bobaskgb napisał(a):
Witam wszystkich, niedawno stałem sie szczesliwym posiadaczem b4 Avant z motorkiem 1z. Szukalem egzemplarza ze zdrowymi blachami jednym slowem aby nie bylo po jakims powaznym dzwonie. Znalazlem:) . Silniczek byl sprawa 2rzedna lecz przed kupnem oczywiscie standardowo sprawdzalem czy nei dymi podpiecie pod vag ( niestety bez testu dynamicznego i podpinany byl w I lepszym warsztacie bo auto kupilem daleko od domu).
bobaskgb napisał(a):
Teraz kilka pytan do was:
Jaka powinna byc dawka paliwa na biegu jałowym?
Ok 4-5 mg.
bobaskgb napisał(a):
Czy 1zecior nalezy do silnikow bezkolizyjnych?
Żaden diesel nie jest bezkolizyjny.
bobaskgb napisał(a):
Czy duze korekcje wtryskow moga byc spowodowane złym wirusem?
Nie. Korekcje działają do 1500rpm i odpowiadają za stabilizację drgań silnika na biegu jałowym.
bobaskgb napisał(a):
Jakie sa objawy słabej kompresji ( nie liczac złego odpalania zima bo tej jeszcze nie ma, i tego ze moze brac sporo oleju)?
Bez pomiaru ciśnienia sprężania, nie zabieraj się za temat. Za złe odpalanie zimą może być odpowiedzialne wiele czynników, ten również.
Słaba kompresja objawia się spadkiem momentu w dolnych partiach obrotów, utrudnionym rozruchem, czasem przedmuchami widocznymi na bagnecie , czy po odkręceniu korka wlewu oleju.
Niemniej - pomierz ciśnienia sprężania na zimnym i lekko cieplym silniku.
bobaskgb napisał(a):
Czy delikatne bujanie na wolnych obrotach(+/-) jest spowodowane za duza dawka paliwa czy istnieje mozliwosc ze cos innego sie do tego przyczynia?
Uszkodzenie układu wtryskowego (wysokie korekcje), uszkodzenie uszczelki pod głowicą, spadek kompresji (powyżej 0,5 bar`a na którymś z cylindrów.
bobaskgb napisał(a):
Posiada ktos z was schemat wiazki dochodzacej do ecu bo potrzebuje sprawdzic czy przewod od czujnika predkosci nie jest gdzies przetarty( na vagu wywala mi jego bledy i po puszczeniu calkowicie nogi z gazu troszke poszarpuje przez chwile)
Czy w czasie jazdy wskazówka prędkościomierza wariuje ? Jesli nie - odpuść czujnik i zvaguj porządnie autko, bo na razie szukasz raczej wróżby iż pomocy merytorycznej.
bobaskgb napisał(a):
Od razu dodaje ze:
auto nie dymi ( posiada prawdopodobnei zaslepiony egr)
na niebiesko rowniez nie dymi
osiagi sa bardzo dobre w calym zakresie obrotow( nic nie muli nie szarpie ciagnie do 4.5-5 tys bez problemow)
na cieplym jak i na zimnym silniku odpala po max 2 obrotach
wolne obroty przestaly wariowac po pukniecu w nastawnik ( jeszcze czasami zafaluja kolo 10 sek i sie uspokaja ale coraz rzadziej)
pracuje cicho bez metalicznych dzwiekow, a turbinka lekko pogwizduje (prawdopodobnie za ajksi czas pojdzie do zmiany bo po zimnej stronei wirnik ma juz luzy).
Zbyt wiele "prawdopodobnie" ...