Nie wiem na ile to będzie przydatne ale po twoim telefonie pogadałem z kumplem z pracy (Anglik, który kiedyś pracował jako mechanik przy silnikach diesela).
Podałem mu opis - wymiana rozrządu, moc bez zmian w niskim zakresie obrotów, sinik nie da rady przekroczyć ok. 3000rpm na najwyższym biegu, spadła Vmax (popraw mnie jeśli się coś nie zgadadza, pytanie pomocnicze - jakie było Vmax przedtem?).
Co możesz zrobić bez podpinania VAG:
1. Sprawdź czy silnik tak samo reaguje na pozostałych biegach (czy możesz przekroczyć ok. 3000rpm, jakie jest max rpm na innych biegach).
2. Jeśli 3000rpm to max, to rozpędź silnik do max rmp na 4 biegu i wrzuć od razu 6 (zakładam, że masz skrzynię 6) lub dla skrzyni 5. biegowej zrób przejście z 3 na 5 i opisz wynik tego testu.
Jego zdaniem silnik dostaje wystarczającą ilość paliwa do pracy w niskim zakresie obrotów i stąd brak jakichkolwiek niepokojących objawów przy spokojnej jeździe.
On postawił by na problemy z zasilaniem paliwem - potencjalnie może to być:
1. Przypchany filtr paliwa.
2. Przypchany dopływ do jedengo z wtryskiwaczy / pompowtryskiwaczy.
3. Uszkodzony jeden z wtryskiwaczy / pompowtryskiwaczy.
A z mojego doświadczenia przy oglądaniu aut (A6 1.9TDI z lat 2001-2003) przed zakupem - u jednego z kolesi widziałem rachunek za wymianę uwalonego wtrysku (sam koleś przyznał, że wymienił) - koszt ponad 500GBP
.
Pogadam jeszcze z jednym mechanikiem. Jak coś jesteśmy umówieni na VAGowanie 23.09.2007.