.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:56:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB] Poniżej zera i ciezko odpala rano
PostNapisane: 07.lis.2007 08:23:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam Koledzy. Piszę bo już ręce mi opadają i nie wiem co dalej działać. :(
Pierwsze dni temperatur poniżej 0 i problem sie zaczął, poranne pierwsze odpalanie to z 10s. kręcenia rozrusznikiem i dopiero załapuje. Dodam, że kiedy już silnik jest ciepły to cały dzień już pali praktycznie na dotyk. Boję sie, że przy -12 moze mi juz z rana nie załapać. :/ Co dziwne problem ten nie występował praktycznie przy temp. pow.+5 stopni. Naprawdę dziwna sprawa. Nie wiem już co dalej sprawdzać - bo praktycznie wszystkie czynności jakie są związane z w/w problemem zostały wykonane/wymienione. Mianowicie: kąt wtrysku mam ustawiony bdb, sprawdzam go co jakiś czas sam , świece wczoraj sprawdziłem wszystkie sprawne, filtr paliwa wymieniony na Knechta 2tyg. temu, powietrza rowniez Knecht. Przy odpalaniu na zimnym nie zauważam pęcherzyków powietrza w przewodzie filtr-VP44, nie zauwazam ich rowniez na ciepłym silniku. Proszę o pomoc Was i ewentualne wskazówki i z góry dziękuje za każdą pomoc :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 16:05:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
taaaa......jesli TDI nie odpala, to ma za zimno w cylindrach, a jedną z przyczyn może być za niska kompresja. Mierzyłeś ją kiedykolwiek?
Z drugiej strony, jeśli wtryskiwacze źle rozpylają paliwo (lub co gorasza nie rozpylają lecz "leją') - też będą problemy z odpałką. Sprawdź wtryski.
Jaki masz przebieg (o ile znasz go na 100%), jaki masz olej zalany?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 16:25:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mario - w jaki sposób sprawdziłeś świece żarowe ?
Tankowałeś ostatnio ?
Zaloguj sobie kanał 07 i sprawdź działanie czujników temperatury (szczegóły w wątku Meszruma)
Zaloguj zadany kąt wtrysku przed uruchomieniem absolutnie zimnego silnika.

Amatorszczyzna: na ile spada napięcie po włączeniu zapłonu, a przed uruchomieniem zimnego silnika ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 16:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Piotruś napisał(a):
Amatorszczyzna: na ile spada napięcie po włączeniu zapłonu, a przed uruchomieniem zimnego silnika ?

...bo jeśli sporo Ci spada, to świece żarowe grzeją (łatwo poznać, bo przygasa lampka w podsufitce...)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 16:53:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2007 00:19:37
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/Wawer
a w jakim stanie jest akumulator? Bo o nim Mariojr nie pisales.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 16:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mario,

na zimnym, zaraz po rozruchu, zaloguj statycznie 004BS oraz zwykłe 008 i 004.

na ciepłym, zaloguj statycznie 004BS i 008.
zrób próbę dynamiczną i zaloguj 004.
po próbie dynamicznej zaloguj statycznie 008.


mam swój typ, lecz najpierw chcę zobaczyć logi.


;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 18:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
No juz jestem, więc tak od razu po pracy VAG i posprawdzalem wszystko, w pierwszej kolejności kat wtrysku, jest naprawde nadal idealny - jak w poprzednich moich logach. Co jednak dziś zdziwilo mnie przy logowaniu - przegladalem sobie grupy w Vagu i tak doszlem w 01-silnik -08 kanal 19 - sa to jakies parametry pompy, ktore ona ma zapisane w swojej pamieci w przypadku braku startu. Jest zapisane tak: "Start IQ(in memory)-in case engine does not start. Zobaczcie sobie kiedys.To tylko tak na marginesie - ale zastanawia mnie co to jest. Wracajac do tematu:
- przebieg mam 145tys. i to na pewno oryginalny, autodata
- leje olej Mobil 1 5w50
- świece sprawdzalismy z bratem - bdb elektronikiem - Twoim Piotruś najlepszym sposobem + do aku i na cycki :peace: , iskrzą pięknie
- aku mam na gwarancji nasz krajowy Centra :peace:
- tankuje zawsze na shellu
- czujniki temp. sprawdz. dokładniutko jak w topiku Meszruma- wszystko gra i na cieplym i na zimnym - (tez 30 pokazuje :D w tamtym miejscu (wiadomo gdzie)), :peace:
- przy odpalaniu widac ze napiecie spada i odczuwalnie i na voltomierzu, swiece na pewno grzeją

Oczywiście zrobię i zaloguję wszystkie grupy jutro rano, i mysle do południa zamieszcze na forum. Wierze, he ja to wiem ze z takimi profesjonalistami jakich tu mamy na forum wszystko sie rozgryzie. :peace: :peace:
Dzięki tymczasem Koledzy i miłego wieczoru.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 22:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Ja mam ten sam problem u ojca w A6 zostawiłem ją na dworze na całą noc i rano przy temp ok 0 stopni nie mogłem jej odpalić przygżałem swiece zapaliła i zgasła poźniej kręciłem ją kilka razy nie chciała zapalić na desce zapalił sie cały wyświetlacz od tiptronika dopiero po wielokrotnym przekreceniu zapłonu udało mi się to zresetować i zapalić auto. Taka sytuacja miała miejsce już pare razy. Kąt wtrysku sprawdzany jest ok na dniach sprawdze jeszcze swiece.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 09:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
No więc logi zrobione :diabel:

Przed uruchomieniem 04 STATYCZNY
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a06 ... 03f67.html

5sec. po rozruchu porannym, zimny silnik 04BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a18 ... ccd49.html


5sec. po rozruchu porannym, zimny silnik 04STAT
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07c ... fccc7.html

5sec. po rozruchu porannym, zimny silnik 08STAT
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f94 ... cd74d.html

Temp. robocza 89, 04BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7b ... e72b8.html

Temp. robocza 89, 08STAT
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/443 ... ff213.html

Temp. robocza 89, 04DYNAMICZNIE
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/216 ... d8686.html

Temp. robocza 89, 08STAT - bezposrednio po probie dynamicznej 04DYN.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c7 ... e9a84.html

Mam nadzieję że bedzie można z tego wiele wywnioskować. :)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 09:37:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Czy w przewodzie od filtra do pompy VP44 nie widać pęcherzyków powietrza ?
Kąt jest do poprawy, ale mógłbyś wrzucić jeszcze 004 stat na rozgrzanym silniku

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 09:53:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Moje wnioski:

Carl ( ;) :peace: ) jak zwykle nudzi się w pracy ... :): :diabel: .

AFB zdrowiutkie jak rydz ale Mario nie napisał nam co widać w 07 ... :/ .
Zakładając, że tam również jest OK (i w 01 też) - nie mam innych pomysłów jak "zmaszczone" paliwo, które należy wyjeździć do końca.
Nie wierzę w słabą kompresję jeżeli nic się nie zmieniło w logach, które nie tak dawno Mario wklejał na AKP.

O, mam jeden pomysł :): . Jeżeli opaski zaciskowe wężyków powrotnych na "podgrzewaczu" filtra paliwa są jeszcze "oryginalne" to mogły dawno utracić sprężystość i byłoby wskazane wymienić je na nowe "ze śrubką" i mocno dociągnąć.

Carl'u - który kąt chciałbyś poprawiać (pytanie bez żartów) ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 10:09:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carl'u - który kąt chciałbyś poprawiać (pytanie bez żartów) ?


Piotruś, przyjacielu :) Dzień dobry !!!
Chciałbym jeszcze zobaczyć 004 statyczny na rozgrzanym silniku, ponieważ zastanawia mnie jedna sprawa:
Mianowicie, przy poprawnie ustawionym kącie w 004 BS czyli 2,8* ATDC na LATE przy wysterowaniu 100,2% - auto osiąga w 004 statycznym - 4,2 - 4,4* ATDC, czyli już zdecydowanie kąt nie mieszczący się w zakresie :/
Poza tym osiąga to przy podwyższonych obrotach, czyli 905 rpm...
Nie uważasz, że wraz ze wzrostem obrotów kąt powinien być bardziej przyśpieszony ? :)

PS. Nie nudzę się, zaraz biorę się do pracy :) - czekam na kolejne przesyłki od Ciebie, przyjacielu

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 10:16:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Carl - Kochaniątko Ty moje :): ... . W którym logu widzisz 4,4* ATDC. Ja (na serio) tego nie widzę - jeden z nas wyraźnie jeszcze się nie dobudził ... .
:peace:

Przesyłka będzie (przepraszam :!: ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 10:20:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
O jak ładnie... :D

W tym:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07c ... fccc7.html

Uważam, że to jest ATDC z nie wciśniętym w odpowiednim momencie klawiszem LOG.
Nie wierzę, że przy tylko 905 rpm przyspieszył go aż do 4,4* BTDC

PS. Dziękuję i czekam ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 10:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam Koledzy.
Carl w przewodzie z filtra do VP - zadnych pecherzyków, obserwuje to czesto, tak naprawde to ja jezdze z odkrecona oslona silnika ta plastikowa - :P tak bardzo lubie otwierac maske i patrzeć, przytulać sie do silnika :D
O4 w statycznym jest okolo 2,2/2.4 ATDC przy wysterowaniu poz. 4 ok. 80%
ostatnio byly moje logi na forum. Mysle ze kat w tym przypadku jest OK.

Piotruś logowałem kanała 7 celem sprawdzenia czujników wg topiku Meszruma i na zimnym i na ciepłym silniku - sa w porzadku, mierza idealnie. Takze tez odpada :/
Opaski na podgrzewaczu na powrocie, hmm.... w zasadzie nie wiem czy byly wymieniane, przyjrze sie temu dokladniej czy sciskaja mocno :peace:
I tak wiem ze rozwiazemy ten mój problem - zobaczycie :peace:
Tymczasem czekamy jeszcze na opinie Mistrza Meszruma Pogromcy :d

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 10:31:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
O jak ładnie... :D


Poprostu szczerze :): :diabel: .

carlnova napisał(a):
W tym:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07c ... fccc7.html

Uważam, że to jest ATDC z nie wciśniętym w odpowiednim momencie klawiszem LOG.
Nie wierzę, że przy tylko 905 rpm przyspieszył go aż do 4,4* BTDC


No to mamy "konflikt" :-) . W mojej ocenie ten log jest jak najbardziej prawidłowy dla całkowicie zimnego silnika, a pczątek wtrysku układa się po stronie BTDC i nie jest to żaden "wybryk" V-Coma ... :P .

Myślę, że w tej sprawie możnaby się jeszcze pokusić o odczyt parametrów z (programowo) otwartego sterownika VP - ale do tego potrzebny jest "inny komputer" i ktoś o wiele mądrzejszy niż ja ... .

Mariojr napisał(a):
Opaski na podgrzewaczu na powrocie, hmm.... w zasadzie nie wiem czy byly wymieniane, przyjrze sie temu dokladniej czy sciskaja mocno :peace:


Jeżeli opaski są ori VW (na zacisk) - "oczami" niczego nie stwierdzisz. Spróbuj pociągnąć za wężyki (z wyczuciem) tak, jakbyś chciał je "wyrwać" pomimo zaciągniętych opasek.
Jeżeli są tam już opaski ze śrubką - zadanie "kontrolne" jest łatwiejsze, a diagnoza pewniejsza.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 11:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mario,

poproszę jutro rano o nowe logi. tym razem poproszę o statyczne 001, 013 i 014 zaraz po rozruchu oraz statyczne 001, 013 i 014 po pełnym nagrzaniu silnika.

kąt wtrysku OK, dawkowanie OK, powietrza również nie ma.


zobaczymy dalej, albowiem powód kłopotów z rozruchem siedzi w silniku i się z nas [Carl'a?] śmieje.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 12:04:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witaj Meszrumie. Nie ma sprawy jutro zrobie logi.
Ale muszę o czymś Wam powiedzieć,mianowicie pompe mialem regenerowaną w styczniu br. Tutejsze "majstry" wkladali mi ta pompe juz po zregenerowaniu. Moja teza jest taka: te "majstry" mysleli ze jak w wiekszosci TDI czyli 1,9 jest zasada ze nastepuje samoodpowietrzanie i na bank nic nie odpowietrzali po wlozeniu.
I ja tak sobie jezdze z tym powietrzem w pompie - ktorego oczywiscie zreszta nie widze. Bo odcienek z baku-filtr-VP44 jest sprawdzony i powietrza nie ma. Wg mnie na 90 procent pompa jest zapowietrzona - ale auto jakoś jezdzi i to nieźle.
Argumentem na potwierdzenie tej tezy jest fakt iż, dziś rano na zimnym silniku przy logowaniu na 04BS, kiedy pompa sie cyklicznie przestawiała z tyłu z rury zaczeły sie wydobywać kłęby dosłownie jasnego dymu. Po skonczeniu logowania 04BS - dym zniknął jak ręką odjął.
Powiedzcie mi co o tym myślicie - czy myślami i spostrzeżeniami zmierzam we właściwym kierunku ;)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 12:15:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mario - Twoje myśli nie zmierzają w odpowiednim kierunku :-) (bez urazy :-) ). Pompa VP44 jak najbardziej odpowietrza się "samodzielnie" (nie wiem dlaczego na AKP panuje inne przekonanie). Rzecz polega "tylko" na tym, żeby po pracach przy układzie paliwowym wyciągnąć tyle powietrza ile tylko się da (dla zdrowia pompy). Nawet najbardziej prawiłowe odpowietrzanie pozostawia niewielkie ilości "luftu" :): , z którym pompa musi sama sobie poradzić już po odpaleniu silnika.
Istotne jest "tylko" to, żeby możliwie jak najbardziej ułatwić / uprościć jej to zadanie. Kłęby dymu to była zwykła para wodna, naturalna o tej porze roku (według mnie).

Inną sprawą jest to, że "piłowanie" rozrusznikiem kiedy VP nie ma jeszcze w sobie paliwa - to najkrótsza droga do zniszczenia pompy wtryskowej.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 12:30:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
mario,

poproszę jutro rano o nowe logi. tym razem poproszę o statyczne 001, 013 i 014 zaraz po rozruchu oraz statyczne 001, 013 i 014 po pełnym nagrzaniu silnika.

kąt wtrysku OK, dawkowanie OK, powietrza również nie ma.


zobaczymy dalej, albowiem powód kłopotów z rozruchem siedzi w silniku i się z nas [Carl'a?] śmieje.


:517:


Śmiech to zdrowie przecież... :D
Wszyscy czekali na hipotezę Mistrza od Defloracji, a on nie powiedział nic, mimo, że dostał logi o które prosił... :) :):
Eeeehhh... ;)
Gdzie ta tajemnicza hipoteza ? :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: