montarzem.
Zebatka ma wypustkę która wchodzi we wgłębienie na kole pasowym do napędu alternatora i to powinno być tak założone że wypust wchodzi we wgłębienie a mój mechanik obrócił drugie koło o 180stopni i koło pasowe dokręcane z dużo siłą ( klucz 27 lub 29) centralnie do wału przekrzywiło zębatkę napędzającą pasek rozrządu, zębatka jest ok 0,5mm od korpusu więc przekrzywiona zaczęła o korpus trzeć i się wyszczerbiła (foto powyżej)
Więc na dziś sytuacja jest taka że mechanik ma pojechć do skelpu jutro i zamówić ową zębatkę która kosztuje podobno ok 130 FUNTÓW
Mój mechanik to straszny krętacz jak się okazało a polecił mi go kolega ale trudno, stało się, na drugi raz auto oddam tylko do sprawdzonego warsztatu.
Mam nadzieję że pasek nie przeskoczył i nie narobił bałaganu w głowicy ale raczej nie bo nie było żadnych odgłosów ani gwałtownego stopu silnika.
Już nie wierzę mechanikowi który podobno ma jutro zamówić ową zębatkę w sklepie więc proszę o pomoc w jej znalezieniu, może ktoś z was ma taki silnik na część lub poproszę o wskazanie gdzie szukać i ile może kosztować bo na angielskich schrotach raczej ciężko znaleźć, zaraz poszukam autoryzowanego serwisu i będę jutro dzwonił.
Ludzi z UK prosze o podpowiedź gdzie mogę dostać tą część lub ewentualnie sprawdzenie dla mnie jeśli ma ktoś dostęp do sklepu z częściami lub hurtowni itp.
Numer z tej zębatki: SHW 0 609 105 263.
Z góry wielkie dziękii za pomoc i czytanie dłuuuugiego posta.
Pozdrawiam