.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:50:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 2,6 v6] Płukanie silnika
PostNapisane: 15.cze.2007 23:38:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Witam
W następnym tygodniu będe wymieniał olej w silniku i zastanawiam się nad jego przepłukaniem z tego syfu,który się w nim znajduje.Czy ktoś już może robił taki zabieg albo stosował te środki http://moto.allegro.pl/item202046907_li ... aniej.html
jeszcze był taki środek firmy Valvoline.
Teraz silnik zaleję http://moto.allegro.pl/item202997790_ol ... 0w_40.html
Słyszałe bardzo dużo pozytywnych opinni na temat tego oleju i czas najwyższy spróbować.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 04:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
plukanko silnika robie przy kazdej wymianie oleju, czy daje to jakis efekt to nie mam pojecia :peace: niczego nie zauwazylem :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 12:10:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Niczym silnika nie płucz, bo go rozszczelnisz albo nie daj Boze pozatykasz kanały olejowe i będzie amenus.
Dobrym olejem silnik sam sie wypłucze na tyle, na ile będzie potrzeba.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 21:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
ZiPi napisał(a):
Niczym silnika nie płucz, bo go rozszczelnisz albo nie daj Boze pozatykasz kanały olejowe i będzie amenus.
Dobrym olejem silnik sam sie wypłucze na tyle, na ile będzie potrzeba.

Dokladnie. Oleje syntetyczne i polsyntetyczne zawieraja srodki do plukania silnika, z tego tez powodu nie powinno sie ich uzywac jezeli wczesniej byl uzywany olej mineralny. wyplukasz to rowniez moze silnik zaczac pracowac glosniej.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2007 17:47:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
olej LIQUI MOLLY jest jednym z najlepszych olejów.Ja kupujac od niemca auto dostałem 4l oleju LIQUI MOLLY DIESEL LEICHTLAUF 10W-40.Powiedział mi tez ze jezdził na tym oleju od nowości.Tak wiec to dobry wybór.

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2007 21:00:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Wez węza z wodą i pożądnie go wypłucz w srodku...
bedzie jak nowy :P :P

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 07:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Pablo200 napisał(a):
Wez węza z wodą i pożądnie go wypłucz w srodku...
bedzie jak nowy :P :P



Tak to możesz zrobić u siebie :D
Co do oleju to słyszałem dużo bardzo dobrych opinii,ale niestety nie jest on zbyt popularny w naszym kraj :( Może ze względu na to,iż nikt go nie podrabia.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 20:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Witam
Może odgrzeję stary kotlet po roku, ale uzupełnię trochę wątek:
Zawsze, wymieniając olej nie stosowałem płukania, i po 2-3 dniach od zalania nowym olejem (zawsze używam 10w/40) olej zbierał muł, który nie był w stanie za pierwszym spuszczeniem z miski wypłynąć, i znowu był czarny.
W tym miesiącu zrobiłem pierwsze podejście z płukaniem (najtańszym badziewiem z Lotos'a - 10w/40) ale zwykłym olejem, nie jakimś 'płukaczem'. Zmieniłem filtr na nowy, zalałem taniego badziewia, zrobiłem 250 km, i wtedy docelowo zalałem silnik olejem (tym razem na próbę Valvoline Maxlife 10w/40 - autko ma 150licznikowo przebiegu) również z nowym filtrem, i po przejechanych 500km na drugim oleju olej jest nadal PRZEŹROCZYSTY!. Odtąd będę płukał za każdym razem (a raczej przelewał dwukrotnie, bo z płukaniem nie ma to nic wspólnego).
Moja jedna uwaga jest tylko taka - Zawsze używałem Catrol Magnatec 10w/40, i zgodnie z tym, co pisano na forum, jest to olej bardzo odpowiedni dla mojej konstrukcji - AAH. Między innymi widzę to po tym, że na Castrolu nawet w zimie natychmiast olej docierał w każde miejsce, i nie było słychać 'pustych' przebiegów (stuków przy rozruchu). Jak zalałem najpierw ten z Lotosa - nieraz i po 2-4 sekundy chodził głośniej, zanim wyraźnie olej dotarł do całego silnika. Na Valvoline jest już lepiej - czasami tylko zdzarzy się, że silnik 'puknie' z jeden, czy dwa obroty 'na sucho', potem jest cichutko. Na Castrolu nawet przy -20C było super.
Następnym razem leję Mobil'a :) Zobaczymy

Dodam, że opisywane 'stuki' to nie dosłowne stuki, a tylko przy wsłuchaniu się w pracę silnika 'ledwo słyszalne' cykle obrotów 'tak jakby' bez oleju. I zdarzające się tylko i wyłącznie przy pierwszym po minimum kilkugodzinnym postoju silnika uruchomieniu. Każde kolejne jest bezszelestne :P Więc jest raczej ściśle związane z gęstością oleju przy niskiej jego temperaturze - po prostu ciężej się rozprowadza. Oczywiście ciśnienie, jak i reszta parametrów silnika jest ok.

Póki co, dla mnie na razie Castrol stoi ponad Valvoline, a tym bardziej nad Lotosem :P, za pół roku zobaczymy, jak wypadnie Mobil

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 00:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Vanderlei napisał(a):
Witam
Może odgrzeję stary kotlet po roku, ale uzupełnię trochę wątek:
Zawsze, wymieniając olej nie stosowałem płukania, i po 2-3 dniach od zalania nowym olejem (zawsze używam 10w/40) olej zbierał muł, który nie był w stanie za pierwszym spuszczeniem z miski wypłynąć, i znowu był czarny.
W tym miesiącu zrobiłem pierwsze podejście z płukaniem (najtańszym badziewiem z Lotos'a - 10w/40) ale zwykłym olejem, nie jakimś 'płukaczem'. Zmieniłem filtr na nowy, zalałem taniego badziewia, zrobiłem 250 km, i wtedy docelowo zalałem silnik olejem (tym razem na próbę Valvoline Maxlife 10w/40 - autko ma 150licznikowo przebiegu) również z nowym filtrem, i po przejechanych 500km na drugim oleju olej jest nadal PRZEŹROCZYSTY!. Odtąd będę płukał za każdym razem (a raczej przelewał dwukrotnie, bo z płukaniem nie ma to nic wspólnego).
Moja jedna uwaga jest tylko taka - Zawsze używałem Catrol Magnatec 10w/40, i zgodnie z tym, co pisano na forum, jest to olej bardzo odpowiedni dla mojej konstrukcji - AAH. Między innymi widzę to po tym, że na Castrolu nawet w zimie natychmiast olej docierał w każde miejsce, i nie było słychać 'pustych' przebiegów (stuków przy rozruchu). Jak zalałem najpierw ten z Lotosa - nieraz i po 2-4 sekundy chodził głośniej, zanim wyraźnie olej dotarł do całego silnika. Na Valvoline jest już lepiej - czasami tylko zdzarzy się, że silnik 'puknie' z jeden, czy dwa obroty 'na sucho', potem jest cichutko. Na Castrolu nawet przy -20C było super.
Następnym razem leję Mobil'a :) Zobaczymy

Dodam, że opisywane 'stuki' to nie dosłowne stuki, a tylko przy wsłuchaniu się w pracę silnika 'ledwo słyszalne' cykle obrotów 'tak jakby' bez oleju. I zdarzające się tylko i wyłącznie przy pierwszym po minimum kilkugodzinnym postoju silnika uruchomieniu. Każde kolejne jest bezszelestne :P Więc jest raczej ściśle związane z gęstością oleju przy niskiej jego temperaturze - po prostu ciężej się rozprowadza. Oczywiście ciśnienie, jak i reszta parametrów silnika jest ok.

Póki co, dla mnie na razie Castrol stoi ponad Valvoline, a tym bardziej nad Lotosem :P, za pół roku zobaczymy, jak wypadnie Mobil
jak dla mnie to wlasnie Mobil jest lepszy od Castrola bo na castrolu wlasnie slyszalem stukanie szklanek zanim sie nie napelnily a na mobilu tego nie ma.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 12:25:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Vanderlei napisał(a):
Witam
Może odgrzeję stary kotlet po roku, ale uzupełnię trochę wątek:
Zawsze, wymieniając olej nie stosowałem płukania, i po 2-3 dniach od zalania nowym olejem (zawsze używam 10w/40) olej zbierał muł, który nie był w stanie za pierwszym spuszczeniem z miski wypłynąć, i znowu był czarny.
W tym miesiącu zrobiłem pierwsze podejście z płukaniem (najtańszym badziewiem z Lotos'a - 10w/40) ale zwykłym olejem, nie jakimś 'płukaczem'. Zmieniłem filtr na nowy, zalałem taniego badziewia, zrobiłem 250 km, i wtedy docelowo zalałem silnik olejem (tym razem na próbę Valvoline Maxlife 10w/40 - autko ma 150licznikowo przebiegu) również z nowym filtrem, i po przejechanych 500km na drugim oleju olej jest nadal PRZEŹROCZYSTY!. Odtąd będę płukał za każdym razem (a raczej przelewał dwukrotnie, bo z płukaniem nie ma to nic wspólnego).

Chciałem zacząć nowy wątek, ale na szczęście znalazłem ten, więc się podepnę. Chciałem bowiem spytać Was co sądzicie o płukaniu silnika.
Czy przeprowadzacie płukanie silnika podczas wymiany oleju?

Trafiłem ostatnio na taki wątek na jednym z forów:
Wątek o płukaniu silnika

Zaciekawiło mnie to bardzo i jestem ciekaw Waszych opini, gdyż w wątku powyżej zdania są podzielone, a jedynie najbardziej udzielające się osoby są za płukaniem silnika.
Tak wogóle to chętnie bym zobaczył wyniki takiej ankiety:

Co sądzisz o płukaniu silnika:
1) Płukałem i jestem zadowolony
2) Płukałem i nie zauważyłem różnicy
3) Płukałem i miałem przez to problemy z silnikiem
4) Nie płukałem, ale chętnie spróbuję
5) Nie płukałem i nie jestem zdecydowany
5) Nie płukałem i nie zamierzam tego robić

Jeśli już ktoś z Was wykonywał takie płukanie, to może się wypowie przy jakim przebiegu auta to robił, jakiego oleju używa i jakiego środka "czyszczącego" użył.

Najczęściej spotykane w wypowiedziach środki, jakie widywałem to:
Liqui Moly Motor clean i Valvoline Engine Flush.

Może znacie inne?

Vanderlei napisał(a):
Moja jedna uwaga jest tylko taka - Zawsze używałem Catrol Magnatec 10w/40, i zgodnie z tym, co pisano na forum, jest to olej bardzo odpowiedni dla mojej konstrukcji - AAH. Między innymi widzę to po tym, że na Castrolu nawet w zimie natychmiast olej docierał w każde miejsce, i nie było słychać 'pustych' przebiegów (stuków przy rozruchu). Jak zalałem najpierw ten z Lotosa - nieraz i po 2-4 sekundy chodził głośniej, zanim wyraźnie olej dotarł do całego silnika. Na Valvoline jest już lepiej - czasami tylko zdzarzy się, że silnik 'puknie' z jeden, czy dwa obroty 'na sucho', potem jest cichutko. Na Castrolu nawet przy -20C było super.
Następnym razem leję Mobil'a :) Zobaczymy

Dodam, że opisywane 'stuki' to nie dosłowne stuki, a tylko przy wsłuchaniu się w pracę silnika 'ledwo słyszalne' cykle obrotów 'tak jakby' bez oleju. I zdarzające się tylko i wyłącznie przy pierwszym po minimum kilkugodzinnym postoju silnika uruchomieniu. Każde kolejne jest bezszelestne :P Więc jest raczej ściśle związane z gęstością oleju przy niskiej jego temperaturze - po prostu ciężej się rozprowadza. Oczywiście ciśnienie, jak i reszta parametrów silnika jest ok.

Póki co, dla mnie na razie Castrol stoi ponad Valvoline, a tym bardziej nad Lotosem :P, za pół roku zobaczymy, jak wypadnie Mobil

A co do oleju, to ostatnio zgłębiałem ten temat, więc też wtrącę swoje 3 grosze, ale to trochę później, bo przygotowałem sam dla siebie takie zestawienie olejów i ich najważniejszych parametrów i chętnie wysłucham Waszych opinii na ten temat. Ale to później, bo nie mam tego zestawienia pod ręka :peace:

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 17:33:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Płukanie tak, owszem - ale nigdy żadnymi 'spłuczkami' - tylko zwykłym olejem i na nowym filtrze na samo płukanie, bo zrobisz myjkę i będziesz potem z wiaderkiem za autem leciał.... Chyba, że ci się poszczęści, ale w wiekszości przypadków, az tego co szłyszałem to właśnie tak jest

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 18:11:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Qgar - płukałem i jestem zadowolony - wyczyściłem syfy które zalegały w motorku. Wtedy przebieg był coś około 142kkm. Do nowego oleju dolałem też Liqui Moly Cerateq. Silnik obniżył obroty do wymaganych :peace: i zaczął pracować "lżej"
Płukałem silnik specyfikeim Liqui Moly.

Pozdr.

PS
Najlepszym sposobem było by wypłukanie silnika, zalanie go jakimś Lotosem albo Orlenem ale 5W40 - zrobienie z 200km spuszczenie na maxa ile tylko się da, i zalanie świerzutkim Motulem :) Później już lanie co 13kkm czystego porządnego oleju bez zbędnych ceregieli :D

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 18:36:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja płukałem silnik 7A po przebiegu szacowanym jakieś 400.000 plus ostatnie kilka lat na gazie, bo tak kupiłem - efekt super, nic oleju nie bierze i nie było zadnych ubocznych skutków poza uciszeniem się popychaczy. oleju nie ubywa. Zalałem go po płukaniu (engine flush STP) olejem 10w60

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 00:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
MiKev napisał(a):
Vanderlei napisał(a):
Póki co, dla mnie na razie Castrol stoi ponad Valvoline, a tym bardziej nad Lotosem :P, za pół roku zobaczymy, jak wypadnie Mobil
jak dla mnie to wlasnie Mobil jest lepszy od Castrola bo na castrolu wlasnie slyszalem stukanie szklanek zanim sie nie napelnily a na mobilu tego nie ma.

Powiedziałem, że pokażę Wam porównanie parametrów kilku olejów, bo mnie ostatnio temat zaciekawił dzięki informacjom uzyskanym ze śródeł Stamleja. Autko kupiłem zalane takim specyfikiem:
Castrol SLX Professional LongLife III o parametrach:
normy: SAE 5W30, VW 504.00/507.00
gęstość: 0,8501
wskaźnik lepkości: 160
lepkość w 40st.: 73,4
lepkość w 100st.: 11,9
TBN: 6
temp. zapłonu: 209
I wygląda wszystko ładnie nawet - w końcu wymaganą normę spełnia. Ale porównałem sobie z parametrami innych olejów (nie LL, bo z tych rezygnuję). Na ogień poszły 0W40, bo to na pewno syntetyki i niektóre 5W40 - podobno też syntetyki (o sytetyczności syntetyków można sporo sobie poczytać - źródła na koniec :-) )
Na pierwszy ogień poszedł zalecany przez Castrola do mojego 1.9TDI
Edge Sport 0W40 o parametrach:
normy: SAE 0W40, ACEA A3/B3/B4/C3/C4, API SM/CF, VW 502.00/503.01/505.00, BMW LL04, MB 229.31/229.51
gęstość: 0,838
wskaźnik lepkości: 171
lepkość w 40st.: 75,7
lepkość w 100st.: 12,8
TBN: 6,6
popiół siarczanowy: 0,73
temp. płynięcia: -60
Jak widać olej nieco rzadszy o podobnej (ciut wyższej lepkości), więc pewnie się szybciej rozprowadzi. Samochód powinien krócej klekotać po zimnym starcie. Niewiele wyższy TBN, ale jednak troszkę zyskujemy. Olej niskopopiołowy, więc też na plus. A z taką temp. płynięcia to nawet na Syberię można jechać i miski podgrzewać może nie będzie trzeba - tylko po co to komu w Polsce?
Za to co godne uwagi spełnia normy chyba większości pojazdów. Skoro spełnia takie wymagania, więc jeździć można. Ale może jest coś lepszego? "Sport" wskazuje na sportową jazdę/auto a ja chcę olej do TDI. Tu Castrol oferuje
Edge Turbo Diesel 5W40 o parametrach:
normy: SAE 5W40, ACEA A3/B3/B4/C3, API SM/CF, VW 502.00/505.00/505.01, BMW LL04, MB 229.51, Ford WSS-M2C917-A
gęstość: 0,85
wskaźnik lepkości: 169
lepkość w 40st.: 85,3
lepkość w 100st.: 14,2
TBN: 7,4
popiół siarczanowy: 0,79
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 252
Tu znów normy powalają. Na tym oleju pojadą nawet PDki i nawet Ford nie uwali nam gwarancji. Gęstość wyższa i lepkość więc olej rozplynie się ciut wolniej od poprzednika. Patrząc na wskaźnik film będzie trzymać podobnie jak Edge Sport. Zimą nam auto odpali bezproblemowo, a przy pałowaniu, to nawet w najgorętszych miejscach się tak szybko ten olej nie spali - zresztą popiołu niewiele, a przy wyższym TBN, to powinien on wpierw trafić na filtr zamiast zostać na silniku jako nagar.
Moim zdaniem do TDI lepszy niż Edge Sport.
Idąc jednak dalej spójrzmy na zachwalanego tutaj
Motula 8100 X-Cess o parametrach:
normy: SAE 5W40, ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, VW 502.00/505.00, BMW LL98, MB 229.3
gęstość: 0,853
wskaźnik lepkości: 165
lepkość w 40st.: 92
lepkość w 100st. 14,6
TBN: 10,3
temp. płynięcia: -33
temp. zapłonu: 230
Tutaj norm troszkę mniej, ale zwykły TDI bez PD pojedzie. W niższych temperaturach lepkość wyższa od Castrola TD, ale w wyższych patrząc po wskaźniku zrównają się, a Castrol być może będzie miał lepszy film (trzeba by to policzyć). Zresztą Motul szybciej się spali (może będzie przez to ubywał szybciej?), ale za to z takim TBN silniczek pozostanie czyściutki i dokładnie wypłukany. Zimą odpalanie podobne, choć może niezauważalnie dłużej zaklekoce auto na Motulu.
Wg mnie w porównaniu remis z lekką przewagą na Motula dzięki TBN. I coś czego nie ma w parametrach - Castrol raczej prędzej okaże się podróbą.
Ale to nie koniec listy olejów z ciekawostek sprawdziłem jeszcze dwa wychwalane w podanej niżej "publikacji".
Liqui Moly - wybrałem Synthoil Energy 0W40 o parametrach:
normy: SAE 0W40, ACEA A3/B3, API SJ/SH/CF/EC, zalecenie dla VW 502.00/505.00, MB 229.1
gęstość: 0,86
wskaźnik lepkości: 185
lepkosć w 40st.: 78
lepkość w 100st.: 14
TBN: 9
popiół siarczanowy: 1,15
temp. płynięcia: -45
temp. zapłonu: 222
Jak widać z normami słabiej. Nawet VW są tylko zalecane, a nie przyznane - zdajemy się na producenta oleju. LM SE jest ciut gęstszy ale ma niższą lepkość przy niższych temperaturach, więc rozpływać się pownien dobrze. Za to wskaźnik lepkości powala poprzedników na kolana. Zaczynajac od lepkości 78 przy 40st przy 100st mamy jeszcze 14. Tu widać przewagę nad Castrolem TD i Motulem. Nic dziwnego, że ten olej z taką charakterystyką lepkości spełnia normę EC (Energy Conserving) - paliwko zaoszczędzone. Zimą auto odpalimy bez problemy, przy ostrej jeździe jednak olej szybciej się spali i brudów zostanie wiecej niz w Castrolu TD, ale wyższy TBN sprawi, że ten syf trafi do filtra, a nie zostanie na silniku.
Jak dla mnie LM przewyższa wymienione Castrole i Motula.
Pozostał jeszcze do sprawdzenia Mobil 1. 5W50 pomijam, bo rajdowcem nie jestem i trzymam wskazówkę obrotomierza z dala od czerwieni. Dlatego wziąłem pod uwagę tylko:
Mobil 1 Turbo Diesel i Protection Formula 0W40 o parametrach:
normy: SAE 0W40, ACEA A3/B3/B4, API CF, VW 505.00, BMW LL01, MB 229.3/229.5
gęstość: 0,85
wskaźnik lepkości: 186
lepkość w 40st.: 78,3
lepkość w 100st.: 14
TBN: 11,3
popiół siarczanowy: 1,2
temp. zapłonu: 230
Tutaj razem wziąłem 2 oleje Mobila, bo mają takie same parametry. Różnią się tylko normami - Protection Formula ma jeszcze approvale na benzyniaki API i VW. Jak widać Mobil jest ciut rzadszy od LM SE i ma podobne parametry lepkościowe. Nie widać tu normy EC, ale producent zapewnie o niższym zużyciu paliwa - ja mu wierzę, bo charakterystyka lepkościowa jest w zasadzie identyczna z LM - nawet z nie mającą chyba znaczenia korzyścią dla Mobila. Mobil jest też ciut lepszy jeśli chodzi o temp. zapłonu i zdecydowanie lepszy jeśli chodzi o TBN.
Wg mnie wymieniony Mobil i LM są podobnej klasy z minimalną przewagą dla Mobila. Za to LM myślę, że jest rzadziej podrabiany.
To tyle jeśli chodzi o moje własne porównanie olejów. Godne uwagi wg mnie są jeszcze Shell Helix Ultra, Elf Synthese i Valvoline o podobnych SAE (5W40 lub 0W40). Nie chciałem tu robić porównania olejów dla wybrania lepszego, tylko zwrócić uwagę na istotę poszczególnych ich parametrów. Mogę się mylić w swoich wywodach i chętnie wysłucham uzasadnionych uwag. Uważam, że każdy powinien dobierać olej pod swoje auto (dotychczasowy olej, normy, producent, częstotliwość zmian oleju i filtrów, tankowane paliwo) i swój styl jazdy (spokojna/ostra, zimą/w upały).

Powyzsze dane wziąłem ze stron producentów, ale należy pamiętać, że kazda partia ma swoje karty produktów i podane parametry mogą się minimalnie różnić.
Uważam, że warto poczytać następujące artykuły:
Zbitek informacji z rozważań na niemieckim forum polecony mi przez Stamleja
Interesujący fragment publikacji/pracy dyplomowej/
Dane porównawcze olejów 1
Dane porównawcze olejów 2

A to wszystko tak, żebyście nie przechwalali się jeden przez drugiego czyj olej lepszy i przy którym auto mniej klekocze. Zawsze będzie Boże Narodzenie i Wielkanoc :peace:

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2008 00:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Kwestię płukania silnika przeniosłem do nowego wątku w innym dziale:
[ALL] Płukanie silnika
bo tu za czorta nie mogłem stworzyć ankiety :/

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: