.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 04:43:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 1z ] nowa niunia nowe pytania
PostNapisane: 11.gru.2007 19:34:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Witam wszystkich, niedawno stałem sie szczesliwym posiadaczem b4 Avant z motorkiem 1z. Szukalem egzemplarza ze zdrowymi blachami jednym slowem aby nie bylo po jakims powaznym dzwonie. Znalazlem:) . Silniczek byl sprawa 2rzedna lecz przed kupnem oczywiscie standardowo sprawdzalem czy nei dymi podpiecie pod vag ( niestety bez testu dynamicznego i podpinany byl w I lepszym warsztacie bo auto kupilem daleko od domu). Teraz kilka pytan do was:
Jaka powinna byc dawka paliwa na biegu jałowym?
Czy 1zecior nalezy do silnikow bezkolizyjnych?
Czy duze korekcje wtryskow moga byc spowodowane złym wirusem?
Jakie sa objawy słabej kompresji ( nie liczac złego odpalania zima bo tej jeszcze nie ma, i tego ze moze brac sporo oleju)?
Czy delikatne bujanie na wolnych obrotach(+/-) jest spowodowane za duza dawka paliwa czy istnieje mozliwosc ze cos innego sie do tego przyczynia?
Posiada ktos z was schemat wiazki dochodzacej do ecu bo potrzebuje sprawdzic czy przewod od czujnika predkosci nie jest gdzies przetarty( na vagu wywala mi jego bledy i po puszczeniu calkowicie nogi z gazu troszke poszarpuje przez chwile)

Od razu dodaje ze:
auto nie dymi ( posiada prawdopodobnei zaslepiony egr)
na niebiesko rowniez nie dymi
osiagi sa bardzo dobre w calym zakresie obrotow( nic nie muli nie szarpie ciagnie do 4.5-5 tys bez problemow)
na cieplym jak i na zimnym silniku odpala po max 2 obrotach
wolne obroty przestaly wariowac po pukniecu w nastawnik ( jeszcze czasami zafaluja kolo 10 sek i sie uspokaja ale coraz rzadziej)
pracuje cicho bez metalicznych dzwiekow, a turbinka lekko pogwizduje (prawdopodobnie za ajksi czas pojdzie do zmiany bo po zimnej stronei wirnik ma juz luzy).

A teraz prosba:
Czy ktos z okolic białegostoku byłby w stanie pomóc mi zrobci probe dynamiczna z podpietym vagiem. Piszac pomoc mam na mysli bardziej czy ktos posiada vaga (niestety brak swojego moze mikolas przynisie pod choinke) i za przysłowiowy browar poswiecil by mi troche swojego czasu i doswiadczenia,

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 1z ] nowa niunia nowe pytania
PostNapisane: 11.gru.2007 21:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bobaskgb napisał(a):
Witam wszystkich, niedawno stałem sie szczesliwym posiadaczem b4 Avant z motorkiem 1z. Szukalem egzemplarza ze zdrowymi blachami jednym slowem aby nie bylo po jakims powaznym dzwonie. Znalazlem:) . Silniczek byl sprawa 2rzedna lecz przed kupnem oczywiscie standardowo sprawdzalem czy nei dymi podpiecie pod vag ( niestety bez testu dynamicznego i podpinany byl w I lepszym warsztacie bo auto kupilem daleko od domu).

:(
bobaskgb napisał(a):
Teraz kilka pytan do was:
Jaka powinna byc dawka paliwa na biegu jałowym?

Ok 4-5 mg.
bobaskgb napisał(a):
Czy 1zecior nalezy do silnikow bezkolizyjnych?

Żaden diesel nie jest bezkolizyjny.
bobaskgb napisał(a):
Czy duze korekcje wtryskow moga byc spowodowane złym wirusem?

Nie. Korekcje działają do 1500rpm i odpowiadają za stabilizację drgań silnika na biegu jałowym.
bobaskgb napisał(a):
Jakie sa objawy słabej kompresji ( nie liczac złego odpalania zima bo tej jeszcze nie ma, i tego ze moze brac sporo oleju)?

Bez pomiaru ciśnienia sprężania, nie zabieraj się za temat. Za złe odpalanie zimą może być odpowiedzialne wiele czynników, ten również.
Słaba kompresja objawia się spadkiem momentu w dolnych partiach obrotów, utrudnionym rozruchem, czasem przedmuchami widocznymi na bagnecie , czy po odkręceniu korka wlewu oleju.
Niemniej - pomierz ciśnienia sprężania na zimnym i lekko cieplym silniku.
bobaskgb napisał(a):
Czy delikatne bujanie na wolnych obrotach(+/-) jest spowodowane za duza dawka paliwa czy istnieje mozliwosc ze cos innego sie do tego przyczynia?

Uszkodzenie układu wtryskowego (wysokie korekcje), uszkodzenie uszczelki pod głowicą, spadek kompresji (powyżej 0,5 bar`a na którymś z cylindrów.
bobaskgb napisał(a):
Posiada ktos z was schemat wiazki dochodzacej do ecu bo potrzebuje sprawdzic czy przewod od czujnika predkosci nie jest gdzies przetarty( na vagu wywala mi jego bledy i po puszczeniu calkowicie nogi z gazu troszke poszarpuje przez chwile)

Czy w czasie jazdy wskazówka prędkościomierza wariuje ? Jesli nie - odpuść czujnik i zvaguj porządnie autko, bo na razie szukasz raczej wróżby iż pomocy merytorycznej.

bobaskgb napisał(a):
Od razu dodaje ze:
auto nie dymi ( posiada prawdopodobnei zaslepiony egr)
na niebiesko rowniez nie dymi
osiagi sa bardzo dobre w calym zakresie obrotow( nic nie muli nie szarpie ciagnie do 4.5-5 tys bez problemow)
na cieplym jak i na zimnym silniku odpala po max 2 obrotach
wolne obroty przestaly wariowac po pukniecu w nastawnik ( jeszcze czasami zafaluja kolo 10 sek i sie uspokaja ale coraz rzadziej)
pracuje cicho bez metalicznych dzwiekow, a turbinka lekko pogwizduje (prawdopodobnie za ajksi czas pojdzie do zmiany bo po zimnej stronei wirnik ma juz luzy).

Zbyt wiele "prawdopodobnie" ... :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 1z ] nowa niunia nowe pytania
PostNapisane: 11.gru.2007 21:44:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
O sprezanie pytam z racji duzych korekt wtrysków, dodatkowo dmucha z korka wlewu oleju po odkreceniu. I z tego co napisales przy moim pytaniu o korekcje moj tok rozumowania nie jest taki zły. Co do czujnika prędkości, to znajomy znajomego ( golf III 1.9 tdi zrezany na 240 ps) ktory mi vagowal wczoraj auto mial identyczny problem z szarpaniem po puszczeniu nogi z gazu. Tez mu wywalalo na vagu blad czujnika predkosci i po jego "naprawie wszystko sie uspokoil". Przejechalismy sie kawalek z podlaczonym vagiem i powiedzial ze ecu nie dostaje sygnalu predkosci. Wskazowka predkosciomieza zachowuje sie prawidlowo. A co do tgeo ze duzo prawdopodobnie to hmm, autko mam od tygodnia, co do egra jest wsadzona jakas aluminiowa blacha 2mm na polaczeniu wiec na 99% jest zaslepiony ale nie rozkrecalem i z tego powodu ten 1% pozostal na prawdopodobnie. Jesli chodzi o turbine to pojdzie do wymiany dopiero jak sie posypie a kiedy to bedzie nikt nie wie stad kolejne prawdopodobnie. To autko to pierwszy diesel w zyciu i w ogole w rodzinie co za tym plynie mam braki w temacie wysokopreznych jednostek.

A co do korekt, piszesz ze dzialaja do 1500 obrotow. Na jałowym mapy paliwa zapisane w ecu nie maja nic do rzeczy? w tym sensie czy zmieniony soft moze miec cos namieszane w ustawieniach woilnych obrotow?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: