.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 06:00:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 '98 2.5 AFB] na zimnym przy ok 1300 obr. obroty pływają
PostNapisane: 05.sie.2007 10:10:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
.....pływają lekko i dymi na siwo, dość mocno.Gdy puszcze nogę z gazu dym zanika; na wyższych rzędu do 2000 też nie kopci, wyżej kręcić na zimnym nie próbowałem. Na rozgrzanym dymu nie zaobserwowałem. Wcześniej tez tego nie było czyżby odblokowany niedawno EGR, czy jak sie domyślam niedrożna odma.Na ciepłym jak stanę na trawie (lepszy kontrast) i postoi z 5 min. widać leciutki dymek.
A może przepływka bo też kiepściutko mierzy i czeka na przypływ mamonki.
Możliwe ze ten temat był ,ale nie mogę odnaleźć ,wiec sorki i prośba o wyrozumiałość.

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 11:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zagrzej do temperatury roboczej i podczas pracy silnika odkręć korek oleju. zwróć uwagę na to, czy nie jest zasysany.

wygląda na odmę, choć wówczas byłby błękitnawy dym.
nieoryginalne lmm czasem dają podobne objawy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 17:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Odma = błętkitny dym i szybko obniżający się stan oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2007 18:24:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
hmmmm....... trudno umieścić kolor dymu w palecie barw, ale podejrzewam ze każdy określił by barwę wydobywającego sie dymu trochę inaczej. Białe jest białe-czerne jest czarne a pomiędzy..........szare-siwe-szare z nutką błękitnego, a nuta zapachowa bo tez o niej czytałem może sie deczko różnić....hehe ,kwestia gustu. .Coś mi sie wydaje że dla ,,spokojności,, wymianie separator bo zapewne siedzi jeszcze orginał z 98 anna -domini!!
Co do zasysania korka to nie zauważyłem tego objawu, nadciśnienia też zbytnio nie ma ,odkręcony korek leży sobie spokojnie (na wlewie oczywiście) ,
leciutko,, przytupując,,.Oleju też hyba nie ubywa ale trudno powiedzieć bo 1000 po wymianie,dzięki za sugestie....czekam na dalsze.........
Zastanawia mnie nadal pływanie obrotów czyżby odma miała taki wpływ na prace silnika?

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 08:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja raczej obstawiałbym drogę paliwową (pompa, kąt wtrysku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 08:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
może zacznijmy od tego, co via online jest najbardziej obiektywne.
poprosimy o błędy ECU 01 [o ile takie są] oraz o pełne logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2007 09:24:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli problem Kolegi radas'a jest "typowy", to błędów w 01 nie będzie, logi (dynamiczne) najprawdopodobniej niczego nie ujawnią (w zakresie "bujania"), a sprawa zakończy się (niestety) u "pompiarza" (takie objawy najczęściej świadczą o tym, że VP powoli kończy żywot albo "coś" jej zaszkodziło/"przytarło"). I obym się mylił ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 18:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
komplecik do wymiany odemki zamówiony będzie na piątek, lmm również, zmiana lmm pod ASO :diabel: w niedziele zmiana filierka,
pokrecimy -zobaczymy :banan:

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 16:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
...no wreszcie kupiłem co trzeba i zrobiłem pierwsze w moim życiu logi!
zamieszczę nie kompletne bo wypiłem kilka piwek i nie mogę niestety dzisiaj uzupełni,ć ale zawsze to coś,może już coś wycharczycie.
A tak poza tym to nie wiem czy są ok-oceńcie.
W niedziele tak jak pisałem wyżej odemka i lmm, zaloguje na pewno dla porównania.
Proszę o rzucenie okiem i komentarz......

BS->011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/784 ... e8a18.html
BS->004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c30 ... 1b33b.html
BS->003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d3 ... fe36e.html
BS->000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3d ... cec69.html

statyczne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/568 ... 74267.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/568 ... 74267.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daa ... be4bb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec0 ... b5b91.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aea ... 4eabb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22a ... c0ec4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32a ... b2cde.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/138 ... f4502.html

dynamiczne w fazie przygotowań :zly:

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 17:53:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
przeoczyłem.........
3 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01561 - Left Rear Door
59-00 - Can't Unlock
01559 - Drivers Door
61-00 - Won't De-Safe

ale nie moge rozszyfrować: 01561 ,01559

coś sie dzieje z drzwiami kierowcy bo czasami po trzaśnięciu (zamknięciu) nie gaśnie światło wewnątrz, parę razy klapnąć ,zamknąć z pilota i jest na jakiś czas ok-kiedyś rozbiorę i zobaczę co w drzwiach piszczy.

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 19:21:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
statyczne bardzo dobre [zarówno logi jak i ich zawartość - brawa dla diagnosty, świetny debiut :D ].
błędy powstały na skutek albo źle założonej instalacji alarmu bądź na skutek wypadku.

01561 - Left Rear Door
59-00 - Can't Unlock
01559 - Drivers Door
61-00 - Won't De-Safe

jak widać lewa strona ma kłopot z połączeniami/stykami.
z tego wynika, że tylne drzwi po lewej stronie nie otwierają się, a przednie mają kłopot z wyłączeniem trybu SAFE [odpowiada za niemożność otworzenia drzwi od wew. po zamknięciu ich pilotem/kluczykiem z zew.].
może się to skończyć permanentnym zaryglowaniem drzwi.
koniecznie rozbierz drzwi, zdemontuj zamki i dokładnie przeczyść zaśniedziałe części alkoholem izopropylowym.

czekamy na dynamiczne.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 00:08:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wpisz w szukajkę mikrostycznik i znajdziesz wiele ciekawych informacji nt. problemu z zamkami w A6 C5 i wyświetlaniem otwarcia drzwi na FIS-ie

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 14:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
powracam ....moja nieobecność spowodowana była i jest narodzinami mojej I córy!!! Co do dymienia ustało po wymianie ,,filterka odmy'', nieznaczne ciśnienie pod korkiem odeszło w niepamięć. Oczywiście jak sugerował Carl rok produkcji separatora pokrył sie z rokiem produkcji. Pływanie obrotów czasem jest czasem niema.Logi dynamiczne rzucę wkrótce po wymianie lmm,ale...
zmiana lmm odłożona na później (zameczki zreszta tez )....inwestycja w potomka rodu bezcenna.

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2007 21:53:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Gratulacje, kolego radas... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: