.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 23:57:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB] Logi po powrocie do serii
PostNapisane: 29.cze.2007 19:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
W związku z tym, że kupiłem auto w którym był nieudolnie zmodyfikowany sterownik postanowiłem przywrócić go do serii. Przy okazji wymiany rozrządu "wyszły" też wałki i hydraulika. Poniżej zamieszczam logi jak to teraz wygląda. Wiem, że przepływka do wymiany lecz bardziej zastanawia mnie to dlaczego w bloku 011 poz 2 ma taką małą zadaną wartość. Wydaje m i się, że mimo "biednej" serii powinno być tam więcej. Napiszczie co te logi "mówią" o mojej padaczce. Jeśli jakiś blok niebardzo prawidłowo zlogowany, to poprawie.

Statyczne:
Blok 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47c ... 3bb8c.html

Blok 001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e70 ... 864d7.html

Blok 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/168 ... 2c4b1.html

Blok 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5fb ... f7529.html

Blok 007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f11 ... 8eead.html

Blok 013,014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e75 ... b9979.html

Blok 018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/687 ... 5f66a.html

Basic settings:
Blok 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/146 ... 026b0.html

Blok 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a84 ... 739d2.html

Blok 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59b ... 54fea.html

Dynamiczne:
Blok 000, 001, 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0aa ... fa212.html

Blok 004, 008, 010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31a ... 13ab9.html

Blok 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0cf ... a4a16.html

Gdyby ktoś chciał sobie porównac jak to wyglądało wcześniej to pod tymi linkami:

http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193802.html

http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193813.html

http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193817.html

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 21:23:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wasylo, logi dynamiczne są do powtórzenia :/
Po pierwsze - ze względu na sample ratio - należy robić je pojedyńczo, nie w trójkach, wtedy wyniki są zdecydowanie dokładniejsze, widać wszystko jak na dłoni.
Po drugie - ze względu na to, że chyba bałeś się kick down ? ;) - pedał rzeczywiście w podłogę miałeś dopiero od około 2600 rpm...

Z tego co widać:

1. Zawór recyrkulacji spalin EGR zanieczyszczony - przycina się przy ON i OFF, mogą to być również problemy z jego podciśnieniowym sterowaniem przez ADR - sprawdź połączenia.

2. Przepływka tnie Ci dawki w górnym zakresie obrotowym (od. około 3500 rpm) - prawdopodobnie dolny zakres również, ale tego nie wiemy z uwagi na brak wciśnięcia gazu do oporu.

3. Różnice ciśnień w 011 dynamicznym są spowodowane tym samym, od ok. 2600 rpm ciśnienia rzeczywiste są już prawie zbieżne z zadanymi przez ECU, a więc raczej kłopotów z dynamiką (katalizator) nie ma... ;)

4. Muszę Cię szczerze pochwalić za kąt wtrysku - jest wzorowy :!!: :diabel:

Popraw logi dynamiczne w wolnej chwili...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 21:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Logi dynamiczne poprawie.

1. Zawór EGR był czyszczony więc raczej może wężyki lub coś ze sterowaniem tymże zaworem.
2. Wiadomo - do wymiany.
3. Nie tyle chodziło mi o różnice ciśnień ile o to, że wartość zadana przez ECU wydaje mi się za niska (ok 3000 obr tylko 2000 mbr).
4. Wiadomo kto ustawiał :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 21:39:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wartość zadana przez ECU jest ściśle związana z Twoim życzeniem.
Twoim życzeniem było nie nacisnąć akceleratora do oporu. :):
Stąd niższe wartości ciśnień.
Wszystko jest OK - przekonasz się jak poprawisz logi... ;)

Chociaż...

Jeżeli są perturbacje z EGR-em, to pamiętaj, że dokładnie tym samym podciśnieniem jest sterowany regulator ciśnienia "gruszka" na turbinie poprzez zawór N75.
Sprawdź dokładnie połączenia...
Może jakaś nieszczelność ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 22:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdzę te wężyki. Logi poprawię jak juz będe miał nowy przepływomierz.
Carlnova wiem, że miałeś ostatnio reklamację na przepływkę. Nie robią jakiś problemów i nie próbują wcisnąc kitu, że przepływka jest ok? Jeśli mam mieć problemy później z reklamacja to chyba pojadę i kupię za miedzą. :D

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 22:19:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
Sprawdzę te wężyki. Logi poprawię jak juz będe miał nowy przepływomierz.
Carlnova wiem, że miałeś ostatnio reklamację na przepływkę. Nie robią jakiś problemów i nie próbują wcisnąc kitu, że przepływka jest ok? Jeśli mam mieć problemy później z reklamacja to chyba pojadę i kupię za miedzą. :D


Właśnie robią problemy i próbują wcisnąć kit, ale można ich załatwić na cacy... :D
To długa historia i jutro jak znajdę chwilę - opiszę co i jak w osobnym topicu, bo takie info przyda się równiez innym...

Pomógł mi meszrum (jak zwykle) i dyskusji nie było juz żadnej... :):

Właśnie...
Czy ktoś wie co się z nim dzieje ? ;)
Wyjechał na Hawaje, czy co ? :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 22:22:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
carlnova napisał(a):
Czy ktoś wie co się z nim dzieje ? ;)
Wyjechał na Hawaje, czy co ? :diabel:


Zgadles :):

Dzisiaj przyslal mi esa ze sie opala :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 22:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Tak myślałem, że banda z ASO będzie kombinować. Narazie się wstrzymam z bólami. Zobacze co za historię opiszesz :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 14:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
carlnova napisał(a):
Wasylo, logi dynamiczne są do powtórzenia :/
Po pierwsze - ze względu na sample ratio - należy robić je pojedyńczo, nie w trójkach, wtedy wyniki są zdecydowanie dokładniejsze, widać wszystko jak na dłoni.
Po drugie - ze względu na to, że chyba bałeś się kick down ? ;) - pedał rzeczywiście w podłogę miałeś dopiero od około 2600 rpm...

Z tego co widać:

1. Zawór recyrkulacji spalin EGR zanieczyszczony - przycina się przy ON i OFF, mogą to być również problemy z jego podciśnieniowym sterowaniem przez ADR - sprawdź połączenia.

2. Przepływka tnie Ci dawki w górnym zakresie obrotowym (od. około 3500 rpm) - prawdopodobnie dolny zakres również, ale tego nie wiemy z uwagi na brak wciśnięcia gazu do oporu.

3. Różnice ciśnień w 011 dynamicznym są spowodowane tym samym, od ok. 2600 rpm ciśnienia rzeczywiste są już prawie zbieżne z zadanymi przez ECU, a więc raczej kłopotów z dynamiką (katalizator) nie ma... ;)

4. Muszę Cię szczerze pochwalić za kąt wtrysku - jest wzorowy :!!: :diabel:

Popraw logi dynamiczne w wolnej chwili...

Zamieszczam ponownie logi po wymianie LMM. Mam nadzieję że będą lepsze. :D Nadmienie tylko, że dzis zanim zlogowałem pojawił się błąd 00575 prawdopodobnie po kilkusetkilometrowej trasie jaką odbyłem kilka dni temu. Podczas jazdy po mieście jak i po tych logach błędu tego nie było i narazie nie ma. Niemniej jednak dziwnie rozłożone są te ciśnienia w 011. Jak komuś się chce to niech napisze czy moja kobyła ma się jeszcze dobrze. :diabel:

001 dyn.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/916 ... 9516a.html

003 statycz. BS i dynam.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09f ... 25624.html

008 dyn.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/223 ... 91334.html

010 dyn.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c0 ... 689d0.html

011 statycz. BS i dynam.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8af ... 9fef8.html

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 15:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wasylo, popraw 003 i 011 - są zbyt małe.
fotosik-srotosik. ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 15:41:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ja wytężyłem wzrok i coś tam dojrzałem... :):
Ale rzeczywiście tragedia, jak sobie to powiększe to nic nie widzę... :diabel:

Przepływka teraz mierzy OK - wszystko ładnie i pięknie.

W dalszym ciągu masz jakieś perturbacje z EGR-em, przycina się , jest zanieczyszczony lub kwestia podciśnienia...

...a jeśli kwestia podciśnienia - to może to wpływać na bardzo dziwny 011 dyn, gdzie wręcz twoje turbulum nie może się dźwignąć do góry po seryjnym overbooście...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 21:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Sory, niestety nie sprawdziłem po zamieszczeniu logów na fotosiku czy wsio jest dobrze. Nie wiem co się stało, że się zesrało. Mam nadzieję, że teraz jest ok :D

Statyczne:
Obrazek
Obrazek

Dynamiczne:
Obrazek
Obrazek

BS:
Obrazek
Obrazek

Te ostatnie 2 logi trochę tez niedorobione ale mam nadzieję, że dojrzeliście bez uszczerbku na wzroku.
Jeśli chodzi o podciśnienie to wszystkie węzyki są dobre. Po zdjęciu wężyka z EGR podczas logowania w BS zawór cyklicznie otwiera się i zamyka aż wciaga palec do środka :D Zajrzałem również do EGR założyłem pompkę podcisnieniową i "grzybek" podnosi się i opada ale ma już luz na prowadnicy i zanim całkowicie się zamknie to podczas opadania "zachacza" o krawędź przylgni i po chwili "wskakuje w swoje miejsce". Odnośnie suszarki, to podczas logowania obserwowałem sztangę i porusza się płynnie bez jakichkolwiek zacięć.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 22:26:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moim zdaniem coś się dzieje z podciśnieniem/turbiną.
czy to auto ma katalizator?

podmień N75 na nowy [sprawny] i zaloguj 011.
jeżeli masz katalizator, to odepnij wydech przed katalizatorem i zaloguj 011.

prywatnie [i nieoficjalnie] stawiam na N75 - przy 4000 prawie w ogóle nie ma pracy [50%... :D ]. przy 4000 powinno być 35-40%. w tym przypadku nie ma ciśnienia, ale z kolei powietrze jest zasysane...
dlatego uważam, że N75 jest półmartwy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 23:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
meszrum napisał(a):
przy 4000 powinno być 35-40%. w tym przypadku nie ma ciśnienia, ale z kolei powietrze jest zasysane...

Nie rozumiem tu jednego skoro nie ma ciśnienia to skąd w poz 3 jest powyżej 2000mbar? Jeśli jest wykończony N75 to zamiana na próbe z zaworem EGR powinna dać chyba jakiś "obraz"? Katalizator kobyła posiada. Wcześniej był cip i turbina przeładowywała.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 08:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wasylo -> tak zamiana pomoże, jednak ciśnienie doładowania i tak nie zostanie osiągniete takie jak na sprawnym N75.
Odwiedź mój wątek. Jestem właśnie na świeżo po wymienie N75.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 09:00:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wasylo -> tak zamiana pomoże, jednak ciśnienie doładowania i tak nie zostanie osiągniete takie jak na sprawnym N75.
Odwiedź mój wątek. Jestem właśnie na świeżo po wymienie N75.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 09:36:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wasylo napisał(a):
meszrum napisał(a):
przy 4000 powinno być 35-40%. w tym przypadku nie ma ciśnienia, ale z kolei powietrze jest zasysane...

Nie rozumiem tu jednego skoro nie ma ciśnienia to skąd w poz 3 jest powyżej 2000mbar? Jeśli jest wykończony N75 to zamiana na próbe z zaworem EGR powinna dać chyba jakiś "obraz"? Katalizator kobyła posiada. Wcześniej był cip i turbina przeładowywała.

Pozdrawiam


wasylo,

Twoje AFB ma kłopot z szybkim osiąganiem zadanych ciśnień. przy 4000 masz rzeczywiście ponad 2000mbar, lecz nie to jest ważne w tym przypadku - ważne jest to, jak ciężko pracuje N75, by zbić ciśnienie do 2000. o tym mówi 4ta pozycja - im niższa wartość, tym N75 bardziej agresywnie ogranicza ciśnienie. normalne AFB przy 4000rpm będzie mieć 35-40%, szatańskie AFB [ObrazekCarlaObrazek] ma 25%...
u Ciebie kształtuje się ono w zakresie 50%, czyli turbina pompuje, ale słabo jak na AFB [pomimo osiągnięcia zadanych ciśnień]...
zamiana LDR na AGR nic nie da w tym przypadku. tylko podmiana N75 na zdrowy.
przyjrzyj się katalizatorowi - 10 minut pracy, a rozwieje wątpliwości.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 24.lip.2007 10:07:35 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 10:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Czyli reasumując suszarka przy obecnym stanie za słabo dmucha czy za mocno?

Jeśli ktoś ze Szczecina posiada sprawny zawór N75 i chciałby pożyczyc na próbe, to proszę o wiadomość :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 10:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Już doczytałem po porannym przebudzeniu, że za słabo pompuje :D

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 10:16:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
obejrzałem właśnie logi mojego AFB i...
...wyglądają bardzo podobnie poza 4tą pozycją.

chyba jestem przemęczony i czepiam się szczegółów.
jest OK.

jeżeli wpadnie Ci w ręce N75, to podmień dla zaspokojenia ciekawości.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: