.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 12:07:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.6 ABC] szarpie na wolnych obrotach PB i LPG po wybuchu
PostNapisane: 03.wrz.2007 16:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam.
Jakieś czarne chmury ostatnio na mnie przychodza z moja Audicą.
Ciągle coś.
Mam instalecję na sekwencji OMVL Dream XXI N na silniku V6 ABC.
Jednak od jakiegoś czasu na ciepłym silniku miałem małe wybuchy w czasie zapalania było ich mozna na przeciagu półrocza 10 (ostanio częściej się nasiliły). Dzisiejszy wybuch coś uszkodził.
Samochód na wolnych obrotach niezaleznie PB czy LPG szarpie silnikiem tak iż cała karoseria drga, obroty troche spadły, nierówno pracujue. Raz widziałem ten wybuch przy otwartej masce i dym wydobył się jakby z pod kolektora lecz bardziej wkierunku podszybia.
Z dodaniem gazu nie ma problemu jest OK wchodzi dobrze na LPG jak i PB i w czasie jazdy nie ma żadnych szarpań na obrotach. czuć jedynie przy zdjęciu nogi na niskich obrotach że jest nagły spadek obrotów

Jak jeżdziłem kiedyś tylko na PB mając LPG wybuchów nie było
Wybuchy mam tylko na ciepłym silniku gdy postoi ok 10min-3godz.
Na zimnym zero problemów nawet po dzisiejszym wybuchu super tylko że szarpał (po 8 godzinach pracy zawodowej)

Moje pytania:
1. Co mogł uszkodzić wybuch?
2. Dlaczego mam takie wybuchy (nie zamyka się wtrysk od gazu do końca?)

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 18:10:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Sprawdz najpierw wszystkie weze podcisnieniowe, czy sa na swoim miejscu, bo ciagnie Ci teraz lewe powietrze. Mogla peknac ta puszka z napisem "V6" lub guma na przepustnicy, kolektor raczej nie, ale tez trzeba go sprawdzic.
Kiedy zmieniales swiece ? i filtr gazu ? Pojedz do gazownika i zrob porzadny przeglad instalacji gazowej, bo przyczyny strzalow, siedzac przed komputerem nie znajdziemy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2007 22:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Przyczyn moze byc kilka: Swiece, przewody. w moim BMW strzelalo kiedy Gaz sie konczyl w butli wiec nie musialem spogladac na kontrolke rezerwy. Musisz sprawdzic caly dolot pod katem nieszczelnosci a najwieksza uwage skupic w miejscu gdzie widziales dym. Napisz do Hansa moze on cos wiecej doradzi (jak wzieli mojego bylego szefa setke 2.6ABC w obroty to chodzila jak nowa)

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 14:38:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ZiPi napisał(a):
Sprawdz najpierw wszystkie weze podcisnieniowe, czy sa na swoim miejscu, bo ciagnie Ci teraz lewe powietrze. Mogla peknac ta puszka z napisem "V6" lub guma na przepustnicy, kolektor raczej nie, ale tez trzeba go sprawdzic.
Kiedy zmieniales swiece ? i filtr gazu ? Pojedz do gazownika i zrob porzadny przeglad instalacji gazowej, bo przyczyny strzalow, siedzac przed komputerem nie znajdziemy.


spadł węzyk podciśnienia który wychodzi z przepustnicu od strony kolektora dolotowego tam słyszałem syczenie powietrza. Ale to nie załatwiło sprawy. Silnbik zaczął inaczej pracowac ale nadal nierówno.
Słysze syczenie między kolektorem dolotowym a cewkami. Tak jakby z dolnej częsci kolektora dolotowego.
Może pęknięty?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 15:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
moze byc ze gaz go rozsadzil (jest plastikowy) zdejmij i zobaczysz skad dochodzi syczenie a moze nie jest zle i poradzisz sobie sam z klejeniem.
W BMW specjalnie mialem wsadzony bardzo luzno silniczek krokowy zeby podczas wystrzalu nic sie nie wyginalo (przeplywka), mialem klapke antywybuchowa ale tak sie wygiela ze nic juz nie pomagala.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2007 22:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebco napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Sprawdz najpierw wszystkie weze podcisnieniowe, czy sa na swoim miejscu, bo ciagnie Ci teraz lewe powietrze. Mogla peknac ta puszka z napisem "V6" lub guma na przepustnicy, kolektor raczej nie, ale tez trzeba go sprawdzic.
Kiedy zmieniales swiece ? i filtr gazu ? Pojedz do gazownika i zrob porzadny przeglad instalacji gazowej, bo przyczyny strzalow, siedzac przed komputerem nie znajdziemy.


spadł węzyk podciśnienia który wychodzi z przepustnicu od strony kolektora dolotowego tam słyszałem syczenie powietrza. Ale to nie załatwiło sprawy. Silnbik zaczął inaczej pracowac ale nadal nierówno.
Słysze syczenie między kolektorem dolotowym a cewkami. Tak jakby z dolnej częsci kolektora dolotowego.
Może pęknięty?


Jednak chyba się udało. Komputer po prostu zgłupiał gdy mu wpiąłem podciśnienie na zapalonym i na ciepłym silniku.
Po 8godz pracy zawodowej wszystko wróciło do normy.
Czy komputer zmienia nastawy mieszanki z tego wynika?
Załozyłem też nowe świece (NGK) i nowe kable WN (The Leader Polska) nowy filtr powietrza. Lepsze kopyto ma.

Od kilku dni zauważyłem że wolne obroty mam równe ale są rózne zalezy jak sie doda gazu. 800, 1000, max 1200. Ale nie faluje!!!.
np utrzymuje się na 1200 15sek i spada do 1000 i stoi.
Nie ma znaczenia LPG/PB.
Kable i świece nie miały na to wpływu
Czy komputer może posiadać błedy?
Czy to jakiś silnik krokowy PB?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi 80 2,6 ABC 1994r
PostNapisane: 26.wrz.2007 22:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2006 22:22:58
Posty: 10
Lokalizacja: Żywiec
Witam
Miałem podobny problem, też miałem pokombinowane w przewodach podciśnienia. Teraz mam ok, 1100 obrotów po odpaleniu, jak sie nagrzeje, to 850. W gorące dni nie 850 a 800 (może to sprawa sportowego filtra?) i do tego wyraźnie słabszy. Dlatego to 1000 u Ciebie, to trochę za dużo. Może jak się komp ustawi, to będzie ok. U mnie po resecie kompa palił 20 litrów na 100 i dopiero po 300km się ustawił, pamiętaj o tym, szczególnie, jezeli masz uszkodzony wskaźnik paliwa, jak ja (latałem nieraz z kanistrem na stację, bo sobie źle obliczyłem hehe). Wogóle miałem z autem niezłe jazdy, bo był bardzo zaniedbany, ale to inna historia. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: