J@RO napisał(a):
Czyli teoretycznie mowiac te silniki po uturbieniu sprawowaly bo sie tak samo dobrze jak silniczki ktore turbo maja "od dziecka"
I jak tu nie kochac Audi...
Swoja droga...ciekawe jak wyglada w tych silnilach kompresja...
wolnossaki zazwyczaj są bardziej doprężone 10:1-11:1, z pewnymi wyjątkami przystosowanymi do paliwa gorszej jakości. Bez odprężania powinny lekkie doładowanie (<0,5bar) znieść jesli beda mialy dostateczna ilość paliwa (98okt+) i odpowiednio ustawiony zapłon.
Jako ciekawostka to dół silnika NG 136KM jest praktyczny identyczny z silnikami 220-230KM turbo 3B AAN ABY. mają taki sam wał, takie same korby, turbo mają tylko troche inne tłoki powodujące większe odprężenie, taka sama pompa oleju.
turbo i N/A różnią się troche górną częścią. A głównie zawory wydechowe są bardziej wytrzymałe na temperaturę. Do tego turboloty, szczegolnie 20V mają troche lepsze chlodzenie głowicy.
Ale tak na prawdę to są bardzo podobne, szoku w różnicach nie ma.