.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:08:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 2,8 AAH] Ustawienie rozrzadu
PostNapisane: 13.lip.2007 18:24:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
witam
ukonczylem juz kapitalny remont silnika, tylko sciagajac kolo z walka rozrzadu nie przypuszczalem ze jest na stozku, przez to trudno ustawic mi rozrzad. Chcialbym dowiedziec sie, ktory jest pierwszy gar, czy od strony kierowcy czy od strony pasazera??
z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 19:08:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Opcja szukaj!!

Do ustawienia uzywa sie specjalnej listwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 21:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Od strony pasażera.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 14:53:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
ale ktory gar 1 , 2 czy 3?? najblizej szyby, srodkowy czy przy zderzaku??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 19:00:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Z tego co pamietam to pierwszy jest po stronie kierowcy od rozrządu.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 19:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
shpongler napisał(a):
ale ktory gar 1 , 2 czy 3?? najblizej szyby, srodkowy czy przy zderzaku??


Obrazek

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 21:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
witam
jeszcze jedno pytanko , czy ten silnk jest bezkolizyjny??
chcialbym potwierdzic jeszcze jedna informacje, czy zle ustawiony rozrzad moze powodowac takie dziwne klekotanie silnika, jakby bicie samoregulatorow. Szklanki byly wyciagane, rozbierane i myte, padla dziwna teoria ze poprostu jeszcze olej do nich nie dotarl??
ok 6 typa dzis stalo nad moja v6 nie jakos nie udalo ustawic tego rozrzadu:((
z gory dziekuje za odpowiedz!! pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 09:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Z tego co wiem ten silnik jest kolizyjny, nic w nim nie powinno stukac jak jest rozrząd dobrze ustawiony. Ja jak swojego kupiłem to miałem rozrząd przestawiony o dwa zęby i nic nie stukało tylko był słaby. Szklanki powinny przestać stukać zaraz po odpaleniu jak dostaną ciśnienie. Otwory gdzie wsadzasz listwe powinny leszeć w jednej płaszczyznie tym sie sygeruj jak nie masz listwy przynajmniej nie walniesz sie o dużą ilość zębów :) do normalnego ustawienia tylko listwa :!:

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 11:45:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Silnik jest kolizyjny - jak nie wierzysz zapytaj moje byłe zawory :):

Co do tego pukania zaworów - prawdopodobną przyczyną mogą być zaworki ciśnieniowe w głowicach - jak przepuszczają olej jest niższe ciśnienie w czapce i cykają popychacze - po wymianie nic u mnie nie cykalo - zaworek to koszt ok. 80 PLN w ASO i jest jeden na głowicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 13:35:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
witam
czy te zaworki to takie srubki obok walka rozrzadu na gwazdke, wiem ze byly ok ale byly wykrecane i nie wiem czy przypadkiem wysokosc ich wykrecenia nie ma znaczenia??
pozdrawiam!!

_________________
Audi S8 Quattro 4,2 Manual
Audi C4 Quattro 2,8 V6
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 14:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
czy Ty ten rozrząd napewno ustawiałes na listwie ?

bo nie widze odpowiedzi wyżej

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 14:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
niestety nie
rozrzad sie powalil;((, zmienialem zimeringi na walku rozrzadu i nie przypuszczalem ze jest on na stozku, a nie na klinie, wiec nawet listwa nic by tu nie dala!!!

_________________
Audi S8 Quattro 4,2 Manual
Audi C4 Quattro 2,8 V6
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 14:57:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
shpongler napisał(a):
niestety nie
rozrzad sie powalil;((, zmienialem zimeringi na walku rozrzadu i nie przypuszczalem ze jest on na stozku, a nie na klinie, wiec nawet listwa nic by tu nie dala!!!


:<tylko> auto na hol i do mechaniora z listwą

listwa jest po to żeby ustawić prawidłowo rozrząd ! nie ma że się nie da !

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 15:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
nie rozumiesz!!
listwa mi nic nie da!!!!
poniewaz zdejmowane bylo kolo pasowe z walkarozrzadu, a nie bylo zaznaczone jego polozenie, wiec po jego zmontowaniu listwa nic nie daje poniewaz kolo ma 360 stopni mozliwosci ustawienia!!!

_________________
Audi S8 Quattro 4,2 Manual
Audi C4 Quattro 2,8 V6
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 16:31:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
shpongler napisał(a):
nie rozumiesz!!
listwa mi nic nie da!!!!
poniewaz zdejmowane bylo kolo pasowe z walkarozrzadu, a nie bylo zaznaczone jego polozenie, wiec po jego zmontowaniu listwa nic nie daje poniewaz kolo ma 360 stopni mozliwosci ustawienia!!!


Hehe, kobieta wie lepiej od Ciebie!!!!!!!! :):

Wał ustawiasz na znaku a koła od wałków bolujesz listwą - dokręcasz koła i śmiagasz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 16:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2006 13:52:15
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
nie ma znaków na kole i walku rozrzadu wiec nie wiem jak je prawidlowo zmontowac??
chyba nie zabardzo rozumiecie o co chodzi, kolo z walka rozrzadu bylo zdejmowane!!!!! i nie zaznaczone wiec mozna pomylic sie z ich montarzem, jesli zle sie je zmontuje, zadna listwa nic mi nie da!!!!!!

_________________
Audi S8 Quattro 4,2 Manual
Audi C4 Quattro 2,8 V6
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 18:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
ta "listwa" jest właśnie po to żeby po nawet po zdjęciu głowic , zdjęciu wałka - na powrót ustawić fabrycznie rozrząd

mam taki sam motor i byłam przy remoncie głowic , wymianie rozrządu

Kolego to jest audi z silnikiem w układzie V a nie "maluch"- tu się nie robi rozrządu przy pomocy flamastra !!!

a potem słysze że AAH nie jeździ wrrrr

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 20:45:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Oj kolego!!

Na kole na WALE (nie mylić z wałkiem rozrządu) masz wcięcie które ustawiasz na znaku - później wkładasz koła na wałki rozrządu, lekko dokręcasz, zakładasz listwę - dokręcasz koła do wałków i palisz motor...

Koło wałka rozrządu jest luźne i się obraca, ale już podkładka która je dociska i na którą zakładasz listwę nie, więc idź do garażu, zobacz jak to wygląda w praktyce i nie zawracaj więcej głowy :):

P.S.
Zwróć uwagę na te podkładki z trzema dziurami (mała, wielka - ta wchodzi na wałek - średnia).


A teraz najważniejsze - MASZ LISTWĘ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 01:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
GrzesB napisał(a):
Na kole na WALE (nie mylić z wałkiem rozrządu) masz wcięcie które ustawiasz na znaku - później wkładasz koła na wałki rozrządu, lekko dokręcasz, zakładasz listwę - dokręcasz koła do wałków i palisz motor...

Radze sluchac kolegi <b>GrzesB</b> bo normalnie wie co pisze :)
W tym temacie wklejalem kiedys fotke znakow na wale, ktorych rzekomo nie ma ;) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=


Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: