.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 09:39:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL A6 2,5 TDI V6 2004r] BCZ, BDG, BAU, BDH
PostNapisane: 04.wrz.2007 20:46:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:01:40
Posty: 18
Lokalizacja: Krakow
Panowie czy wymienione w temacie silniki chodza tak samo jeśli chodzi o wrażenia akustyczne, czy jedne są głośniejsze od drugich? Moze ktoś porównywał pracę tych 4 silników. Mnie sie wydaje że BAU i BDH chodzą bardziej aksamitnie i ciszej - zgodzi się ktoś ze mną?

Dodatkowo zastanowił mnie kształt rurki łączocej zawór recyrkulacji spalin i kolektora (ten o okragłym przekroju pokryty nbiała tkaniną-siatką w oglądanym przeze mnie silniku BDG miał przekrój kwadratowy, bez siatki i po środku wychodził z niego jeszcze jakiś wężyk gumowy - to jest OK?


Czy skrzynka multitronic występująca z silnikami BDG od 2004r została zmodyfikowana czy nadal jest wielkim g.....em? Czy silnik BDG jest tak samo polecany w rocznikach 2004 jak BAU i BDH?

Czytałem wiele na ten temat, ale takiej oceny nie znalazłem.


Ostatnio edytowano 04.wrz.2007 21:05:22 przez kaliberA4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL A6 2,5 TDI V6 2004r] BCZ, BDG, BAU, BDH
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:04:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
kaliberA4 napisał(a):
Panowie czy wymienione w temacie silniki chodza tak samo jeśli chodzi o wrażenia akustyczne, czy jedne są głośniejsze od drugich? Moze ktoś porównywał pracę tych 4 silników. Mnie sie wydaje że BAU i BDH chodzą bardziej aksamitnie i ciszej - zgodzi się ktoś ze mną?


Charakter pracy wszystkich wymienionych w temacie silników jest taki sam, co wynika wprost z identycznej konstrukcji mechanicznej. Ewentualne różnice mogą pochodzić od zróżnicowania modeli (nieco inaczej brzmi ten sam silnik w A4, a nieco inaczej w A6). Niewielkie różnice wynikające z innego stopnia sprężania - moim zdaniem - nie są zauważalne dla ucha ludzkiego. Oczywiście kondycja konkretnych jednostek może różnić się między sobą bardzo znacznie i dlatego Twoje "wrażenia akustyczne" mogą być oparte o fakty. Różne odgłosy pracy mogły pochodzić również od innej jakości oleju lub paliwa ... .


kaliberA4 napisał(a):
Czy skrzynka multitronic występująca z silnikami BDG od 2004r została zmodyfikowana czy nadal jest wielkim g.....em?


Została zmodyfikowana i to znacznie ale nadal jest "wielkim g....em" ... :-) .

kaliberA4 napisał(a):
Czy silnik BDG jest tak samo polecany w rocznikach 2004 jak BAU i BDH?


Tak. Zdecydowanie tak. W mojej osobistej ocenie BAU,BDH,BDG i BCZ (2004) są lepiej dopracowane od silników 2.7 i 3.0 z początkowej produkcji modelu C6 (ale to tylko moje prywatne dywagacje).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:15:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:01:40
Posty: 18
Lokalizacja: Krakow
jeszcze jedno pytanie, ogladałem silnik BDG z 100% przebiegiem 199000km z 2004r. Miał zalany motor Aralem 10w40 - czy taki silnik ma szanse jeszcze powrócić do 5w40 Motula x-cess 8100 czy to bedzie jego zgon?

czy wogóle warto dotykać v-szóstki zalane taką zupką? z tego co czytałem zdrowa v-ka chodzi na fullsytetyku i prawi ego nie "bierze"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:23:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie powinno być większych problemów z powrotem do 5W40 - pod warunkiem, że zaworki systemu olejowego nie obrosły jeszcze nagarem. ARAL 10W/40 to olej napewno spełniający "obiecane" normy, więc jeśli ktoś stosował 505.00 - to nie powinno być żadnych problemów.
Teraz pobawię się we wróżkę i gdybym ja miał "zaryzykować" - to wolałbym silnik z ARALem jak wyżej, niż z najlepszym olejem Long Life /bo to dopiero jest prawdziwe gówno i zabójca/.

Jest prawdą, że sprawne V6 nie konsumuje oleju praktycznie wcale . I to każde - od poczatku produkcji (1997).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:30:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Jest prawdą, że sprawne V6 nie konsumuje oleju praktycznie wcale . I to każde - od poczatku produkcji (1997).

:peace:


Praktycznie wcale to złe określenie, prezesie :D - powinno być po prostu ani grama :!!: :!!: :!!:
Bynajmniej tak jest u zawodowców... :diabel:

Piotruś napisał(a):

moim zdaniem - nie są zauważalne dla ucha ludzkiego...

:


:D :D :D he, he...
...ale są słyszalne dla oka ludzkiego...

...a tak tylko chciałem Cię zaczepić... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:41:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
carlnova napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Jest prawdą, że sprawne V6 nie konsumuje oleju praktycznie wcale . I to każde - od poczatku produkcji (1997).

:peace:


Praktycznie wcale to złe określenie, prezesie :D - powinno być po prostu ani grama :!!: :!!: :!!:
Bynajmniej tak jest u zawodowców... :diabel:



Kurde, a ja myślałem że coś u mnie popsute jest... bo własnie nie bierze :P :): Właśnie zrobiłem z mała górką 12kkm od zakupu... ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Moje autko bierze - przebieg 200 000, prawdziwy- co 10 000 km zmieniam olej - brakuje ok. 0,4 litra od wlania...
Zmieniałem już 4 razy i za każdym razem to samo...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 21:55:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ADAM 12 napisał(a):
.......................................................................................................


Ja pier.... znowu się zaczyna... :/
Idę spać bo mnie poniesie...
Najwięcej do powiedzenia o V6 mają widzę osoby, które ich nigdy nie miały... :/
Do wiadomości: moje sztruclowate AFB nie bierze ani grama oleju...
...i nie mam zamiaru udowadniać tego na forum... po prostu tak jest. :)

Z całym szacunkiem do Ciebie Adaś - jako moderator powinieneś się zająć zniewieściałymi panienkami z kryzysem osobowości i manią prześladowczą nt. jak tutaj wszyscy na forum AKP nienawidzą BMW i wymoderować wszystkie posty, które wzniecają nienawiść...
Jeżeli tego nie zrobisz - sam się tym zajmę... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 22:12:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Carl.Bez urazy.Moja funkcja nie ma nic do wypowiedzi w jakimkolwiek temacie.
Niedługo dostanę zakaz wypowiadania się na forum bo nic Ciekawego do niego nie wnoszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 22:15:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Info dla wszystkich zainteresowanych tym topikiem - chciałem odpowiedzieć Adamowi12 ... ale "ktoś" zablokował mi możliwość edytowania/cytowania jego postów ........ :diabel: :diabel: :diabel: .

Mam nadzieję, że przeczyta to jakiś inny Moderator, a najlepiej Admin, dzieki czemu poznamy przyczyny ... .

[+]
O - teraz nawet post na który chciałem odpowiedzieć ... zniknął ... :597:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.wrz.2007 22:18:48 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 22:17:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ani AFB, ani AYM nie brały/biorą mi choćby grama.
AKE też nie brało.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 22:28:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Piotruś napisał(a):
Info dla wszystkich zainteresowanych tym topikiem - chciałem odpowiedzieć Adamowi12 ... ale "ktoś" zablokował mi możliwość edytowania/cytowania jego postów ........ :diabel: :diabel: :diabel: .

Mam nadzieję, że przeczyta to jakiś inny Moderator, a najlepiej Admin, dzieki czemu poznamy przyczyny ... .

[+]
O - teraz nawet post na który chciałem odpowiedzieć ... zniknął ... :597:


Przyczyna jest prosta jak budowa cepa.Sam edytuje Swoje posty i ....
martwie się o nerwy Carla :diabel:


Ps Każdy silnik zużywa olej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 22:31:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, ale może to być niewidzialne na bagnecie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL A6 2,5 TDI V6 2004r] BCZ, BDG, BAU, BDH
PostNapisane: 05.wrz.2007 07:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
kaliberA4 napisał(a):
Dodatkowo zastanowił mnie kształt rurki łączocej zawór recyrkulacji spalin i kolektora (ten o okragłym przekroju pokryty nbiała tkaniną-siatką w oglądanym przeze mnie silniku BDG miał przekrój kwadratowy, bez siatki i po środku wychodził z niego jeszcze jakiś wężyk gumowy - to jest OK?


Zgadza sie jest kwadratowy. Potwierdzam. U znajomego jest tak samo.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL A6 2,5 TDI V6 2004r] BCZ, BDG, BAU, BDH
PostNapisane: 05.wrz.2007 09:36:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
kaliberA4 napisał(a):
w oglądanym przeze mnie silniku BDG miał przekrój kwadratowy, bez siatki i po środku wychodził z niego jeszcze jakiś wężyk gumowy - to jest OK?


Jest OK. Silniki BDG i BDH różnią się od BAU i BCZ obecnością elektrycznie sterowanej przepustnicy (przez ETKA nazywanej "przepustnicą gaźnika" :diabel: ). Ta zmiana spowodowała, że sterowanie całego układu ADRów, LDRów i "innych podciśnień" :): jest inne w "podgrupie" BAU / BCZ oraz w "podgrupie" BDG / BDH ... .

:-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2007 19:39:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ADAM 12 napisał(a):
Przyczyna jest prosta jak budowa cepa.Sam edytuje Swoje posty i ....
martwie się o nerwy Carla :diabel:



Spox, carl da sobie radę... :)
Ale dziękuję za troskę... Moje nerwy są na wodzy.
Nic do Ciebie nie mam, prezesie - wszystko jest OK... :):
Po prostu od jakiegoś czasu jestem zdecydowanym przeciwnikiem pyskówek i niepotrzebnie wzniecanych "flamewars"...
Po co nam to panowie na tym forum ?
Życie i bez tego jest skomplikowane...
Siadam do tej klawiatury, aby odpocząć, a nie się wk....ać.
Trzasnąłem sobie wczoraj grubego drina i poszedłem lulu i dobrze... :D

Nie chodzi w tym wszystkim o to, że nic ciekawego nie wnosi się do dyskusji - tylko o sposób konwersacji. Wszystko można załatwić słowami: "słuchaj mylisz się kolego lub błądzisz" a nie słowami z gatunku hardcore, powodującymi u adwersarza natychmiastowy wzrost poziomu adrenaliny. :/
Bardzo sobie cenię Twoje uwagi, a zwłaszcza pomoc w zakresie szeroko rozumianej sprzedaży części - niekoniecznie oryginalnych :): oraz doradztwa w tym zakresie...
Wiem też, że jako moderator masz niewdzięczną pracę...
W pełni jednak podtrzymuję słowa wypowiedziane wczoraj - nie powinno być takich reakcji przy konstruktywnej polemice - powinna ona natomiast mieć miejsce (bardziej zdecydowana) przy postach ewidentnie wzbudzających nienawiść, zjadliwych, obraźliwych lub atakujących całą społeczność AKP, czy poszczególne osoby.

To tyle... Sie troche rozpisałem :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: