.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:55:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AAN S6] Bład 00561 i nierówna praca silnika - analiza VAG
PostNapisane: 13.lip.2007 15:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
WITAM Audimaniaków!
Potrzebuje waszej pomocy. Moje wściekłe S6 zaczęło coś wariować.
OBJAWY: Mianowicie strasznie szaleją wolne obroty i szarpie podczas jazdy. Objawy są takie same na ciepłym i zimnym silniku, chociaż na ciepłym wydają się słabnąć. Silnik pracuje bardzo nierówno i tak jakby strzelał w tłumik. Jade ze stałą prędkością obrotową i auto np. ma takie objawy jakbym na chile wyłaczył silnik ( szarpie). Na wolnych obrotach obroty trzymają się w granicy 800-900 ale co około minute obroty spadają np. do 400 rosną gwałtownie do 1500 i się stabilizuja znowu w okolicy 900. Pracuje jakby na 4 gary.
CO JUŻ ZROBIŁEM?: Sprawdziłem cały dolot złącze po złaczu czy nie bierze lewego powietrza i jest OK. Podociagałem opaski itd. Sprawdziłem przerwy na śiwecach i sa w normie. Sprawdziłem przewody i złącza układu zapłonowego, poczyściłem styki. Sprawdziłem błędy w sterowniku silnika i występuje tylko jeden 00561 (too high or too low). Skasuje go to przez chwile sie nie pojawia, ale tylko przygazuje i znowu wskakuje. WIecej błędów nie ma. Analiza bloków w grupie 000:

1. 203 (zalecane 184-215) Engine coolant temperature (185-220F)
2. 28-29 (zalecane 20-26) Engine load
3. 79-82 (zalecane 77-83) Engine speed (RPM)
4. 124-128 (zalecane 121-137) Operating range of idle air control valve
5. 109 (zalecane 70-125) Idle air control curve zero point
6. 140!-nie ulega zmianie nawet po przygazowaniu, (zalecane 123-137) Idle air control load adjustment
7. 47 (zalecane (41-61) Idle air control curve control
8. 126-129(zalecane 123-133) O2S control
9. 84 (zalecane 100-141) O2S adaptation
10.36-37 (zalecane 35-37) Ignition timing

Niepokoja mnie wartości w blokach 6 i 9.

Prosze o interpretacje wyników oraz porady. Może ktoś już przez to przechodził. Domyślam się że uszkodzony jest przepływomierz albo sonda lambda albo oba naraz. Prosze o wskazówki.

Z góry dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 15:28:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dwie sprawy
1. odłącz wtyczkę od zaworu wolnych obrotów - powinien wyskoczyć błąd, ale powinny ustąpić wahania obrotów na postoju
2. odcinanie przy stałej jeździe z jakąś prędkością to na 100% nie wina tego zaworu, sprawdź jeśli możesz czy uszczelka nie wydmuchana.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 19:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dobrze sobie odpowiedziałeś przepływka leży ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 21:46:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Odpinałem zawór wolnych obrotów N71 i nie ma różnicy. Czy ktoś jeszcze mógłby potwierdzic że to przepływka?? Bo częsci kupuje w ASO i nie chciałbym wywalic kasy na darmo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 21:59:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
logi dynamiczne z vaga potrzebne...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 22:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Odepnij sonde i sprawdz czy zgasnie bo to moze byc jej wina . Przejedz sie bez sondy . Przeplywomierz raczej nie daje takich objawow. Sprawdz tez cisnienie paliwa na listwie i czy wtryskiwacze trzymaja bo moze jeden sie wiesza.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 12:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Wtryskiwacze i cisnienie paliwa OK. Odłączyłem Sonde Lamba i jak ręką odjął. Zaczął normlaniej pracować i to zdecydowanie, ale jeszcze od czasu do czasu słychać strzały w tłumik. Sprawdzałem napięcie na sondzie to jest w granicach 0,4 do 0,5 cały czas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 21:02:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.wrz.2006 20:43:09
Posty: 160
Lokalizacja: Ostrołęka
Leo napisał(a):
logi dynamiczne z vaga potrzebne...


ktore bloki?

_________________
S2 Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 21:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
WITAM! Dziś kupiłem sonde lambda nówke w ASO w Niemczech. Założyłem i nisetyty objawy powróciły. :(: :!: Zauważyłem że nowa sonda lambda pracuje zdecydowanie lepiej od starej ale to nie popraiwło pracy silnika zdecydowanie, tzn. poprawiło ale tylko w nieznaczym stopniu. Obroty już tak mocno nie falują ale dalej zdarza się przygasanie itd. Nie moge zgrać logów dynamicznych, ale po założeniu nowej sondy wartośic bloków w grupie zero sa dla wolnych obrotów następujące:
1/ 221
2/ 29
3/ 77-80
4/ 130
5/ 108
6/ 140
7/ 46
8/127
9/ 84
10/ 36-37

Natomiast na auta jadącego na 3 biegu :
1/ 211
2/ 24
3/ 219
4/ 135
5/108
6/140
7/ 46
8/119-120
9/ 84
10/ 34

Prosze o pomoc.

P.S. Diagnoza Vag pokazuje dwa błedy 65355 i 561 - Fuel mixture is HI or Low. Adaptation limit not reached


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 13:28:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nadal stawiam na przepływke no ale jak chcesz w ciemno błądzić to niewiem ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: