No to niezbyt ciekawie
Dla uświadomienia Ci co trzeba wykonać, wrzucę "krótki opis".
– Spuścić płyn chłodzący
– Wymontować przedni zderzak
– Ustawić poprzeczny pas nadwozia w położeniu serwisowym
– Zdjąć uszczelkę pokrywy przedziału silnikowego z krawędzi śrubowych błotnika.
– Aby nie uszkodzić krawędzi śrubowych błotnika przyrządem do podwieszania -10-222 A-, po obu stronach pomiędzy krawędzią śrubową błotnika a znajdującą się pod spodem blachą usztywniającą umieścić podstawy błotnika -T40045-.
– Nałożyć przyrząd do podwieszania -10-222 A- na krawędź śrubową błotnika, trzpień ustawiony z przodu.
– Wymontować ucho przyrządu do podwieszania -2024 A-.
– Umieścić sworzeń -1- ponownie w środkowym otworze przyrządu do podwieszania -2024 A- i zabezpieczyć go zawleczką.
– Umocować sworznie przyrządu do podwieszania -2024 A- na trzpieniu przyrządu do podwieszania -10-222 A-.
– Zawiesić przyrząd do podwieszania -2024 A- w przednim i tylnym uchwycie do podwieszania na silniku.
UWAGA!
Haki mocujące i trzpienie przyrządu do podwieszania muszą zostać zabezpieczone zawleczkami
– Naprężyć silnik za pomocą trzpienia przyrządu do podwieszania -10-222 A-, nie podnosić.
– Wyjąć miarkę poziomu oleju.
– Odkręcić rurkę prowadzącą miarki poziomu oleju na głowicy silnika z prawej strony.
– Wymontować pasek wielorowkowy → Rozdział.
– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe -1- przy zaworze regulacyjnym sprężarki układu klimatyzacji -N280-.
UWAGA!
Nie wolno otwierać obiegu środka chłodniczego układu klimatyzacji.
– Wykręcić śruby -patrz strzałki- na sprężarce układu klimatyzacji.
– Zawiesić sprężarkę układu klimatyzacji z podłączonymi przewodami na wsporniku zespołu napędowego -patrz strzałka-.
– Odkręcić uchwyt sprężarki układu klimatyzacji -patrz strzałki-.
– Wykręcić śruby -patrz strzałki-.
– Wyjąć alternator do przodu.
– Odkręcić elektryczne przewody od wymontowanego alternatora.
– Wymontować elektryczne przewody -2-, -3- i izolację dodatniego przyłącza na rozruszniku.
– Wykręcić śruby rozrusznika -patrz strzałki- od strony skrzyni biegów.
– Wyjąć rozrusznik.
– Wykręcić śruby -1- i -2- łożyskowania stabilizatora.
– Rozłączyć opaski przewodów -patrz strzałki-, otworzyć uchwyt przewodu rozrusznika i wyjąć przewód elektryczny.
– Podeprzeć wspornik zespołu napędowego za pomocą żurawia warsztatowego -VAS 6100- lub -V.A.G 1202 A-.
– Wykręcić nakrętkę -3- na dole na poduszce zawieszenia silnika.
– Wykręcić śruby -4- i -5- na wsporniku zawieszenia silnika.
WskazówkaAby uniknąć pomiaru geometrii kół, należy luzować i opuszczać wspornik zespołu napędowego tylko z przodu.
– Wykręcić przednią śrubę -1- wspornika zespołu napędowego i wyjąć wspornik zawieszenia silnika -2-.
– Powtórzyć przebieg czynności po drugiej stronie samochodu.
– Poluzować na lewym zawieszeniu skrzyni biegów tylną śrubę -2- o kilka obrotów i wykręcić przednią śrubę -1-.
– Poluzować na prawym zawieszeniu skrzyni biegów tylną śrubę -2- o kilka obrotów i wykręcić przednią śrubę -1-.
– Opuścić powoli wspornik zespołu napędowego za pomocą żurawia warsztatowego -VAS 6100- lub -V.A.G 1202 A-.
– Wyjąć żurawia warsztatowego spod samochodu.
– Wymontować dolną część miski olejowej → Rozdział.
– Wymontować pompę olejową → Rozdział.
– Wykręcić śruby łączące silnik ze skrzynią biegów w obszarze górnej części miski olejowej.
– Wycisnąć rurkę prowadzącą miarki poziomu oleju z górnej części miski olejowej.
– Wykręcić śruby -1- i -2- górnej części miski olejowej.
– Wycisnąć górną część miski olejowej z tulei rozprężnych bloku silnika.
– Przesunąć górną część miski olejowej na lewą stronę samochodu i wyjąć ją.
– Wykręcić śruby -patrz strzałki- i zdjąć obudowę wałka wyrównoważającego z górnej części miski olejowej.
Teraz górna miska olejowa jest juz Twoja...
Naprawdę nie bierz się za to sam...