.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 12:09:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0E] Wskazania temperatury i właczenie wentylatora.
PostNapisane: 02.paź.2007 10:26:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Po wymianie czyjnika ( podobno orginalny) temperatura na wskażniku przekracza 90 i na pierwszej kresce za 90 włancza sie wentylator:
Obrazek
Jaka w tym miejscu jest temperatura ??
I jak czytać oznaczenia wskażnika - np. po co są te dwie kropki przed 120 ?

4 dni temu koleś który wymieniał czujnik nie dokecił korka zbiornika wyrównawczego - w czasie jazdy temperatura doszła do pierwszej kropki i wywaliło 1 litr płynu. Dolałem płyn ale czy układ sie mógł zapowietrzyć ?

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 16:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
witam nie wiem jak jest w 2.0 ale u mnie w ng tez przy tej temperaturze zalancza sie wentylator. wydaje mi sie ze to okolice 100 stopni. pozdrawiam

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 08:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
gibon_81 napisał(a):
witam nie wiem jak jest w 2.0 ale u mnie w ng tez przy tej temperaturze zalancza sie wentylator. wydaje mi sie ze to okolice 100 stopni. pozdrawiam

Wiesz u mnie dawno ta wskazówka tam nie była :)
Sądzę że czujnik dla zagara temperatury przestał już właściwie dzialać od paru lat - tylko że to było stopniowo i łaczyło sie z trochę działającym termostatem.
Obecnie termostat mam nowy ( BTC - orginalny z ASO) i czujnik orginalny.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 09:11:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
kazda kreska to kolejne 10 stopni czyli 50,60,70,80,90,100,110,120 i 130 wiec tam masz 100 stopni u mnie w B4 2.0 ABT wlacza sie zaraz za 90 zadko dochodzi strzalka mierzy 90 a 100

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 09:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
TymoOon napisał(a):
kazda kreska to kolejne 10 stopni czyli 50,60,70,80,90,100,110,120 i 130 wiec tam masz 100 stopni u mnie w B4 2.0 ABT wlacza sie zaraz za 90 zadko dochodzi strzalka mierzy 90 a 100


Własnie zrobiłem test - zwarłem piny w kostce do szarego czujnika i strzałka wychyliła sie do 120. Czy nie powinna podejść pod 130 ??

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 10:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
A umnie wentylator włącza się przy 98 stopniach, temperatura wacha się od 90 stopni na trasie do 95 stopni w mieście. Ale najlepiej sprawdzić rzeczywistą temperaturę płynu przy pomocy osobnego termometru, nigdy nie ma pewności czy wskaźnik po paru latach już nie zgłupiał ...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 12:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
wentylator chłodnicy (lub I bieg, jesli jest II biegowy) powinien włączać się gdzieś między 93-98*C. Im wcześniej tym lepiej. Jesli łącza się za późno lub nie włącza się - poza walniętym samym czujnikiem winy może być temostat. Jeśli termostat się nie otwiera, gorący płyn nie przepływa przez chłodnicę i nie ogrzewa wystarczająco mocno włącznika wentylatora.
Za ok 60 zł można kupić cyforowy termometr z zakresem do 300*C i pomierzyć temp. przy króćcu głowicy - tam gdzie jest czujnik temperatury. To wiele wyjaśni

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 13:08:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
cygaro-avant napisał(a):
wentylator chłodnicy (lub I bieg, jesli jest II biegowy) powinien włączać się gdzieś między 93-98*C. Im wcześniej tym lepiej. Jesli łącza się za późno lub nie włącza się - poza walniętym samym czujnikiem winy może być temostat. Jeśli termostat się nie otwiera, gorący płyn nie przepływa przez chłodnicę i nie ogrzewa wystarczająco mocno włącznika wentylatora.
Za ok 60 zł można kupić cyforowy termometr z zakresem do 300*C i pomierzyć temp. przy króćcu głowicy - tam gdzie jest czujnik temperatury. To wiele wyjaśni

Spotkałem sie z takim trafnym opisem:
Tylko że czujnik temperatury na zegary jest na górze - kruciec przy głowicy, czyli maks. temperatura. A wyłączik wentylatora ( w ABK) na dole chłodnicy - czyli po przepływie przez chłodnice czyli minimalna w danej chwili temperatura.
I te 93 stopnie wg. którego włanczany jest wantylator jest właśnie mierzone na dole chłodnicy, a to co pokazuje wskażnik temperatury w tym samym momencie to jest po przepływie przez silnik ( czyli musi być temp. wyższa ).

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 15:23:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nie nie nie: na dole chłodnicy nic nie jest mierzone. Śmigło powinno się włączyć, gdy wskazówka pokazuje 93-98, a więc defacto włacznik śmigła reaguje na sporo niższą temperaturę, bo tak jak napisałeś między dołem chłodnicy i termostatem jest najchłodniej

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: