.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 12:12:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 v6 2002r.] stukanie na zimnym silniku...
PostNapisane: 08.wrz.2007 23:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2006 21:26:58
Posty: 14
Lokalizacja: Mysłowice
Witam, problemem jest klepanie zaraz po odpaleniu silnika...trwa ono az do momentu rozgrzania tj. jakies 5 minut ... po tym czasie klepanie zanika...i silnik juz slychac normalnie...dodam ze 2 miesiace temu zostal wymieniony olej...na mobil 1 tylko nie wiem dokladnie jaki (kupowal mechanik) mialem tez problem z chlodzeniem...przerwal sie waz i plyn wyciekl.Ale mysle ze to nie ma nic wspolnego z klepaniem silnika na zimnym.Prosze o jakies opinie oraz wskazowki ...co moze byc uszkodzone? i jakie jest przypuszczalny koszt wymiany.Przebieg silnika jest 139tys.Przyspieszenie jest normalne.


za odpowiedzi dotyczace mojego pytanie z gory dziekuje...

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 23:56:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Przychodzi mi do głowy tylko jeden i niestety czarny wariant. Po nalaniu świeżego i dobrego oleju wypłukały się częściowo nagary w zaworkach systemu olejowego, przez co straciły swoją szczelność i teraz hydropopychacze dostają zbyt słabe ciśnienie. Mówiąc krótko - sądzę, że czeka Cię wymiana hydrauliki zaworowej i weryfikacja/czyszczenie magistrali olejowej. Bez wymiany uchwytu filtra oleju z zaworkami prawdopodobnie się nie obejdzie. Przykro mi ale związek z wymianą oleju jest zbyt jaskrawy, żeby problem sięgał wyłącznie zużytych hydropopychaczy ... . Odrębnie należałoby sprawdzić zawory ograniczające ciśnienie oraz zawór odpowietrzenia głowicy.
No a co z wałkami rozrządu - to już okaże się przy okazji. Równolegle może występować problem filtra odpowietrzającego ("odma") ale o tym poczytasz sobie w archiwum ... .

Sorry ale jest późno i nie stać mnie na delikatniejszą formę przekazu ... .

No i jeszcze coś ... . Dalsza eksploatacja zagraża rozsypaniem elementów hydrauliki, co może (ale nie musi) spowodować nieodwracalny zgon calego silnika.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 16:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2006 21:26:58
Posty: 14
Lokalizacja: Mysłowice
dziekuje za odpowiedz.we wtorek auto addam do Daneckiego w Piekarach Śląskich.


dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 17:35:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
To moim zdaniem najlepsze co mogłeś wymyślić w zaistniałej sytuacji.
I 101% pewności, że naprawa odbędzie się nie tylko fachowo ale i z wykorzystaniem ponadprzeciętnej wiedzy oraz doświadczenia Pana Daneckiego.
Jest OKi :diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 v6 2002r.] stukanie na zimnym silniku...
PostNapisane: 11.wrz.2007 09:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
filip-51 napisał(a):
Witam, problemem jest klepanie zaraz po odpaleniu silnika...trwa ono az do momentu rozgrzania tj. jakies 5 minut ... po tym czasie klepanie zanika...i silnik juz slychac normalnie...dodam ze 2 miesiace temu zostal wymieniony olej...na mobil 1 tylko nie wiem dokladnie jaki (kupowal mechanik) mialem tez problem z chlodzeniem...przerwal sie waz i plyn wyciekl.Ale mysle ze to nie ma nic wspolnego z klepaniem silnika na zimnym.Prosze o jakies opinie oraz wskazowki ...co moze byc uszkodzone? i jakie jest przypuszczalny koszt wymiany.Przebieg silnika jest 139tys.Przyspieszenie jest normalne.


za odpowiedzi dotyczace mojego pytanie z gory dziekuje...

pozdrawiam


Witam.
Mam pytanko dotyczace wymiany oliwy w mojej V6stce... :/
autko przywiezione z niemiec. Przy wymianie okazalo sie ze zalany byl castrol 15w40.... :/ Takowy tez zalalem ponownie - ale Mobil.
Duzo czytalem na temat tego ze nie powinno byc tam takowego oleju [tzn 15w40] . Jesli teraz zaleje 10w40...to czego moge oczekiwac po silniku?
Tzn co moze sie pogorszyc ? czy cos moze zostac wypłukane ? Jakie ewentualnie naprawy mogą mnie czekac w zwiazku z tym moim pomyslem wymiany tej oliwy ??
Porsze o odpowiedz.
Szymon.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: