.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 22:08:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.6] Poważne problemy z odpalaniem. Szczegółowy opis.
PostNapisane: 22.paź.2007 12:27:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 19:04:00
Posty: 4
Witam.

Problem podobny do mojego był juz kilka razy opisywany jednak ani razu nie było udzielonej trafnej odpowiedzi.
Ja starałem się bardzo dokładnie zaobserwować zachowanie samochodu i moje spostrzerzenai są następujące.

Samochód jest wyposażony w silnik 1,6 benzyna i istalację gazową sekwencyjną (jednak problem zaczął występować jeszcze przed
jej zamontowaniem więc wykluczam winę nieprawidłowo działającej instalacji gazowej). Świece i kable zasilająće są założone nowe.

Silnik od jakiegoś czasu miał problemy z odpalaniem. Mianowicie zapalał ale pracował jakby na 500 obr/min. Całą buda się trząsła a po kliku
sekundach łapał prawidłowe obroty i już było prawie ok. Chodził prawidłowo ale słychać było delikatne stukanie jakby jakiś plastików na wolnych obrotach. Początkowo zjawisko miało to miejsce 2-3 razy w miesiącu. Teraz zauważyłem że
im zimniej w nocy tym problem występuje częściej. A stukanie które wcześniej ustępowało gdy silnik był cieplejszy teraz jest słyszalne cały czas. Jedynie gdy się nagrzeje jest słyszalne prawie cały czas. Poprostu
na zimnym silniku głośniej na ciepłym ciszej ( czasami wogóle tego pukania niesłychać ale żadko )
Zauważyłem dodatkowo że im jest więcej benzyny w baku tym samochód odpala lepiej. Ale też niejest to regułą. Jest lepiej ale niezawsze.
Jeżeli samochód ciężko odpalał to przez ok 10-20 sekund bo delikatnym dodaniu gazu zamiast wchodzić na obroty to spada z nich.
Czasami nawet na ciepłym silniku jak wkręcę go trochę mocniej powiedzmy 4000-5000 obr/min i wcisnę sprzęgło to potrafi zgasnąć, albo spaść tak nisko z obrotów że przełączy go na benzynę.
Dodam jeszcze że po odpaleniu na zimnym silniku jadę ok 3 km do sklepu. Zazwyczaj dopiero przed samym sklepem przełancza się na gaz więc pochodzi tak tylko kilka sekund a ja już go gaszę. Jak wychodzę z samochodu to słychać i czuć jakby ulatniający się gaz ?


I jeszcze jedna uwaga. Dodam że kilka miesięcy temu z pod maski przy ok 2000-3000 obr/min wydobywał się świst jakby była turbina. Nie znalałem jednak
przyczyny tego świstu a pewnego dnia poprostu samoistnie przestało świszczeć. Niewiem czy to jakis zbieg okoliczności ale wydaje
mi się że od tego momentu zaczęły się pojawiać problemy z odpalaniem.

Proszę o pomoc bo robi się coraz zimniej a ja niewiem za wymiane lub diagnostykę jakich elementów się zabrać.
Problem robi się powoli bardzo uciążliwy.

Edit: Nazywaj poprawnie tematy!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 07:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2007 08:59:06
Posty: 11
Lokalizacja: Gryfice
Czy na gazie tez ci potrafi zgasnąć?
Jeśli tak to komp nauczył się niepoprawnej konfiguracji od gazu i świruje.To jeśli chodzi o gaśnięcie i dławienie sie .Jeśli chodzi o odpalanie to podejrzewam regulator ciśnienia w baku paliwa z węglem aktywnym n80.Natomiast stuki to niestety zawory,więc zbliża się ich wymiana.jaki masz przebieg?

_________________
Audi A4 1.6 96 LPG II gen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 14:02:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 19:04:00
Posty: 4
Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli chodzi o gaśnięcie to zdarza się że na gazie też potrafi zgasnąć. Proponujesz pojechać do ludzi którzy instalowali gaz i przekonfigurowali komputer ? Z odpalaniem może i masz rację - ale jeżeli chodzi o stuki to chyba nie zawory. Ten dźwięk jest inny. Jakby plastik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2007 16:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 19:04:00
Posty: 4
Jeszcze jedno. Może coś w pompie stukać ? Bo ciężko dokładnie zlokalizować to stukanie. I gdzie dokładnie znajduje się pompa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 06:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2007 08:59:06
Posty: 11
Lokalizacja: Gryfice
te stuki może też wydawać ten regulator ciśnienia n80 jesli cos jest nie tak to głośniej pracuje,może zatkał sie jakiś przewód od baku np.

_________________
Audi A4 1.6 96 LPG II gen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2007 07:08:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 19:04:00
Posty: 4
Czy nikt więcej nie spotkał się z podobnym problemem i udało mu się go rozwiązać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: