.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:55:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z 94r. 220 000] Szarpie gwałtownie przy przyśpieszaniu
PostNapisane: 07.maja.2007 08:00:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Witam wszystkich.
Od początku jak kupiłem samochód miałem dwa rodzaje szarpania, pierwsze objawiało się takim energicznym falowaniem jak bym szybko ujmował i dodawał gazu, drugie raptownymi szarpnięciami takimi, że silnik stawał w miejscu na sekundę i dalej ruszał. Wszystko to działo się w trakcie jazdy przy wyższych obrotach. Wolne obroty były stabilne - brak falowania ani przerywania.
Po wyczyszczeniu nastawnika pierwszy z opisywanych objawów już się nie pojawia tz. silnik ciągnie równo.
Pozostał jednak problem tych gwałtownych szarpnięć. Ale występują one tylko, gdy bardziej przycisnę gazu np. przy wyprzedzaniu. Jak jadę spokojnie powoli rozpędzając auto to ich nie ma. Zauważyłem, że tylko przy wysokich obrotach zaczyna szarpać.
Jeżeli chodzi o VAGA zero błędów, cieśninie doładowania w normie, nastawnik jak wyżej - wyczyszczony dawka 3,2 mg/h, kąt 50, wcześniej wyskakiwał sporadyczny błąd 00575, czyli błąd ciśnienia doładowania ale ostatnio jak wróciłem z trasy (szarpnęło kilkanaście razy) sprawdziłem - zero błędów.
Podpowiedzcie czy wymieniać po kolei najpierw wtrysk sterujący, potem N75 itd czy może coś innego radzicie.
Na koniec dodam, że bardzo trudno złapać tą usterkę na vagu, bo czasami i 200 km przejadę i nic, a na 201 km szarpnie i to porządnie. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 08:02:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mialem identyczne objawy w swoim ex-B4 TDI (opisywalem na forum) ... wymienilem wtryski nan nowki sztuki i jak reka odjął .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 08:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
A korekcję miałeś na tych starych złą? u mnie jest - 0,40 / - 0,50 / + 0,20 / bo szkoda wymieniać jak by miały być jeszcze dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 08:15:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Włodek60 napisał(a):
A korekcję miałeś na tych starych złą? u mnie jest - 0,40 / - 0,50 / + 0,20 /


tutaj nie chodzi o korekcje (przynajmniej nie w głównym stopniu) a o wtrysk sterujacy (zawieszajaca sie iglice) ... wpadły mi w łapki nowki sztuki od AFN-a dlatego wymienilem wszystkie ... ;)

p.s a co do samych korekcji to były w granicach ~ 1.0 natomiast cisnienie przedwtrysku było ponizej 150 bar :!: gdzie fabrycznie maja 190 a akceptowalne minimum to ~ 170 bar ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 08:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Ale nie wywalało ci przy tym błędu g50 (o ile dobrze pamietam) bo chyba powinno przy niesprawnym wtrysku sterujacym? A może wymienię wczesniej filtr paliwa niby tam troszkę czasami powietrza poleci przy przegazówce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 09:06:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Włodek60 napisał(a):
Ale nie wywalało ci przy tym błędu g50 (o ile dobrze pamietam) bo chyba powinno przy niesprawnym wtrysku sterujacym? A może wymienię wczesniej filtr paliwa niby tam troszkę czasami powietrza poleci przy przegazówce.

Vag zadnego błedu nie pokazywał i wcale nie musi wywalac błedu ...
z problemem meczyłem sie ponad 6 miesiecy ..sprawdzałem wszystko co tylko mozliwe (poszukaj ... opisywałem dosyc dokladnie) ... tak jak pisałem wczesniej, zostały mi tylko wtryski ... a ze sie trafily ;) to wymienilem i wszystkie problemy ustały ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2007 12:42:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Ale jak bym chciał złapać to szarpanie na vagu to muszę dynamicznie blok 004 obserwować ? - rzeczywisty kąt wtrysku ?
I jak spadnie na 0 to znaczy że to wtrysk sterujący?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 13:38:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Czy tak jak opisałem wyżej zdiagnozuję kulejący wtrysk sterujący?
I mam jeszcze jedno pytanie, które już kiedyś zadawałem odpisano mi, że to wina zapamiętywania przez sterownik niskiego ciśnienia oleju - mianowicie po przekręceniu kluczyka w pozycję włączonego zapłonu, ale jeszcze nie uruchamiając silnika, czasami, a szczególnie jak samochód stoi na słońcu i jest gorąco, odzywa się na chwilę dzwięk z brzęczyka tego od świateł. Czy to żeczywiście pamięć niskiego ciśnienia oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 14:09:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Problem rozwiązany, wtryskiwacz sterujący wymieniony, teraz można jeździć. Ale radocha :D średnie zużycie paliwa trasa 60% do 120 km/h miasto 40% - 5,5 l. Jeszcze kiedyś w wolnej chwili muszę przetestować na vagu czy te wahania mocy będę miał przy wysokich obrotach.
Dziękuje wam za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 14:13:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Włodek60 napisał(a):
Problem rozwiązany, wtryskiwacz sterujący wymieniony, teraz można jeździć. Ale radocha :D średnie zużycie paliwa trasa 60% do 120 km/h miasto 40% - 5,5 l. Jeszcze kiedyś w wolnej chwili muszę przetestować na vagu czy te wahania mocy będę miał przy wysokich obrotach.
Dziękuje wam za pomoc.


tylko sam wtrysk sterujący wymieniłes ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2007 14:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:35:11
Posty: 114
Lokalizacja: Lubelskie
Tak. Ale jak wcześniej pisałem, czyściłem też nastawnik dawki. Ale to były dwa różne objawy. Wtrysk to gwałtowne szarpnięcia a nastawnik takie dygotanie samochodu na przyspieszeniu ale bez falowania na wolnych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: