.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:42:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Poszła śrubka od odpowietrzania płynu chłodniczego
PostNapisane: 10.gru.2007 08:12:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Mam taki mały problemik, w trasie zapaliła mi się kontrolka płynu chłodniczego. To ja stop, zgasiłem i idę......
Wali dym z pod machy jak szalony, ja w szoku już myslałem że się przegrzał czy co..... na zegarach 90 stopni. A tam taka śrubka w okolicach podszybia, wychodząca z pod tego plastiku. Tam jest taki gumowy wąż na którym jest o-ring i dio góry idzie taka śruba (chyba do odpowietrzania), i z pod tej śruby cieknie moje cenne G12+ + H2O lądując na bloku silnika dymi jak cholera. odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy, poszło ciśnienie i przestało lecieć. odkręcam srubkę a tam srubka pęknięa i połowa gwintu została w tym "kraniku", oring dokręcony. Niedziela, do domu 50 km ale miałem butelkę G12+ w bagażniku dolałem 1 litr i mam między min a max. dokręciłem zbiorniczek, śrubę byle jak i szmatę podarłem okręciłem zabezpieczyłem i powoli jade. Kilka postojów kontrolnych i leciutko oczywiście ciekło ale płynu ubytku już nie było i kontrolka się już nie pojawiła..... Dojechałem do domu jadąc bardzo delikatnie i obserwując temperaturę (cały czas 90 stopni)

Pytania:
-Co z tym teraz zrobić, jakoś wybić tą śrubę i dokupić? gdzie to dokupić, jak to wybić?
-Czy coś mi się teraz zapowietrzyło czy co, czy po naprawie mogę normalnie dolać płynu podokręcać wszystko i jeździć?
-Czy coś mogło mu się stać? Temperatura była cały czas 90 stopni, nic się nie gotowąło i w najgorszym momencie było w zbiorniczk płynu o 2 cm poniżej min (ale sporo było)

Z góry dzięki za rady, pozdrawiam

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 09:33:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
4D0 819 159 Nr króćca około 60 zł w ASO ale sprawdź jeszcze w ASO poprawność elementu.Żeźbić nie ma sensu.
Nic nie powinno się stać.Jak już będziesz miał nowy element to po prostu odpowietrz układ na wszelki wypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 09:39:43 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A ciekawe dlaczego tak się stało..... masz może jakieś sugestie??
Poprzednio był niedogrzany, mozliwe że teraz jak miał większą temperaturę to ciśnienie wywaliło ... ??
A może mechanicy przy wymianie rozrządu odpowietrzali i ukręcili ... ??

PS: masz może jakieś zdjęcie tej częsci?? Ja dzisiaj wieczorem cyknę zdjęcie tej "śrubki" i jutro wkleję....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 10:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
morgothdbma napisał(a):
A ciekawe dlaczego tak się stało..... masz może jakieś sugestie??
Poprzednio był niedogrzany, mozliwe że teraz jak miał większą temperaturę to ciśnienie wywaliło ... ??
A może mechanicy przy wymianie rozrządu odpowietrzali i ukręcili ... ??

PS: masz może jakieś zdjęcie tej częsci?? Ja dzisiaj wieczorem cyknę zdjęcie tej "śrubki" i jutro wkleję....


Długo nie urzywany lubi pękać lub się rozczelniać.Częsty przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 10:59:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja coś takiego miałem w moim NG. Żadne rzeźby nie pomogły (a były wykonane "półprofesjonalnie" :diabel: ), najdłużej trzymało chyba ze 2 tyg. Wymieniłem na nowy. U mnie pękło bo ktoś wcześniej za mocno dokręcił, a śruba i gwint są z tworzywa.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 11:00:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jesli tak to spoko, bardziej się bałem że coś zapchane, za duże ciśnienie itd....
Dzisiaj jadę z Nim do ASO i zamówię śróbkę (mam blisko ASO Skody chyba powinni mieć??)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: