.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:45:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI] Prośba o analizę LOGÓW
PostNapisane: 15.paź.2007 11:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
Cześć, mój silniczekjakoś dziwnie pracuje, jak by dużo głośniej niż standardowo, i dymi bardzo na wolnych obrotach, tak że aż asfalt został czarny po pomiarach :-)

oto logi statyczne, dynamiczne postaram się zrobić nie bawem

norm
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c27 ... bd3d0.html

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/267 ... ebd4f.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/692 ... 7a08e.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c84 ... 9853b.html

007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf0 ... e1a91.html

013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a50 ... b2cf5.html

014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e4 ... 65b3b.html

018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df4 ... 80b8e.html


basic
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4f ... 03c3f.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/188 ... 17236.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c63 ... 5a311.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41c ... ec9b1.html

z góry dziękuje i czekam na informację, nadmienie iż mam uszkodzony termostat i ten pomiar był moim pierwszym w życiu, tak że jak cos nawaliłem to nie krzyczcie zabardzo.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 11:34:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
termostat do wymiany [ale o tym już wiesz].
EGR zaślepiony [odślepić].

przebieg duży - ponad 300 000 km.



koniecznie [choćby dziś] wymień odmę [filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej], to ustanie dymienie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 12:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
dzięki wielkie, a jak odślepić EGR, i po co został zaślepiony ?, i czy przepływomierz jest OK ? i czy jest możliwe że przez to silnik głośniej pracuje ?

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 12:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poszukaj, używając Szukaj, problematyki zaślepienia EGR - napisano o tym bardzo wiele [jak, gdzie, czym etc].
jaki był cel? są osoby, którym wydaje się, że przybędzie w ten sposób kilka PS... :): nic bardziej błędnego. przez to samochód pracuje jedynie głośniej [pojawia się warkot].
być może popsuł się zawór sterowania EGR'em [N18], lecz wówczas powinien pojawić błąd [choć nie zawsze].

możesz zamienić miejscami zawory N75 z N18, po czym zalogować 003BS. wówczas będziemy wiedzieć w 100%, czy EGR jest zaślepiony.
[choć moim zdaniem jest].

przepływomierz można ocenić tylko w próbie dynamicznej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 13:14:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
wiesz co, odkręciłem przewód ten aluminiowy(elastyczny) od strony kolektora, i nie jest zatkany, sprawdzałem też ten wężyk cieniutki i teeż nie ma żadnego wkręta, od strony recylkulatora też nie ma zaślepki :-( gdzie jeszcze może być jakaś zaślepka ?

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 16:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
przebieg duży - ponad 300 000 km.


Krótkie pytanko. Które grupy świadcza, że to moze być ponad 300.000 km ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 16:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
koko115 napisał(a):
wiesz co, odkręciłem przewód ten aluminiowy(elastyczny) od strony kolektora, i nie jest zatkany, sprawdzałem też ten wężyk cieniutki i teeż nie ma żadnego wkręta, od strony recylkulatora też nie ma zaślepki :-( gdzie jeszcze może być jakaś zaślepka ?


to pozostaje tylko zamiana miejscami [na czas logowania] N75 [szary] z N18 [czarny] i zalogowanie 003BS.

zaślepienie może być w formie blaszki metalowej przy EGR [włożona pionowo w miejscu nr4 wg schematu ETKA'i] bądź w formie kulki włożonej do przewodów podciśnienia łączących EGR z N18.


przebieg można wywróżyć z 013 i 014.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 17:13:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 22:40:34
Posty: 56
Lokalizacja: Kalisz \ Poznań
mesz, nigdy nie wątpiłem w twoją bezgraniczną wiedze, ale tez nie posządzałem cię o uprawianie czarów :peace:
możesz napisać coś wiecej na ten temat? bo próbowałem już stawiać tarota na masce i odczytać coś z fusów kawy, bo której wode zagotowałem na kolektorze wydechowym... niestety bezskutecznie :/
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2007 20:22:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
meszrum napisał(a):
koko115 napisał(a):
wiesz co, odkręciłem przewód ten aluminiowy(elastyczny) od strony kolektora, i nie jest zatkany, sprawdzałem też ten wężyk cieniutki i teeż nie ma żadnego wkręta, od strony recylkulatora też nie ma zaślepki :-( gdzie jeszcze może być jakaś zaślepka ?


to pozostaje tylko zamiana miejscami [na czas logowania] N75 [szary] z N18 [czarny] i zalogowanie 003BS.

zaślepienie może być w formie blaszki metalowej przy EGR [włożona pionowo w miejscu nr4 wg schematu ETKA'i] bądź w formie kulki włożonej do przewodów podciśnienia łączących EGR z N18.


przebieg można wywróżyć z 013 i 014.



ale jak odłączę wężyk podciśnienia i zatkam palcem to wyraźnie czuję że zasysa

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 16:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
dzisiaj wymieniłem odme, stara była ładna, wogóle nie zatkana, wymiana nic nie wniosła, oprócz osłabionej kieszeni o 250zł, egr po dołożeniu podcisnienia pracuje ładnie, niewiem czemu w logach tak dziwnie wyszło :-(

ps kolektory i inne rurki jakie zobaczyłem od wewnątrz wyglądają na czyste, tzn nie ma jakiegoś grubego nagaru itd, jest taka sadza grubości około 0,3mm, nie czyściłem bo wydawało mi się to bez sensu, EGR również czysty, niewiem jaki przebieg musiało mieć to audi z postu (jak samemu zmienić odme), skoro na zdjęciach był nagar grubośći koło centa, ja tego nagaru nie mam a ponoć mam 300tys, na liczniku mam 144tyś, chodź sam w to nie wierze :-) wcześniej miałem Audi A4 2.5TDI, ten sam silnik i pracował dużo ciszej(nie klekotał), nie kopcił i nie śmierdział starym dieslem, licznikowo miał 180tys, a ten klekocze jak by miał zaślepiony EGR, tak mi sie wydaje, i śmierdzi z rury jak od starego Merola Beczki z 1978roku :-) nie wspomne o kopceniu na niebiesko przy wolnych obrotach

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 17:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro pojawia się niebieski dym na wolnych obrotach, to na 99% w próbie dynamicznej lmm będzie źle mierzyć.

EGR powinieneś przywrócić do życia - wówczas silnik zacznie pracować ciszej.

wymiana odmy nie zmieni osiągów - pozwoli jedynie na prawidłowe odpowietrzenie silnika.

intensywna woń spalin może brać się z faktu wyciętego katalizatora / zaślepionego EGR.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 22:24:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
postaram się jutro przełożyć N18 z N75 i zalogować co mi powiedziałeś. EGR miałem cały w ręce z dolotami i niegdzie nie ma nic zaślepionego. Jak go pompką podessam to ładnie grzybek idzie w góre.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 22:34:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR może być zaślepiony także na przewodach podciśnienia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 23:58:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
przecież tam jest jeden przewód podciśnienia, jak odpale silnik i odłącze go od EGR to czuje po przyłożeniu palca że zasysa

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 07:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w układzie podciśnienia jest nieco więcej przewodów, aniżeli jeden.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 11:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
właśnie zastanawiałem się czy tego nie napisać, ale przecież rozmawiamy o EGR i on jest sterowany jednym podciśnieniem, chyba że się myle, ale jeden gumowy przewód że tak powiem go zasila :-)

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 11:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Obrazek

masz tutaj schemat podciśnień Twojego silnika ;)
1 to EGR

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 14:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2007 00:05:51
Posty: 53
Lokalizacja: Małopolska
rope tankuje różnie, raz na BP, raz na Orlenie, a wałki mam chyba dobre, bo jak odpale z rana to przez 2 sekundy słychać chydraulikę, i zaraz przestaje stukać, i silnik pracuje w miare cicho, po minucie zaczyna klekotać jak stara beczka, i głośno jest w aucie, miałem wcześniej A4 z tym samym silnikiem ii w aucie było dużo ciszej :-(

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 98' 150PS SEDAN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: