.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:34:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 2,8] Brak katalizatora-brak mocy??
PostNapisane: 05.cze.2007 18:44:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
witam wszystkich
niedawno usunelem z mojej audi c4 2,8 benzyna 2 katalizatory i wstawilem takiejsamej srednice rure, zauwazylem spadek spalania, zwazywszy ze katalizatory byly przepalone, dodatkowo na nowo skalibrowalem gaz (instalacja sekwencyjna) i zauwazylem pewien spadek mocy zwiazany z dlawieniem sie silnika. Wyglada to dziwnie silnik delikatnie sie dlawi, ma mniejsza moc, ale juz przy przekroczeniu 3500 obrotów nagle ja odzyskuje i dobrze ciagnie!! podejrzewam ze poprostu spaliny nie maja zadnych ograniczen i za szybko opuszczaja cylindry, ale mam tez niewielka dziurke obok tlumika srodkowego (zamierzam ja zaspawac) . Nie wiem co to moze byc, moze ktos z was zna podobny przypadek lub ma jakies rozwiazanie na ta sprawe??
z góry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich!!!!!!! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 2,8] Brak katalizatora-brak mocy??
PostNapisane: 05.cze.2007 19:03:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
shpongler napisał(a):
witam wszystkich
niedawno usunelem z mojej audi c4 2,8 benzyna 2 katalizatory i wstawilem takiejsamej srednice rure, zauwazylem spadek spalania, zwazywszy ze katalizatory byly przepalone, :)


Układ wydechowy konstruowany jest dla określonego silnika/auta. Modyfikując układ możliwe jest zaburzenie pracy silnika spowodowane inna charakterystyką przepływu spalin.

Może to być przyczyną , aczkolwiek nie musi.

Napisałeś że masz dziurkę w wydechu, zaspawaj ją, może oszukiwać lambdę.

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 21:10:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Katalizatory byly przepalone ? To znaczy ze sie powypalaly - wykruszyly ?
Czy na benzynie i gazie jest tak samo ?
W/g mnie usuniecie katow, powinno silnik wzmocnic a nie oslabic.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 21:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ZiPi napisał(a):
W/g mnie usuniecie katow, powinno silnik wzmocnic a nie oslabic.

no bo tak jest

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 21:19:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wariatquattro napisał(a):
ZiPi napisał(a):
W/g mnie usuniecie katow, powinno silnik wzmocnic a nie oslabic.

no bo tak jest

w wolnossacych silnikach nie jest to takie pewne

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 21:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Bilu napisał(a):
w wolnossacych silnikach nie jest to takie pewne

w wolnossacym(w turbo tez) wstawiajac rure zamiast kata poprawiasz przeplyw/oproznanie ze spalin,ktory kat to w jakis stopniu blokuje,charakterystyka wydechu sie nie zmienia ktory jest wazny w silnikach N/A

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 14:58:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
dziurka zaspawana
poprawy nie odczulem i nie wiem co zrobic
musze przetestowac jeszcze jazde na samej benzynie
podlacze sie jeszcze do kompa i zobaczymy co mi tam powie
uklad wydechowy sklada sie z 3 tlumików
powiedzcie mi ile ten silnik posiada sad lambda??
macie moze jeszcze jakies rozwiazanie na ta sytuacje??
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 16:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Posiada dwie sondy

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 16:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 11:28:49
Posty: 80
Lokalizacja: Bydgoszcz
moze maly ot z gory sorki ale nie bede zakladal kolejnego tematu
Jak sprawdzic czy sondy sa sprawne??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 17:15:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
witam
jeszcze jedno pytanie do tej sprawy
po wymontowaniu katalizatorów okazalo sie ze jeden jest calkowicie wypalony i zastanawiam sie czy przypadkiem resztki jego czegos nie zapchaly??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 17:58:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
shpongler napisał(a):
witam
jeszcze jedno pytanie do tej sprawy
po wymontowaniu katalizatorów okazalo sie ze jeden jest calkowicie wypalony i zastanawiam sie czy przypadkiem resztki jego czegos nie zapchaly??
To jest mozliwe, ale wtedy samochod nie mial by mocy przede wszystkim w gornym przedziale obrotow.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 18:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
wariatquattro napisał(a):
Bilu napisał(a):
w wolnossacych silnikach nie jest to takie pewne

w wolnossacym(w turbo tez) wstawiajac rure zamiast kata poprawiasz przeplyw/oproznanie ze spalin,ktory kat to w jakis stopniu blokuje,charakterystyka wydechu sie nie zmienia ktory jest wazny w silnikach N/A


heeheheh tak czytam i czytam i śmiem twierdzić że samo wycięcie katalizatora pozytywnie wpływa ale na naszą psychikę :P i stwarza efekt placebo. Przy ponad 170konnym silniku jezeli będzie nawet przyrost mocy to będzie on tak znikomy że przeciętnemu użytkownikowi naprawde to trudno odczuć. Poza tym w niekórych wolnychssakach nie jest to taka błacha sprawa jeżeli posiada sondy za katalizatorem/ami bo czasami są problemy z oszukaniem silnika.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 19:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ozzy napisał(a):
heeheheh tak czytam i czytam i śmiem twierdzić że samo wycięcie katalizatora pozytywnie wpływa ale na naszą psychikę :P i stwarza efekt placebo. Przy ponad 170konnym silniku jezeli będzie nawet przyrost mocy to będzie on tak znikomy że przeciętnemu użytkownikowi naprawde to trudno odczuć. Poza tym w niekórych wolnychssakach nie jest to taka błacha sprawa jeżeli posiada sondy za katalizatorem/ami bo czasami są problemy z oszukaniem silnika.


gdzie ja napisalem ze po wycieciu kata w silniku N/A bedzie przyrost mocy 2,5,10,50KM?
wariatquattro napisał(a):
wstawiajac rure zamiast kata poprawiasz przeplyw/oproznanie ze spalin

nie wiem czy zauwazyles ale autor tematu nie pyta ile KM da wywalenie kata,ale czy po wywaleniu katow i wstawieniu rury czy wtedy straci na mocy
w silniku N/A,dieslu,turbo wywalenie kata da mniejszy lub wiekszy efekt,napewno nie na minus(nie mowimy o strumienicach),a z sada za katem to np ktos kumaty+emulator sondy

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 21:44:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
pojęcia o sprawie nie mam ale wystarczyło, że miałem nieszczelny tłumik tuż za sondą i zero mocy - myślę, że wywalenie katów spowodowało złą pracę sondy

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 22:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ando1414 napisał(a):
że miałem nieszczelny tłumik tuż za sondą i zero mocy

wariatquattro napisał(a):
wstawiajac rure zamiast kata poprawiasz przeplyw/oproznanie ze spalin,ktory kat to w jakis stopniu blokuje,charakterystyka wydechu sie nie zmienia ktory jest wazny w silnikach N/A

tzn,nie zmieniasz dlugosci,oobjetosci,srednicy...wydechu,kolektora
miales nieszczelny wydech za katem...,wsadz sam kolektor ssacy bez reszty wydechu do silnika wolnossacego i bedzie kupa,jest takie cos jak cisnienie zwrotne w silnikach N/A

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 23:04:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
@wariat
To akurat nie było w Twoją stronę. Po porostu moim zdaniem wstawienie rurki/strumienicy zamiast katalizatora ma tylko i wyłacznie aspekt czytso ekonomiczny a nie tuningowy.Przy wywalaniu katalizatora duża rolę odgrywa też charakterystyka,stan silnika. Są motory które po tym zabiegu troche traca jak i troche zyskują mocy. Poza tym gdyby aż tak faktycznie wpływały one na moc silnika inżynierowie nie wdrożylui by ich do produkcji - podobnie jak osławionego już zaworu EGR :):

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 23:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ja u siebie wywaliłem na próbę katy i wstawiłem rury. nie dość że dzwięk był beznadziejny to miałem wrażenie jak autor postu, dolny zakres obrotów spadek mocy. Przedmuchałem katalizatory (trochę poprawił się prześwit) i po włożeniu autko od razu ciszej i lepiej chodziło. Domyślam się że autor tego postu ma AAH tak jak ja.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 09:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
tak mam aah


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 12:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
ozzy napisał(a):
Poza tym gdyby aż tak faktycznie wpływały one na moc silnika inżynierowie nie wdrożylui by ich do produkcji - podobnie jak osławionego już zaworu EGR :):

Po mojemu kat i EGR -> ekofaszyści -> nie było wyjścia i trzeba było wdrożyc :/
Kobra7 napisał(a):
Ja u siebie wywaliłem na próbę katy i wstawiłem rury. nie dość że dzwięk był beznadziejny to miałem wrażenie jak autor postu, dolny zakres obrotów spadek mocy. Przedmuchałem katalizatory

1.Też wywaliłem katy i wstawiłem ruły,
2.Dźwięk zdecydowanie beee,
3.Ja nie odczułem ani poprawy, ani pogorszenia osiągów,
4.Katy po przebiegu 180kkm (i sporej dozie prawdopodobieństwa na jego autentycznośc) były w idealnym stanie,
5.Na jesieni w miejsce rur lądują jakieś tłumiki przelotowe.

Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 08:53:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
wariatquattro napisał(a):
ZiPi napisał(a):
W/g mnie usuniecie katow, powinno silnik wzmocnic a nie oslabic.

no bo tak jest
nie koniecznie tak musi być .... a pmyślcie w ten sposób na katalizatorze następuje ściśnienie wszyskich spalin wychodzących z silnika i wtedy gdy to następuje to w takim ścisnionym obłoku gazów w katalizatorze zanurzona sonda lambda działa poprawnie ...odczytując poprawne wartości i dawkując mieszankę ... natomiast gdy kata się wypruuję .... to wówczas wszystko leci z miejsca sonda lambda pracuje i odczytuje rozrzedzone gazy wylotowe i tym samym nie koniecznie musi zawsze dobrać odpowiednią mieszankę ...- typowy rozruch zminego śilnika ....czasami widzi się posty.... typu help na zimnym trzesie budą .. itd...nie koniecznie to musi być przyczyną lecz tez pewnie swój wpływ ma . oczywiście sa plusy i minusy wycięcia kata ...ale tak napradę one sięuzułenija .. plusem jest ot że jest większa przepstowoać ale minusem to że sonda podaje często zubożoną mieszankę i tym samym nasz motor musi więcej spalić abby auto dostało kopa . z drugiej strony gdy auto ma kata mieszanka jest właściwie dobireana i spalana i tym samym przy pałowaniu nie ma aż tak zbytnio róznicy . pozostawiam temat do wolnego przemyślenia pod takim właśnie kątem . pozdro all


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: