.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:27:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI] Problem z połączeniem z ECU
PostNapisane: 15.lip.2007 11:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Witam chciałem sie dowiedzieć czy może miał ktoś taki problem

Zakupiłem VAG'a USB KKL

podłączałem do A6

ściągnołem oprogramowanie

http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html

wersje 409.1us

zainstalowałem i od co mam połączenie z ABS'em i Zentral lock
ale za chiny ludowe nie moge połączyć się z ENGINE

Prosze o pomoc zgóry dziękuje pozdrawiam dobre dusze Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 12:00:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem może leżeć po stronie:
1. problemu w pc;
2. uszkodzonym układzie ABS - wówczas nie połączymy się z silnikiem.

uszkodzenie sterownika silnika [raczej] odpada.
czy są jakiekolwiek błędy w ABS?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 12:15:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Miałem podobny problem - wymieniłem kabel na COM-KKL i dalej lipa... dopiero jak oznaczylem w opcjach VAG-COMa ptaszkami Reduce CPU-Usage (obydwa) zaczeło banglać bez problemu - czasem zrywa mi jedynie łącze z ABSem ale silnik, skrzynia i inne peryferia łączą się idealnie - problem jest jedynie z klimą, ale bez oznaczenia tych opcji też się dobrze łączyło...

P.S. Uzupełnij profil :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 15:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Żadnych błędów w ABS nie odczytuje były natomiast w zentral lock ale usunął poprawnie

U mnie łączy z tymi dwoma i z czymś jeszcze ale już nie pamiętam z czym,
z resztą układów kompletnie nic nie gada


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 19:43:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jeśli będziesz miał nadal z tym problem to zapraszam - następna brama za maspexem f-ma auto-moto-truck service ew. pytaj o cem-bud.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 19:47:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Kolego a jak u Ciebie z konfiguracją wartości latency na porcie COM ?

Właściwości portu COM, pod którym chodzi VC - funkcja ADVANCED i przestawienie latency z 16 ms na 12 ms sprawi, że wszystko Ci zadziała, kolego.

Zapytam jeszcze wprost - czy to nie jest problem z wersją shareware VC ?
Rozumiem, że robisz wszystko zgodnie z zasadami...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 19:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2003 20:47:31
Posty: 202
Lokalizacja: lublin-monachium
podlacze sie do tematu
niestety moje proby zdiagnozowania furaka sie nie powiodly
wedlug vaga mam problem z inetrfejsem i tak sobie spatrzalem na viakenie sposob wyprowadzenia i oznaczeni kabelkow no i stwierdzam ze w moim kkl jest jakos wszystko inaczej niz podaja na viakenie
otoz
mam bialo czerwiny kabel na 2
niebiesko zielony na 5
szary na 9
brazowo czarny na 10
no i niijak sie to ma do opisu na viakenie

_________________
jedyną wadą audi jest .... poprzedni własciciel
A6 4F avant 4,2 quattro..............
A6 4B avant 2,5 tdi quattro 2006- 2010
A6 C4 quattro 2,5 TDI 2004- 2007
A6 C4 2,5 TDI 140KM 2002- 2004
Audi 100 C4 2,3 quattro 1999- 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 20:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
No i właśnie że próbowałem przestawiać na 12 i nawet na 20 ale dalej z abs sie łączył a z motorem nie

Ale jestem już po testach z VW POLO FLIGHT 99rok pomyślnie
oraz
AUDI A4 1.6 95rok pomyślnie

obstawiał bym że coś nie tak z tą A6 ale na bank ona była podpinana i działało (nie na moim sprzęcie, nie wiem na jakim ale wujek mówi że podpinali)



A odnośnie wersji to nie wiem sciągnąłem to z linka z forum i pewnie to bedzie problem chociaż czemu sie łączy z innymi modelami

jeszcze co do tego oprogramowania to czy aby zrobić logi itp. musi być pełna wersja ? Tylko mi nie mówcie że nie pełna nie połączy sie z silnikiem z 2.5TDI a połączy sie z innymi ? No imoże ktoś mnie poratuje takową wersją
która jest pełna może na maila a@veo.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 20:20:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pełna wersja musi byc do BS, reszte logow bez problemu zrobisz wersja shareware...
Może masz coś nie tak z samym gniazdem OBD II ?
Czasami stosuje się takie tricki w celu zabezpieczenia auta przed podpięciem "złodziejskiego" ECU. ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 20:54:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2007 07:56:45
Posty: 69
Lokalizacja: Wadowice
Hmm ale czy wtedy łączył by sie z ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 09:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Podłącze sie do tematu z pytankiem czy da sie zrobić pomiary dla grupy 000 Vagiem 4.09. Komuś to sie udało?
Czy ma ktoś nakładkę do Vaga 311 - zeby to jakoś chodziło na usb, bo za holere nie moze mi sie polaczyc interfejs z lapkiem (przez USB), komunikat Port I inaccesible. Prosze poradzcie coś w temacie, dzięki z góry.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 13:52:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mariojr napisał(a):
Podłącze sie do tematu z pytankiem czy da sie zrobić pomiary dla grupy 000 Vagiem 4.09. Komuś to sie udało?
Czy ma ktoś nakładkę do Vaga 311 - zeby to jakoś chodziło na usb, bo za holere nie moze mi sie polaczyc interfejs z lapkiem (przez USB), komunikat Port I inaccesible. Prosze poradzcie coś w temacie, dzięki z góry.


Sprawa zakończona pomyślnie ? :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 10:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Tak jest już OK, Carl dzięki ponowne! Problem ten rozwiązałem dopiero po przeczytaniu złotej porady: zmienić latency w ustawieniach fejsu z 16 na 12. Jeśli tego nie zrobie - nie łączy sie inaczej. Co to właściwie oznacza?
Problem jest jeszcze jeden - nie laczy sie ze sterownikiem klimy Auto HVAC, poradzi ktoś co można zdzialać? Pozdro.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 11:13:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Latency to inaczej czas oczekiwania
Chodzi tu pewnie o tzw. spowolnienie Twojego złącza, żeby zapewnić możliwość połączenia.
Co do problemów z połączeniem ze sterownikiem klimy - tu problem może być bardziej złożony (u mnie kilka razy wystąpił) :/
Gdzieś wyczytałem, że interfejsy na USB mają właśnie taki problem, natomiast urządzenia na COM (rs232) radzą sobie z tym znakomicie.
GrzesB dopiero co miał taki problem - odszukaj w jego postach...

Pomogło ustawienie w opcjach VAG Coma REDUCE CPU USAGE

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 19.lip.2007 13:51:03 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 11:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...a cały problem bierze się z faktu, że do czasów SP1 do WinXP mieliśmy wielu dostawców sterowników do USB...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:06:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Latency to inaczej czas oczekiwania
Chodzi tu pewnie o tzw. spowolnienie Twojego złącza, żeby zapewnić możliwość połączenia.
Co do problemów z połączeniem ze sterownikiem klimy - tu problem może być bardziej złożony (u mnie kilka razy wystąpił) :/
Gdzieś wyczytałem, że interfejsy na USB mają właśnie taki problem, natomiast urządzenia na COM (rs232) radzą sobie z tym znakomicie.
GrzesB dopiero co miał taki problem - odszukaj w jego postach...


zmienił interface na rs232 i smiga jak nalezy .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:31:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
spanky napisał(a):
carlnova napisał(a):
Latency to inaczej czas oczekiwania
Chodzi tu pewnie o tzw. spowolnienie Twojego złącza, żeby zapewnić możliwość połączenia.
Co do problemów z połączeniem ze sterownikiem klimy - tu problem może być bardziej złożony (u mnie kilka razy wystąpił) :/
Gdzieś wyczytałem, że interfejsy na USB mają właśnie taki problem, natomiast urządzenia na COM (rs232) radzą sobie z tym znakomicie.
GrzesB dopiero co miał taki problem - odszukaj w jego postach...


zmienił interface na rs232 i smiga jak nalezy .... :):


Dlatego ja mam i USB i rs232... :):
Trzeba inwestować nie tylko w wiedzę, ale i w hardware... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:59:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bry :P .

carlnova napisał(a):
Dlatego ja mam i USB i rs232... :):
Trzeba inwestować nie tylko w wiedzę, ale i w hardware... :diabel:


... co biorąc pod uwagę koszty oraz czas (stracony) na poszukiwaniu dobrych rozwiązań - kosztowało Cię zapewne (już) > 50% ceny dobrego VAGa (np.1552, 1553).

Sorry Carl-u za odrobinę cynizmu :): ;) ale przy Twoim pędzie do odkrywania tajników CCCO (oraz przy b. wysokim poziomie wiedzy aktualnie posiadanej) - poczyniona inwestycja na poziomie ok. 2000 PLNów - dawno by się już "spłaciła" :diabel: .

No i skończyłby się problem w odgadywaniu tego, po której stronie zera "akurat tym razem" VC odnotował kąt wtrysku ... .

:peace:
:P :D

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 13:12:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Bry :P .

carlnova napisał(a):
Dlatego ja mam i USB i rs232... :):
Trzeba inwestować nie tylko w wiedzę, ale i w hardware... :diabel:


... co biorąc pod uwagę koszty oraz czas (stracony) na poszukiwaniu dobrych rozwiązań - kosztowało Cię zapewne (już) > 50% ceny dobrego VAGa (np.1552, 1553).

Sorry Carl-u za odrobinę cynizmu :): ;) ale przy Twoim pędzie do odkrywania tajników CCCO (oraz przy b. wysokim poziomie wiedzy aktualnie posiadanej) - poczyniona inwestycja na poziomie ok. 2000 PLNów - dawno by się już "spłaciła" :diabel: .

No i skończyłby się problem w odgadywaniu tego, po której stronie zera "akurat tym razem" VC odnotował kąt wtrysku ... .

:peace:
:P :D


Przyjacielu Piotrusiu... :peace:
Masz zupełną rację...
Ale mi pojechałeś po rajtach... :diabel: :):
Nie zainwestowałem 2000 PLN w profesjonalny sprzęt tylko dlatego, że w dalszym ciągu traktuję to wszystko jako bardzo dobrą zabawę, jako hobby... :):
I mam ogromny wstręt do brania za taką pomoc kasy, no chyba, że muszę podjechać np. do Szczecina (zwrot za paliwko - zrozumiałe)... :): więc inwestycja nigdy by się nie zwróciła... ;)

Poza tym gdzie taki śmieszny carlnova do Was profesjonalistów - chleba Wam nie będę zabierał ... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 13:22:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Ale co to wszystko ma do tego tematu, kolega zapomniał już jak wyglada f. audi a tu nadal dyskusja :diabel: - mod powinien ten śmietnik wrzucić do waszego wątka najlepiej :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: