.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:59:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI 1999 r. AFB] Prośba o ocenę logów
PostNapisane: 16.wrz.2007 16:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Zwracam się do szanownych grupowiczy z ogromną prośbą o ocenę logów mojej A6tki. Logi umieściłem tu. Z góry dziękuję za pomoc :-D

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 16:45:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jako szanowny grupowicz uprzejmnie informuję, co następuje:

Wódz Zielona Paproć napisał(a):
- oprogramowanie diagnostyczne [np.: VAG-Com 311.2 bądź 409.1]


to są obowiązujące na forum wersje VC. wcześniejszych nie akceptujemy dla Waszego dobra.



Wódz Zielona Paproć napisał(a):
Diagnostyka silnika właściwa.
Diagnostykę wykonujemy dwuetapowo - w tzw. próbie statycznej oraz w tzw. próbie dynamicznej.
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych] / można również wybrać 02-Fault Codes celem odczytania ewentualnych błędów zapisanych przez ECU silnika.

próba statyczna
warunki koieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać];
grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie**.

*tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].

**©carlnova - silnik AFB.


próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
procedura powinna wyglądać następująco: film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011).


grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

*uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.
KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwaltownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.
©carlnova


**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].




Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com.
Na forum umieszczamy logi w formacie .JPG [przy użyciu stron zajmujących się hostingiem obrazów - np.: imageshack.us czy fotosik.pl].



proszę zwrócić uwagę, drogi Piotrze, że obowiązkiem diagnosty jest przedstawienie kompletu logów. w przeciwnym razie zachodzi ryzyko wprowadzenia Cię w błąd opierawszy się jedynie o wycinek danych.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 17:56:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
1. Logi niekompletne
2. Nie przekonwertowane (hehe - ale słowo :): )
3. Zrobione na niewłaściwej temperaturze silnika, a przez to mało wiarygodne.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 17:59:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Szukam poprawnej wersji softu i wtedy będę ponownie logował :-D

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Ostatnio edytowano 17.wrz.2007 18:49:58 przez dmc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 18:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Oto logi statyczne po konwersji:
normalne
basic

Dynamiczne zrobię w nocy :-D

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 19:19:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
1. Kąt początku wtrysku do ustawienia - trzeba go zdecydowanie opóźnić.
Masz 0,6* ATDC w BS - powinno być 2*ATDC na LATE przy wysterowaniu 100,2%. Osiągniesz wtedy kąt około 2* ATDC z prawidlowym wysterowaniem nastawnika rzędu 70-80%.

2. Słabiutki 6 wtryskiwacz, ale można jeszcze śmigać...

3. Kierownice VTG na 100% przycinają się w pozycji ON, należałoby rozruszać delikatnie sztangę, lub po prostu je wyczyścić.

Wrzuć dynamiczne - to pojedziemy dalej...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 20:34:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

uważam, że kierownice mogą być OK.
zauważ, że ciśnienie jest na granicy błędu pomiaru - wszak VC nigdy nie poda np. 1065 mbar...

nie mniej jednak 40 km po autostradzie [200 km/h] na dobrym BP nie zaszkodzi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 21:48:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ha,
no teraz możesz mi powiedzieć wszystko... :D
Zauważ, że w innych logach (ostatnio oglądanych) nie ma takiego chaosu w ciśnieniach, zwłaszcza w skrajnych pozycjach, więc nie wydaje mi się aby to był błąd pomiarowy...
Niech będzie najpierw reguła prawej stopy... ;)
Zgadzam się...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 00:30:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Aktualizacja logów (zabrakło baterii niestety na 010 i 011...)

dynamiczne

Przetestowałem regułę prawej stopy na prawie pustej obwodnicy i jutro sprawdzę w statycznych czy chociaż coś pomogło. A tak bajdełej - w jaki sposób (w którym miejscu w logach) można określić/odnaleźć, który wtryskiwacz jest uszkodzony? Czy ustawienie kąta początkowego wtrysku obliguje do wymiany rozrządu - w ELSie znalazłem info, że trzeba przy nim trochę "pogrzebać", aby to poprawić...

Ogromne dzięki za pomoc. Jestem pod ogromnym wrażeniem Waszych umiejętności :-D

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 08:49:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
miernik masy powietrza [lmm, przepływomierz] klasyfikuje się już do wymiany.
po jego wymianie samochód stanie się żwawszy w górnym zakresie obrotów.

nr tej części to: 059 906 461 E[X]
kup tylko i wyłącznie w ASO [albo w Bosch'u]. koszt w trybie Austausch to ok. 390 PLN.
wymienisz tę część samodzielnie w ciągu 48s - jeżeli nie będziesz wiedzieć jak, to napisz na forum.

lmm znajdziesz tutaj:
Obrazek


prócz 011BS poproszę jeszcze o 003BS [po prawej stopie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 14:27:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dmc -> żadnego wtryskiwacza nie masz uszkodzonego... Wtryskiwacz na szóstym cylindrze po prostu odstaje od pozostałych - jest słabszy od innych. Nie ma tragedii dopóki nie przekroczy 1,5 mg/skok, a właściwie nawet 2,0 mg/skok.
Gdzie to widać - niestety moja słodka tajemnica... ;) (log 014) :):

Meszrumie -> nie uważasz, że nie powinno się oceniać lmm, jak nie widzimy jak się rozkładają ciśnienia w turbinie ? Poczekajmy na ten dynamiczny 011. Chcę zobaczyć ciśnienia w tych momentach, kiedy lmm tnie dawkę na ograniczeniu dymienia... Stałem się bardzo skrupulatny ostatnio... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 16:00:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

masz absolutną rację. przydruciłem* [choć jestem pewien na 100%, że doładowanie jest poprawne albowiem w przeciwnym razie mg/r mierzona przez lmm byłaby na niższym poziomie].
[nie mniej jednak, ]powinniśmy poczekać na choćby 010 bądź 011.
;)




*będąc zaślepionym blaskiem Rewolucji i wiarą w Człowieka ;) .
co więcej, głęboko wierzę [jestem nawet przekonany], że cel [w stosunku do jednostki] Rewolucji jest możliwy do urzeczywistnienia na gruncie gospodarki wolnorynkowej... ale, niestety, wszystko zależy od Człowieka, a z tym jest już różnie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 16:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Oto i one :-D
Zaległe dynamiczne oraz nowe normalne statyczne i basic po wczorajszym ćwiczeniu prawej stopy.

Co do miernika masy powietrza - dzwoniłem do ASO i cena niestety jest dwukrotnie większa niż podał meszrum :-( Zastanawiam się nad wymianą tego przepływomierza, ale chwilowo jestem OOC (out of cash ;-)) Czy jazda bez wymiany tego podzespołu wpłynie na żywotność silnika? Krótko: czy da się z tym żyć bez późniejszych konsekwencji naprawczych?

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 16:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
prawa stopa pomogła.

lmm do wymiany za kwotę jaką podałem :) - Twój serwis podał złą cenę.
http://idczak.audi.pl/czesci/ - zatelefonuj i zapytaj o cenę 059 906 461 EX w trybie Austausch.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 20:27:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, mój przyjacielu...

Interesuje mnie jedna sprawa.
Przepływka ewidentnie tnie górny zakres obrotowy od ok. 3300 rpm do końca - tutaj sprawa nie podlega żadnej dyskusji, ciśnienia w tym zakresie są OK.
Ale co można powiedzieć o zakresie 2158 do 2436 rpm ?
Lmm tnie dawkę na ograniczeniu dymienia, natomiast spójrz co się wtedy dzieje z ciśnieniami zadanym i osiąganym...
Różnica wynosi od 175 do nawet 225 mbar :!!:
To zdecydowanie powyżej granicy blędu pomiarowego.
Co o tym myślisz :?:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 21:32:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

jesteśmy najbardziej zboczoną grupą osobników. analizujemy coś, o czym twórcy 2.5TDI oraz samego Garretta nie mają pojęcia...
...i to mi się właśnie podoba.



podejdę do zagadnienia czysto teoretycznie, gdyż tylko tak potrafię to ugryźć.
spójrz na mój niedawny log:
Obrazek

na pierwszy rzut oka ob i rozkład ciśnień jest nieco inny, aniżeli u dmc.
u mnie szczyt ob pojawia się przy 2250 rpm, z kolei u dmc przy 2018 rpm. większość AFB zachowuje się tak, jak moje.
nie mniej jednak, po skorygowanym przez N75 ob następuje bezwładność 2052'ki. i tutaj ciekawostka - zarówno u dmc, jak i u mnie trwa ona tak samo długo - do ok. 2700 rpm.
zatem powrót do normalnych ciśnień wydaje się być poprawny i prawidłowy, co w połączeniu z techniką diagnostyki zalecaną przez Audi [2800 - 3200 rpm] czyni obydwie turbiny sprawnymi.
tyle teorii.

czas przejść do czynu...
i tutaj wiem tylko jedno - 99% turbin od AFB po regeneracji [zestawy naprawcze] mają obniżony próg rpm przy ob do ok. 2000 rpm, co pozytywnie wpływa na codzienną eksploatację.
dlaczego tak się dzieje - nie wiem. nie sądzę, żeby zestawy naprawcze od 2052 V2 [AKE, AYM > etc] pasowały do zwykłych 2052. gdyby jednak pasowały, to odpowiedź jest jasna...



[+]
od jutra ograniczam drastycznie czas, jaki poświęcam na bytność na forum - max. 15 minut dziennie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 21:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
Podsumowując - turbina sprawna, ale istnieje podejrzenie, że była regenerowana? Do wymiany miernik przepływu powietrza oraz do ustawienia kąt początku wtrysku, emajrajt?
Moje pytanie - czy należałoby już wymieniać rozrząd (212 tys. km - systematycznie serwisowana w ASO w Niemczech - są rachunki i książka serwisowa)? Czy można ustawić ten kąt początku wtrysku bez wymiany rozrządu?

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 21:55:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Audi zaleca wymianę rozrządu w 2.5TDI V6 co 120 000 km.
biorąc pod uwagę polskie warunki eksploatacji, uważam, że 100 000 km to wartość maksymalna.

skoro masz 212 000 km przebiegu, to najwyższa pora na wymianę w sytuacji, że poprzednia wymiana miała miejsce przy 120 000 km.
koszt wymiany rozrządu na częściach oryginalnych z 2letnią gwarancją, bez wymiany hydrualiki zaworowej, to ok. 2600 - 2800 PLN [inaczej nie chce wyjść :D]. ASO życzy sobie od 3500 PLN.

kąt można ustawić w każdej chwili - wystarczy poluzować 3 śruby i ustawić pompę VP44. nie próbuj jednak robić tego samemu.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 18.wrz.2007 22:07:57 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2007 22:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
O tym, że co 120k km to wiedziałem - jeśli chodzi o eksploatację to jeżdżę spokojnie w miarę, ale faktycznie - jazda w korkach robi swoje. Przymierzę się do wymiany w najbliższym czasie.

Ogromne dzięki za pomoc. Jak będę się wybierał na spota ogólnopolskiego (o ile takowe się będą odbywać) to stawiam piwo :-D Jeszcze raz - ogromne dzięki za pomoc.

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 09:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 19:13:11
Posty: 20
Lokalizacja: Gdynia
No i stało się. Dzisiaj autko zaczęło dymić i spadła zdecydowanie moc - w ECU pojawił się błąd 00575. Zrobiłem logi statyczne normalne i basic

Podejrzewam przepływomierz - tak jak wskazywaliście wcześniej, ale może to N75? Silnik też zaczął głośniej pracować... Proszę o pomoc.

_________________
Pozdrawiam

Piotr J. Szurek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: