.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:36:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 1.9 TDI AWX] Prośba o ocene logów niedomagajacej A4
PostNapisane: 24.lis.2007 00:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Witam wszystkich Maniaków aut z Ingolstadt.

Tarafiło do mnie A4 z 2002 roku mojego dobrego kolegi w celu - jak ja to mówie : odburaczenia po druciarzach.

Ten AWX po prostu stracił to co powinien mieć a mianowicie wyczuwalny spadek mocy. Według Kolegi jest w miare ok ale jak ja zrobiłem jazdę testową stwierdziłem ze ta A4 poprostu słabo jeździ. Kiedy kolega wśadł na test do mojej A4 B6 AVF to po wykonaniu jazdy porównawczej stwierdził ze jego Audi chyba jeżdzi z przyczepką której nie ma !!! .


Niedawno miał robiony rozrzad :< i chyba tu bedzie problem.


Oto pełne logi do waszej oceny.


Logi BS


Log 000 BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d06 ... f8465.html

Log 003 BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... 44d57.html

Log 004 BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ae ... 08dd7.html

Log 011 BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/776 ... 3a6b8.html


Logi Statyczne


Log 000 Statyczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... 4d60c.html

Log 001 Statyczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/394 ... 13353.html

Log 003 Statyczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c8 ... d3a85.html

Log 004 Statyczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e57 ... 5cd94.html

Log 007 Statyczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bff ... 9089b.html

Log 013 Statyczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ec ... 17f44.html

Log 018 Statyczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea8 ... 392fe.html


Logi Dynamiczne


Log 000 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08d ... 0e967.html

Log 001 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fc ... c94c6.html

Log 003 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ba ... a4990.html

Log 004 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e9 ... 10791.html

Log 008 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f35 ... 6486e.html

Log 010 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a75 ... 9ad31.html

Log 011 Dyanmiczny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... 51d07.html

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 00:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nic nie poradzę. logi wyglądają OK.

uważam, że masz większy tzw. gift aniżeli kolega.
...skoro 5 PS jest wyczuwalne, to co dopiero [np.:] 20 PS...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 09:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Jest jedno małe ale , kiedy byłem w DE po swoją A4 to wracaliśmy własnie na dwie A4 kolegi i moja i szły idetycznie a teraz poprostu AWX stracił moce piekielne i to z ustaleń wynika ze po wymianie rozrzadu auto zaczeło niedomagać.


Zapomniałem dodac , czasami wystepuja problemy z paleniem auta , trzeba około 6-7 s krecic rozrusznikiem az zaskoczy a czasami pali na dotyk

Przy gaszeniu auta wystepuja dziwne wibracje i podobne do tych ktore ja mialem w swoim avf przed wymiana rozrzadu. Piotr wykrył u mnie z logów żle zsynchronizowany rozrzad i faktycznie było coś bo po wymianie i poprawnym ustawieniu autko wyraźnie ładniej chodzi i gasnie bezobjawowo.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 11:28:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Proponuje sprawdzić ustawienie rozrządu.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 17:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
obstawiam czujnik halla ;) proponuje sprawdzic....

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 10:31:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Paweł - nie podobają mi się te logi nic a nic, pomimo teoretycznego utrzymania parametrów zgodnych "z książką" .

Moim zdaniem podstawowa i bezpośrednia przyczyna utraty mocy leży w fatalnie wymienionym i jeszcze gorzej ustawionym rozrządzie.
"Fatalnie wymieniony" jest dlatego, że napinacz paska nie został prawidłowo ustawiony ... albo nikt go nie wymieniał (zachowuje się jakby dźwigał ciężar dawno pokonanych > 150 tyś.km.) .

Ponadto "statyczne" ustawienie rozrządu pozostaje dalece wadliwe i sugeruje że:
- albo warsztat dokonujący wymiany nawet z kredki nie potarfi skorzystać (w tym przypadku domniemuję "przesunięcie o ząbek" połączone z tragiczną próbą poprawy sytuacji za pomocą zmiany ustawień "koła pływającego" :): na wałku rozrządu)
- albo i skorzystali z kredki ale ślepo ufając w prawidłwość pierwotnych ustawień

Bardziej pasuje mi opcja nr 1, ponieważ przed wymianą rozrządu silnik jeździł prawidłowo ... .

Oprócz tego co powyżej - nie podoba mi nieco nerwowa się praca EGR, to samo dotyczy "zróżnicowanej" pracy kierownic VTG w turbo. Jak mówiłem logi wydają się prawidłowe ale w praktyce ten silnik ma problem z ustawieniem / uzyskaniem "najbardziej właściwych" (zadanych przez ECU) wartości.
Podejrzewam, że przebieg wykresu momentu obrotowego byłby poszarpany jak cholera ... .

Dziwi, nawet bardzo, "zerowy" status układu chłodzenia paliwa, pomimo temperatury lekko już niebezpiecznej (ok. 75*C) .

Podsumowując obawiam się, że osprzęt silnika wykazuje "jakieś" problemy z prawidłowym funkcjonowniem podciśnienia i co oczywiste - rozrząd wymaga ponownej, zdecydowanie bardziej rzetelnej / fachowej regulacji (ze sprawdzeniem czy wszystkie rolki zostały wymienione) .
Podpowiedam wizytę u innego, tym razem sprawdzonego fachowca, który będzie wystarczająco zdolny żeby ogarnąć wszystkie problemy kompleksowo. Przez internet ("zdalnie") trudno będzie to auto naprawić - tutaj potrzeba kogoś z sercem i odpowiednim doświadczeniem ... .

"Prywatnie" wydaje mi się, że wszystkiemu just winien mechanik, który "niby" wymienił rorząd i teoretycznie wykonał duży przegląd silnika ... . Niestety - ani jedno, ani drugie, zupełnie mu się nie "udało" :/ .

Nie zapmnij dopisać epilogu do tej historii po zakończeniu "działań naprawczych" ;) .

Aha - pompki (PD) wydają się ok, zarówno pod względem korekcji jak i odczytów 018.
Niemniej, polecałbym nieprzerwane stosowanie niewielkich (czysto profilaktycznych) ilości mixola :): .

Termostat - to już stara szmata, wymagająca natychmiastowej wymiany !!

Przepraszam za ciężką formę gramatyczną mojej wypowiedzi ale jestem naprawdę zmęczony (ujemne skutki pracoholizmu :-) ) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: