.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 09:01:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 V6 AKN] kąt wtrysku
PostNapisane: 16.lip.2007 22:02:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
jak to jest z tym kątem wtrysku :?:
przejechałem rano ok. 20km i po zatrzymaniu się odpaliłem laptopa i zalogowałem 004 i zobaczcie jak dziwnie zmienia się kąt początku wtrysku
dodam tylko że autko zanim zalogowałem chodziło na wolnych obrotach kilka minut (2-3 zanim mój prehistoryczny laptop się odpalił), log troszkę poskracałem więc patrzcie na czas w jakich się zmienia zaczął się od 0,4 po a skończył na 4 przed i tak już zostało, ale to po ok. 2 min. logowania, co mam o tym sądzić :?:
Obrazek

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 22:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Seb,

poproszę o 004BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 07:23:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
to jest co prawda z 22 maja, ale chyba nic się nie zmieniło, wieczorkiem zrobie nowe:
Obrazek

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 09:52:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na 004BS masz BTDC, a powinno być ATDC.
rozrząd jest odwrócony, moim zdaniem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 10:16:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
nie, LATE jest na 2 ATDC, tylko niestety zacząłem pomiar na przyspieszonym i w nagłówku zostało BTDC, rozrząd robiłem w diagtroniku, więc raczej nie powinni się pomylić :)

chodzi mi głównie o to dlaczego tak długo "dochodzi" do ustawienia "spoczynkowego" (nie wiem jak to poprawnie napisać)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 10:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, masz rację - nie zauważyłem...

w 004 powinieneś mieć sztywno 2* ATDC...
...ale na serii. ;)
podpytaj swojego importera bananów - być może to celowy zabieg [i pewnie tak jest].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 15:15:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
na 004BS masz BTDC, a powinno być ATDC.
rozrząd jest odwrócony, moim zdaniem.


Nie zdążyłem... :):
Seba mnie uprzedził...
To artefakt VAG - Coma.
Zauważ, że 004 BS rozpoczął się od EARLY (wczesny) dlatego zostało BTDC.
Kąt w BS-ach jest prawie prawidłowy, tym bardziej mnie zaskakuje 004 statyczny z taką rozbieżnością...
Jeszcze czegoś takiego nie widziałem... :/

Jest jeszcze jedna sprawa, SebMis - kąt początku wtrysku jest ściśle związany (i zależny) od temperatury paliwa.
Może tam trzeba poszukać wyjaśnienia przy "afrykańskiej pogodzie" :diabel: , której obecnie doświadczamy.

Poobserwuj temperatury w logu 007 statycznym (FUEL) kiedy zaczynają Ci się dziać te anormalia... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 15:35:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tak na wszelki wypadek to ja bym jeszcze sprawdził rolkę napinającą paska napędu pompy (czy jest dokręcona i "naciągnięta" prawidłowo).

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 18:15:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
dam rade to zrobić sam (znam się tylko na komputerach i mam marne narzędzia), czy muszę raczej podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu :?:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2007 21:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
SebMis napisał(a):
dam rade to zrobić sam (znam się tylko na komputerach i mam marne narzędzia), czy muszę raczej podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu :?:

Sprawdzić rolkę możesz sam. Ściągnij górna osłonę paska rozrządu lewej głowicy i zobacz czy znaki na rolce napinającej pasek pompy wtryskowej są na przeciw siebie. Możesz odpalić motorownie przy zdjętej osłonie i sprawdzić jak się " zachowuje ta rolka" a dokładniej znaki. Jeśli tam jest wszystko ok. to mnie się wydaje, że to twój cip. Ja zalogowałbym ten 004 porównując jak to się ma do temperatury cieczy. Moim zdaniem jeśli kąt tak się zmienia, to musi mieć gdzieś swoja zależnosc od czegoś. Zapytaj swojego ginekologa czy to, może być przyczyna cipa. :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 13:55:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Seb, sprawdziłeś na VAG-u w logu 007 tą temperaturę paliwa ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2007 14:07:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
mam traffic w robocie i w domu nie dałem rady jeszcze, jak mi się uda dzisiaj wieczorkiem to się podziele.
[+]
tak jak obiecałem jest 004 + 007 z dzisiejszego popołudnia:
Obrazek

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:28:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No jestem bardzo zaskoczony tym co widzę Seb ;)
4* BTDC ? To znowu chyba artefakt VAG Coma, to auto nie jeździłoby na takim kącie wtrysku... :/
Nie masz błędu 00550 ?
Temperatura paliwa porównywalna z moją przy takiej afrykańskiej pogodzie.

Mam swoją teorię - całkowicie hipotetyczną - odlutowana jakaś nóżka w podstawkach Twoich epromów - nie obędzie się bez interwencji mistrza Rogala.
Zauważ, że to ECU zadaje taki kąt wtrysku...
Nie ma czegoś takiego, że ECU chce 2*ATDC, a rzeczywisty jest gdzie indziej - to sugerowałoby nieprawidłowo ustawiony kąt lub problemy z zaworem początku tłoczenia.

Tutaj kąt jest na poziomie żądanym przez Twój ECU.

Dlatego podejrzewam perturbacje elektroniczne...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:43:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zmieniony kąt to część modyfikacji programu.
dostawca bananów ze stolicy zadbał o więcej niż lanie gnoju i powiewanie swieżym powietrzem. ;)


Seb,
pogadaj z R nt wędrującego kąta - być może tak ma być...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:49:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
zmieniony kąt to część modyfikacji programu.
dostawca bananów ze stolicy zadbał o więcej niż lanie gnoju i powiewanie swieżym powietrzem. ;)


Seb,
pogadaj z R nt wędrującego kąta - być może tak ma być...


Z całym szacunkiem, prezesie meszrumie ;)
Wcześniej bardzo długo i intensywnie analizowaliśmy logi SebMisa i nic takiego nie pojawiało się w 004 statycznym.
Więc wędrujący kąt musiał powstac stosunkowo niedawno...

Seb, nie masz logu aktualnego 004 BS ?

Bo ten jest z czasów prehistorycznych...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:55:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

chyba mnie źle zrozumiałeś - R na pewno zmieniał kąt - pamietam, że nawet Jack zauażył to podczas pierwszych oględzin logów SebMis'a.
problem w tym, że 004 wędruje u SebMis'a na przestrzeni kilku minut, a wtedy log obejmował paręnaście sekund...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 12:57:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
zmieniony kąt to część modyfikacji programu.


zmiany dotycza dynamicznego kata wtrysku ...
statyczny zostaje nienaruszony ... ;)

[tak zeby nie było nieporozumien]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 13:24:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

chyba mnie źle zrozumiałeś - R na pewno zmieniał kąt - pamietam, że nawet Jack zauażył to podczas pierwszych oględzin logów SebMis'a.
problem w tym, że 004 wędruje u SebMis'a na przestrzeni kilku minut, a wtedy log obejmował paręnaście sekund...


Zwracam honor i przepraszam... ;)
Wróciłem do topiku SebMisa z logami.
Już wtedy miał kłopoty z tzw. pływającym kątem...
I juz wtedy miał dziwne temperatury paliwka...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=sebmis

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 14:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
mistrz R powiedział że kąta statycznego nie rusza (przeważnie) a na pewno go nie przyspiesza, autko pali elegancko żadnych błędów nie ma, więc coś chyba jest nie tak, może teoria carla z niekontaktującą nóżką jest słuszna :|
po wymianie kostek na początku było kilka problemów z kontaktem :?:

[+]
a takie miałem kiedyś, po ostatnim ustawianiu rozrządu:
Obrazek

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2007 14:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Panowie Wy (userzy 2.5TDi V6) to nawet umarłego z grobu podniesiecie... i mnie zmusiliście do klikania w guziki podczas krótkiego urlopu ;). Więc statycznego kąta wtrysku nie zmienia się w sofcie - on wynika z ustawienia przestawiacza kata w pompie i tego co odpowiada za jego ustawienie czyli ciśnienia paliwa.

W kwestii dynamicznego kąta wtrysku to mapa wymagań jest dosyć szeroka i długa. Zależności są wzgledem obrotów i wymagań dawki. Owszem modyfikuje ją ale tylko przy wymaganiach mówiąc w skrócie (dużym) przy pełnym gazie i od obrotów powyżej obrotów biegu jałowego.

Więc to nie wina programu... Co do statycznego kąta SebMis to ja go u Ciebie sprawdzałem i chłopaki z Diagtronika ustawili go idealnie. Jeżel teraz masz cos nie tak to sie przestawiło.

Kolejna rzecz, to jak kiedys bawiłem sie takimi fejsami jak macie Wy to zauważyłem że przy odczytach z kanału właśnie odpowiadającego za kąt wtrysku wartości były zawsze oszukane...

Pozdrawiam...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: