.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 12:09:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 AKN -logi pomoc w rozszyfrowaniu
PostNapisane: 23.wrz.2007 19:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
Witam wszystkich użytkowników AKP jestem szczęśliwym użytkownikiem audi pierwszego w moim życiu. Do tej pory użytkowałem vw i nadal użytkuje Passat 1,9 tdi 1998 i vw transporter 1993. Chciałbym poprosić o zdiagnozowanie mojej audiczki. w linkach są logi z mojej audi. Chciałbym podziękować za wyczerpujący wątek wymiany odmy co dzięki temu opisowi zrobiłem osobiście :d nadmienie, że z zawdu jestem elektrykiem ale w moich dotychczasowych autach wszystko robię sam i w audi też chciałbym grzebać sam bo do warsztatów w mojej okolicy nie mam zaufania. Jeżeli znajdzie się chętny opisania moich logów to będę wdzięczny. pozdrawiam.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f1 ... 49bcc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e8 ... 32f00.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/978 ... 8caff.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d8 ... 6f61f.html

+

czy nikt nie pomoże mi w odczytaniu czy mój silnik ma prawidłowe ustawienia kąta wtrysku ? :(

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 20:18:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
na moim ekranie to nic nie widać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2007 21:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
wystarczy zapisać i otworzyć jakiejś przeglądarce i powiększyć dwa pierwsze dwa kolejne otwierają się normalnie

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 19:13:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
jacekw13 napisał(a):
wystarczy zapisać i otworzyć jakiejś przeglądarce i powiększyć dwa pierwsze dwa kolejne otwierają się normalnie


...a jak się komuś nie chce tego robić ? :/
Jak zależy Ci na prawidłowej diagnozie - wrzuć pełen komplet czytelnych logów. ;)

Kąt wtrysku ustawiony w granicach tolerancji, pierwsze problemy z przycinaniem się termostatu...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 22:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
dziękuję za chęci, chciłem by były czytelne postaram się je zmniejszyć i jeszcze raz wrzucić. carlnova powiedz czy wystarczą te, które zrobiłem by oreślić z grubsza stan mojego silnika ?

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 08:11:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Niestety nie wystarczą... :/
...między innymi dlatego nie masz odpowiedzi od innych forumowiczów, w tym od samego wodza Zielonej Paproci... ;)
Carl natomiast naraża się na wyśmianie analizując Twoje auto na szczątkach, które załączyłeś... :)
Jest jakiś problem ze zrobieniem wszystkich logów ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 09:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 23:02:29
Posty: 97
Lokalizacja: LUBAŃ
carlnova czy mógłbyś podpowiedzieć z których bloków zrobić logi by było można coś powiedzieć na temat silnika ? po lektórze forum zdawało mi się, że zrobiłem odpowiednie ale jeżeli nie to postaam się jak najszybciej wrzucić te konieczne dziękuję za zainteresowanie moją prośbą

_________________
AUDI A6 2,5 TDI 99" QUATRO-kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 09:45:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
jacekw13 napisał(a):
carlnova czy mógłbyś podpowiedzieć z których bloków zrobić logi by było można coś powiedzieć na temat silnika ? po lektórze forum zdawało mi się, że zrobiłem odpowiednie ale jeżeli nie to postaam się jak najszybciej wrzucić te konieczne dziękuję za zainteresowanie moją prośbą


meszrum napisał(a):
Diagnostyka silnika właściwa.
Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych w tzw. próbie statycznej;
3. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych w tzw. próbie dynamicznej.


Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.

2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].




próba statyczna
warunki koieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać];
grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie**.

*tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].

**©carlnova - silnik AFB.



próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
procedura powinna wyglądać następująco: film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011).


grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

*uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.
KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwaltownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.
©carlnova


**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].




Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com.
Na forum umieszczamy logi w formacie .JPG [przy użyciu stron zajmujących się hostingiem obrazów - np.: imageshack.us czy fotosik.pl].


_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: