.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:20:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.5 TDI AKE] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Cześć

Mam malutką prośbę - rzućcie okiem na logi kolegi z klubu, które wczoraj zrobiliśmy.
Jakbym mógł prosić o jakieś sugestie to byłbym wdzięczny.

Na moje skromne oko (mało doświadczenia z 2.5 TDI) to coś jest z EGR nie tak, przepływka dziwnie wygląda i turbinka trochę niestabilnie dmucha w dolnym zakresie obrotów.
Ale to pozostawiam do weryfikacji.


STATYCZNE:

000

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=35582a05dfc5c14d

001

http://images28.fotosik.pl/88/4c6a47f67586586c.jpg

003

http://images28.fotosik.pl/88/3bca69062dafef8a.jpg

004 STARE

http://images13.fotosik.pl/110/bf1ba3a41b772b1a.jpg

004 NOWE

http://images12.fotosik.pl/114/3fa7c83fb5916dc1.jpg

007

http://images12.fotosik.pl/110/6440bf4d695c9b0c.jpg

011 NOWE

http://images27.fotosik.pl/90/8fc8a8f41a98f9f0.jpg

013/014

http://images29.fotosik.pl/89/8832053ab02927abmed.jpg

018

http://images13.fotosik.pl/110/a34300e896c58731.jpg


DYNAMICZNE:

000

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=47a2e8fc6d0134a4

001

http://images13.fotosik.pl/110/2e860726f6fddbaa.jpg

003

http://images13.fotosik.pl/110/1053ef6aa3c2c5a8.jpg

004

http://images29.fotosik.pl/89/d920ce781020034f.jpg

008

http://images12.fotosik.pl/110/0298a53ba81e1f37.jpg

010

http://images13.fotosik.pl/110/77383a6b9bae90a1.jpg

011

http://images28.fotosik.pl/88/c0499bbac14adb05.jpg


BASIC SETTINGS:

003 STARE

http://images13.fotosik.pl/110/61caa2974cbacaa3.jpg

003 NOWE

http://images13.fotosik.pl/116/71618ec62aaa6abf.jpg

004 STARE

http://images24.fotosik.pl/88/98bb92a3c9c87719.jpg

004 NOWE

http://images12.fotosik.pl/114/414ecbc54bd8fe2f.jpg

011 NOWE

http://images27.fotosik.pl/90/80a85d9beefe2412.jpg



I jeszcze wykresik pracy turbinki :):

Obrazek

To by było na tyle.

Będę wdzieczny za pomoc.

Pozdrowionka
Łukasz

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Ostatnio edytowano 29.wrz.2007 13:44:54 przez lukaszr, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:11:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Dodam, ze to logi mojego auta :)

A4, AKE, 04/2003, przebieg 208.000.

Z gory dziekuje(my) za komentarze i wskazowki tutejszych fachowcow :): :diabel:

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:29:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Panowie - a jakieś błędy w sterowniku silnika ??? Moim zdaniem powinny być conajmniej dwa ... :(: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:32:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruś napisał(a):
Panowie - a jakieś błędy w sterowniku silnika ??? Moim zdaniem powinny być conajmniej dwa ... :(: .


Nie ma żadnego :)
A czemu powinny być dwa ?? Masz coś konkretnego na myśli ??

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. EGR zaślepiony [albo zablokowany w pozycji zamkniętej OFF];
2. niewielka ilość pęcherzyków powietrza w układzie paliwowym - może delikatnie szarpać podczas przyspieszania;
3. kąt wtrysku... hmm... zróbcie raz jeszcze 004BS i zwracajcie uwagę na nagłówek w chwili, gdy pompa ustawi się na Late - w nagłówku ma być ATDC. na Early ma być BTDC.
upewnijcie się, że tak jest [a jest na 99%];
4. lmm do wymiany.
5. korekcje dawki w 013 0.00??? to niemożliwe.


poza tym OK.


brakuje logu 011BS.




Piotruś napisał(a):
Panowie - a jakieś błędy w sterowniku silnika ??? Moim zdaniem powinny być conajmniej dwa ... :(: .


00542 i 00575?

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:43:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie powinienem się wypowiadać tylko po cząstkowej analizie logów, bo Wielki Wódz i Carl znowu po mnie pojadą jak po łysej kobyle :): :(: ... .
Wieczorkiem będzie więcej czasu na dyskusje :P ... .

Jak narazie widzę powód do 575 i 550. 550 pod warunkiem, że nie jest to "artefakt" (cyt. by Carl) Vag-Coma w 004BS.

EGR jest nieczynny :(: .

:diabel: :peace:

EDIT:
Wodzu Miłościwy: Moim zdaniem korekcje 0,00 są możliwe (ale nie chcę polemizować, poprostu tak bywa - również w moim już sprzedanym AKE ... ) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 26.wrz.2007 10:47:02 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
1. EGR zaślepiony [albo zablokowany w pozycji zamkniętej OFF]


Trzeba sprawdzić i ocenić. Zobaczę u niego jak pojawi się u mnie.

Cytuj:
2. niewielka ilość pęcherzyków powietrza w układzie paliwowym - może delikatnie szarpać podczas przyspieszania;


Może gdzieś w filtrze siedzi trochę :)


Cytuj:
3. kąt wtrysku... hmm... zróbcie raz jeszcze 004BS i zwracajcie uwagę na nagłówek w chwili, gdy pompa ustawi się na Late - w nagłówku ma być ATDC. na Early ma być BTDC.
upewnijcie się, że tak jest [a jest na 99%];


Też sprawdzę jak Flyer do mnie podjedzie.


Cytuj:
4. lmm do wymiany.


Czyli moje przypuszczenia były słuszne.


Cytuj:
5. korekcje dawki w 013 0.00??? to niemożliwe.


Akurat zlogowało na 0, ale dochodziły do +/- 0,1.


Cytuj:
brakuje logu 011BS.


Właśnie pamiętam, że go robiłem, ale nie mam go co najdziwniejsze.
Sam jestem zły :)
Ale na pewno zrobię i w razie co dorzucę.


Cytuj:
00542 i 00575?


A czemu niby to, a szczególnie 00575 ???

Pozdrowionka

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:49:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
lukaszr napisał(a):
A czemu niby to, a szczególnie 00575 ???
Pozdrowionka


zobacz na wykres doladowania turbulum ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 10:51:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
spanky napisał(a):
lukaszr napisał(a):
A czemu niby to, a szczególnie 00575 ???
Pozdrowionka


zobacz na wykres doladowania turbulum ... :):


Chodzi o to latanie ciśnieniem góra/dól w zakresie obrotów do 3000 ??

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:18:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
chodzi o ten OB przy 2300 rpm [prawie 2500 mbar].
gdyby to była turbina 2052, to byłoby zupełnie OK; lecz w AKE była montowana 2052 V2, której OBsy były nieznane...

póki nie ma 00575, to zapomniałbym o sprawie...
...wszak auto służy do jeżdżenia.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:25:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
chodzi o ten OB przy 2300 rpm [prawie 2500 mbar].
gdyby to była turbina 2052, to byłoby zupełnie OK; lecz w AKE była montowana 2052 V2, której OBsy były nieznane...


Nie wiedziałem, że taki OB jest dla AKE (jego turbinki) nieznany.

Cytuj:
póki nie ma 00575, to zapomniałbym o sprawie...
...wszak auto służy do jeżdżenia.

;)


Otóż to właśnie.
Na początek trzeba wymienić lmm, przyjrzeć się może filtrowi paliwa (wymienić) i zajrzeć w EGR, aczkolwiek to już mniej ważny problem.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Autem od kupna przejechalem juz prawie 6000 km i do tej pory zadnego notlaufa nie doswiadczylem ;)

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:31:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Flyer napisał(a):
Autem od kupna przejechalem juz prawie 6000 km i do tej pory zadnego notlaufa nie doswiadczylem ;)


ale ten dołek [2000 mbar/2600 rpm] musi byc odczuwalny .... tym bardziej ze podbija Ci w overbooscie az do 2500 mbar ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
spanky napisał(a):

ale ten dołek [2000 mbar/2600 rpm] musi byc odczuwalny .... tym bardziej ze podbija Ci w overbooscie az do 2500 mbar ...


Jest odczuwalny - wczoraj nim jechałem to czuć było to ewidentnie.
Teraz jak się przyjrzałem to rzeczywiście dziwne, że nie wywala notlaufa :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:39:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po wymianie lmm, odpowietrzeniu i nadaniu życia EGR najlepiej byłoby zalać BP Ultimate, i udać się na 40km odcinek ze średnią 200 km/h.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:39:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Flyer napisał(a):
Autem od kupna przejechalem juz prawie 6000 km i do tej pory zadnego notlaufa nie doswiadczylem ;)


Sorry za cynizm ale w moim odczuciu to nie jest powód do radości. Chodzi o to, że usterki zdiagnozowane przez Zieloną Paproć (co uczynił jak zwykle - w pełni logicznie i bezbłędnie) - bardziej mi wyglądają na niezbyt szczęśliwy soft i kto wie co tam jeszcze ... . Uszkodzony przepływomierz, hmmm ... - powiedzmy, że teoretycznie możliwe ... . Jak by się nie obrócić - niektóre odczyty naprawdę nie nastrajają optymistycznie (w dłuższej perspektywie czasu). Taka jest moja opinia ale życzyłbym Ci, zeby mądrzejsze głowy skutecznie ją obaliły ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
po wymianie lmm, odpowietrzeniu i nadaniu życia EGR najlepiej byłoby zalać BP Ultimate, i udać się na 40km odcinek ze średnią 200 km/h.


Dlatego Flyer będzie musiał to zrobić w takiej kolejności.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
bardziej mi wyglądają na niezbyt szczęśliwy soft i kto wie co tam jeszcze ... .


ja bym bardziej stawiał na turbulum ... ona cos szwankuje ...
[przebieg doładowania (do 3200 rpm) jest dosyc nienaturalny ;) ]

[ale to jest moje skromne zdanie-rzadko udzielane w temacie V6 TDI] :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:49:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
lukaszr napisał(a):
meszrum napisał(a):
po wymianie lmm, odpowietrzeniu i nadaniu życia EGR najlepiej byłoby zalać BP Ultimate, i udać się na 40km odcinek ze średnią 200 km/h.


Dlatego Flyer będzie musiał to zrobić w takiej kolejności.


..czyli najlepiej na autobahn, ktorego w poblizu nie ma ;)

Piotruś: Oczywiscie, ze nie jest to powod do radosci. Samochod udaje sie w najblizszym czasie na duzy przeglad w pewne rece z rozrzadem na czele ;)

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 11:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
spanky napisał(a):
ja bym bardziej stawiał na turbulum ... ona cos szwankuje ...
[przebieg doładowania (do 3200 rpm) jest dosyc nienaturalny ;) ]


A myślisz, że to może mieć związek z N75 ??
Muszę jeszcze mu zrobić 011 BS.

Cytuj:
[ale to jest moje skromne zdanie-rzadko udzielane w temacie V6 TDI] :):


Dobra dobra, nie bądź taki skromy :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: