.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:45:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALLROAD AKE] Świst turbo...
PostNapisane: 04.paź.2007 21:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
Rodacy,

zaczne od rysu historycznego... kiedys mialem Omege 2.2DTI, przy wiekszym obciażeniu silnika szczegolnie na wyzszych biegach gdy wlaczala sie turbina bylo slychac swist (nie mylic z gwizdem, ktory jest milym ubocznym efektem dzialania turbo). Otorz jak sie finalnie po wydaniu kilkudziesieciu stowek okazalo, mialem nieszczelny kolektor ssacy.

Dokladnie taki sam objaw jest teraz u mnie w AKE. Odglos jest taki jakby gdzies uciekalo pow. z TURBO... :(

prosze dajcie znac jak mozna sensownie znalezc tego przyczyne

dzieki za pomoc

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:12:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ECU włączyłby tryb awaryjny, gdyby była nieszczelność tak duża, że aż słyszalna. poza tym, pojawiłaby się zasłona dymna.

czy wiesz jak brzmi wisko?
[być może to właśnie je słyszysz]

oprócz powyższego powinieneś zrobić logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:23:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Któregoś pięknego wieczora na spocie podłączyliśmy VAGa do tego samochodu... po odczytaniu błędów i oświadczeniu właścicielowi, że na dzień dobry tysiąc-pińcet na WS to kolega już nie czekał aż mu logi zrobimy :peace: i dał długą :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
witam mesz :)

czy mowiac o wisko masz na mysli ten element przy wentylatorach ?

bo jezeli tak to faktycznie mam problem, ktory moglibysmy z tym pozenic :) mam zdiagnozowany wentylator do wymiany, ma lekkie bicie wyczuwalne w calym samochodzie. Jest to widoczne gdy wlaczy sie klime tzn. drugi wentylator...

sadzisz, ze to moze byc to ?

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
Grzes :P

jestem umowiony w Diagtoniku na srode, tak wiec robione to bedzie... a dluga dac musialem, bo wszedlem w szczesliwy dozywotni zwiazek malzenski :) i nie chce umrzec we snie :)))

a tak na marginesie... to znajdziesz chwile jakos jutro lub w weekend ? moze bysmy razem te logi wygenerowali ? Swego czasu probowalem sam, ale to sie nie nadawalo :(

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:32:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
zapomnialem dodac, ze bylbym zobowiazany :)

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dominikzz napisał(a):
witam mesz :)

czy mowiac o wisko masz na mysli ten element przy wentylatorach ?

bo jezeli tak to faktycznie mam problem, ktory moglibysmy z tym pozenic :) mam zdiagnozowany wentylator do wymiany, ma lekkie bicie wyczuwalne w calym samochodzie. Jest to widoczne gdy wlaczy sie klime tzn. drugi wentylator...

sadzisz, ze to moze byc to ?

pzdr
dz



odpowiem nieco pokrętnie: to, że słyszysz wisko, to normalne [brzmi jak szum: fszzzzz - podczas wchodzenia na obroty]. do wymiany, najprawdopodobniej, masz sprzęgiełko wiskotyczne [wentylator póki nie pogniesz go siekierą, jest niezniszczalny :P ].
jak będziesz w D, to zaprezentuj Andrzejowi albo Krzyśkowi ów niepokojący Cię dźwięk.



[+]
nie mówił Ci tata, że nie wolno wstępować z związek małżeński?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:55:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
kazda odpowiedz bedzie zla :))))

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 08:02:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
To już kolejny post ze świstem, przed zimą zaczynają wszystkie świszczeć ???
Co w samym sprzegle może świszczeć ?? Jakieś łożyska ???
Czy może świst powotuje 'tnięcie' powietrza przez wentylator, bo rozumiem ,że jak dostanie temperatury to kręci się troszkę szybciej ?
Wisko ma dwa biegi, czy jest wyczuwalna różnica pracy na poszczególnych biegach ??
Czy wisko będzie się załączać zimą ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 08:55:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
GrzesB napisał(a):
Któregoś pięknego wieczora na spocie podłączyliśmy VAGa do tego samochodu... po odczytaniu błędów i oświadczeniu właścicielowi, że na dzień dobry tysiąc-pińcet na WS to kolega już nie czekał aż mu logi zrobimy :peace: i dał długą :):


a szkoda .. bo ja mam taki fajny nowy interfejsik .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:04:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie, przywiążcie go na tym spocie, żeby nie uciekł i zalogujcie mu 011 dynamiczny... :)
Dopiero co miałem taki przypadek w 1,9 TDI AFN - niemiłosierny, niemożliwy do zlokalizowania sssssyk. ;)
W 011 wyskoczyło ciśnienie rzeczywiste 1150 mbar przy zadanym przez ECU 1950 - 2040 mbar. Auto - totalny muł... Po dokładniejszym i skrupulatnym przyjrzeniu się - winnym okazał się być wąż łączący dolot z kolektorem ssącym - uszkodzenie niewidoczne dla oka od spodu...
W Waszych syczących V6-tkach zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia zadanego z osiąganym oraz bardzo wnikliwego przyjrzenia się całemu dolotowi, łącznie z połączeniami do intercoolera pod zderzakiem...

[+]
...żeby nie zaogniać sytuacji - nie twierdzę, że fszzzz... meszruma nie jest oznaką kończącego się sprzęgiełka wiskotycznego.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Panowie, przywiążcie go na tym spocie, żeby nie uciekł i zalogujcie mu 011 dynamiczny... :)
Dopiero co miałem taki przypadek w 1,9 TDI AFN - niemiłosierny, niemożliwy do zlokalizowania sssssyk. ;)
W 011 wyskoczyło ciśnienie rzeczywiste 1150 mbar przy zadanym przez ECU 1950 - 2040 mbar. Auto - totalny muł... Po dokładniejszym i skrupulatnym przyjrzeniu się - winnym okazał się być wąż łączący dolot z kolektorem ssącym - uszkodzenie niewidoczne dla oka od spodu...


dosyc czesto ta czesc ukladu dolotowego w 1.9 TDI popuszcza ... :D


a jak to jest w V6 2.5 TDI ... która czesc dolotu najczesciej nie wytrzymuje cisnienia .... [pytam znawców od V6 TDI ;) co by mozna było łatwiej zlokalizowac nieszczelnośc u kolegi - jezeli takowa wystepuje]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:18:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Za znawcę się nie uważam, ale odpowiem na Twoje pytanie spanky... :D

W V6 najczęstsze przyczyny to:

1. Uszkodzenie przewodu gumowego łączącego turbinę z przepływką i filtrem powietrza.

2. Niewłaściwe zamocowanie, uszkodzenie lub zsunięcie się węża gumowego przy intercoolerze obok czujnika G71.

3. I najczęstszy przypadek - zsunięcie się obejmy zaciskowej i tym samym przewodu przy klapie gaszącej - widziałem już takie przypadki w kilkunastu V6 - nie wiem dlaczego tak się dzieje - ale pewnie występują tam jakieś naprężenia...

Nie można zapomnieć o uszkodzeniu samego węża oraz o np. druciarskim zastosowaniu tych samych uszczelek pod kolektorami ssącymi po ich czyszczeniu - są i tacy magicy :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:30:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Za znawcę się nie uważam, ale odpowiem na Twoje pytanie spanky... :D


dziekuje za poswiecony czas .... nieznawco V6 TDI .... :D

carlnova napisał(a):
W V6 najczęstsze przyczyny to:

1. Uszkodzenie przewodu gumowego łączącego turbinę z przepływką i filtrem powietrza.

2. Niewłaściwe zamocowanie, uszkodzenie lub zsunięcie się węża gumowego przy intercoolerze obok czujnika G71.

3. I najczęstszy przypadek - zsunięcie się obejmy zaciskowej i tym samym przewodu przy klapie gaszącej - widziałem już takie przypadki w kilkunastu V6 - nie wiem dlaczego tak się dzieje - ale pewnie występują tam jakieś naprężenia...

Nie można zapomnieć o uszkodzeniu samego węża oraz o np. druciarskim zastosowaniu tych samych uszczelek pod kolektorami ssącymi po ich czyszczeniu - są i tacy magicy :/


jak kolega pojawi sie na Spocie ... to bedzie wiadomo gdzie łapki włozyc .... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:39:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
spanky napisał(a):
jak kolega pojawi sie na Spocie ... to bedzie wiadomo gdzie łapki włozyc .... :peace:


Spanky, przyjacielu - a jak na tym spocie zamierzasz swoje łapki wsadzić tam: :) ???

Obrazek

Będzie trochę zabawy i spot przedłuży się do białego rana (he, he...) :): :peace:

Na poważnie - tam układ dolotowy rozszczelnia się najrzadziej... ;)

...no chyba, że auto jest po dzwonie i składał je jakiś fachowiec przez duże F ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:48:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Spanky, przyjacielu - a jak na tym spocie zamierzasz swoje łapki wsadzić tam: :) ???


poprosimy kolege zeby przyjechl bez zderzaka .... :):

carlnova napisał(a):
Będzie trochę zabawy i spot przedłuży się do białego rana (he, he...) :): :peace:


kiedys trzeba spedzic noc macajac gumowe rury ... ;) :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:49:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
carlnova napisał(a):
Panowie, przywiążcie go na tym spocie, żeby nie uciekł i zalogujcie mu 011 dynamiczny... :)
Dopiero co miałem taki przypadek w 1,9 TDI AFN - niemiłosierny, niemożliwy do zlokalizowania sssssyk. ;)
W 011 wyskoczyło ciśnienie rzeczywiste 1150 mbar przy zadanym przez ECU 1950 - 2040 mbar. Auto - totalny muł... Po dokładniejszym i skrupulatnym przyjrzeniu się - winnym okazał się być wąż łączący dolot z kolektorem ssącym - uszkodzenie niewidoczne dla oka od spodu...

Ja nauczyłem się diagnozować to w bardzo prosty sposób: czysta szmata w lewej ręce i "macanko" drugą od spodu rur. Tam gdzie ubrudzę łapkę olejem - tam jest dziurka. ;) Sprawdzone kilkukrotnie (również w moim AFN`ku, gdzie pękł ten rzeczony krótki łącznik) :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 09:55:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja też nie jestem fachowcem ale pozwolę sobie uzupełnić wypowiedź Robokopa ( :peace: ).

Zdarza się jeszcze, ze rura (metalowa) wzdłuż prawej głowicy "lubi" sobie najnormalniej przerdzewieć ... (059 145 731P - Allroad '02) ;) . Tym sposobem dochodzimy do wniosku, ze nieszczelność może pojawić się dosłownie wszędzie, na całej długości układu dolotowego :diabel: .

Mnie najbardziej zastanawia to, że elektryczny wiatrak klimy jest "krzywy" aż tak baaaardzo, ze jego wibracje są przenoszone na karoserię. Być może samochód miał stłuczkę (?), w której ucierpiał pas przedni (tzw. wzmocnienie czołowe) i ewentualnego otworka mozna teraz szukać również w chłodnicy powietrza doładowującego :): :?: (taka tam zabawa w kojarzenie faktów lub "faktów" :) )


:) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 10:00:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
spanky napisał(a):
kiedys trzeba spedzic noc macajac gumowe rury ... ;) :):


Dobrze, że nie są aż takie grube - tylko szczupłe i powabne... :D
Miłych i eksytujących doznań i wrażeń erotycznych z rurami od Allroada, spanky... :peace: Tylko nic do nich nie wkładaj, bo najzwyczajniej... się ubrudzisz... :) :):

PS. Teraz już wiem dlaczego Piotruś cały czas mówi o "drutach" i "cyckach" przeciez on ma Allroada... :) :D :): - macał pewnie te rury niejeden raz (he, he...) :peace:

Baskecior napisał(a):
Ja nauczyłem się diagnozować to w bardzo prosty sposób: czysta szmata w lewej ręce i "macanko" drugą od spodu rur. Tam gdzie ubrudzę łapkę olejem - tam jest dziurka. ;) Sprawdzone kilkukrotnie (również w moim AFN`ku, gdzie pękł ten rzeczony krótki łącznik) :peace:


W taki sam sposób ja znalazłem nieszczelność, ale rąk nie mogłem domyć przez dwa dni... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 10:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
Mnie najbardziej zastanawia to, że elektryczny wiatrak klimy jest "krzywy" aż tak baaaardzo, ze jego wibracje są przenoszone na karoserię. Być może samochód miał stłuczkę (?), w której ucierpiał pas przedni (tzw. wzmocnienie czołowe) i ewentualnego otworka mozna teraz szukać również w chłodnicy powietrza doładowującego :): :?: (taka tam zabawa w kojarzenie faktów lub "faktów" :) )


furmanka podobno kupiona od członka ;) rodziny który kupil furke w ASO (jak dobrze pamietam) z terażniejszym przebiegiem coś ponad 100 tyś km i terazniejszy wlasciciel twierdzi ze autko nigdy nie zaliczyło dzwona oraz przebieg oryginalny ... wiec takie dziury mozna by wykluczyc ....

tak dla wyjasnienia kolejny nieznawco V6 TDI ... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: