.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:02:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5V6 TDI] po odpięciu przepłwki lepiej wchodzi na obroty
PostNapisane: 21.lis.2007 18:14:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Witam,
jestem posiadaczem Audi A4 2,5V6 TDI 150km i mam wrażenie że moje autko nie zbiera się tak jak powinno :/ gdy podczas postoju wcisnę pedał gazu to jakoś wolno wchodzi na obroty a gdy zdjąłem wtyczkę od przepływomierza to jest zdecydowanie lepiej. ;) powiem jeszcze tylko że próbowałem już inny przepływomierz założyć (oryginal) i chodzi tak samo jak na moim - żadnych zmian.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć czy jest to normalne lub co może być nie tak że tak się dzieje :?: Pozdrawiam wszystkich i czekam na jakieś sugestie.

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 18:41:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

jeżeli ktokolwiek napisze cokolwiek innego, to załóż z góry, że kłamie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 18:56:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ja trochę pokłamię :D

Sprawdź przepływomierz według poniższego opisu, bo zakładam, że logów na razie nie zrobisz :)

Masowy przepływomierz powietrza w Audi V6 ma złącze 5 – pinowe i podaje po jednym sygnale analogowym dla zasysanej masy powietrza oraz temperatury zasysanego powietrza.

Obrazek

Układ pinów:

pin 1 – sygnał temperatury powietrza
pin 2 – napięcie zasilania 12 V
pin 3 – masa
pin 4 – napięcie zasilania 5 V
pin 5 – sygnał masy powietrza


W przypadku jego całkowitego uszkodzenia, sterownik rejestruje usterkę i dokonuje obliczeń przy wartości zastępczej 550 mg/skok.
Wskutek zmniejszenia dawki wtrysku – spada moc silnika.
Zanim w takim przypadku wymieni się przepływomierz, należy sprawdzić napięcie zasilania (5V i 12 V). Jeżeli napięcie sygnału jest niższe niż zassana masa powietrza, to sterownik nie rejestruje usterki, jednak z powodu rzekomo mniejszej masy powietrza zmniejsza dawkę wtrysku, a tym samym i moc silnika.
W tym przypadku należy porównać napięcie sygnału przy różnych prędkościach obrotowych z wartościami nominalnymi:
(w poniedziałek spróbuję zeskanować i wkleić wykres)
I tak przy różnych prędkościach obrotowych występują takie wartości napięcia (pierwsza to Vmin, druga to Vmax)

Bieg jałowy – od 0 V do 2,2 V
2000 rpm – od 3 V do 3,2 V
3000 rpm – od 3,6 V do 3,8 V
4000 rpm – od 3,9 V do 4,1 V
Swobodne przyspieszanie – od 4,1 V do 4,3 V


W przypadku zaniżonych wartości należy wymienić przepływomierz.
Przepływomierz nasz jest zasilany napięciem 5 V dla układu elektronicznego i napięciem pokładowym do podgrzewania „gorącej płytki” (termoanemometru warstwowego).
Przesyła on do sterownika ECU sygnał napięcia, który w zależności od wydatku powietrza waha się w granicach napięcia opisanych powyżej.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 19:14:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
racja - logów nie jestem w stanie zrobić bo nie posiadam tego interfejsu. Ale mam rozumieć że gdy go odepnę to komputer czyta go jako uszkodzony, więc powinien chodzić gorzej a on w tym momencie chodzi lepiej i to mnie właśnie zastanawia :029:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 19:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mizo,

czy przepływomierz, który założyłeś był identyczny [nr seryjny] z tym, który zamontowany był w samochodzie?

bez podłączenia narzędzia diagnostycznego nic się nie dowiesz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 19:50:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
rozumiem że aby dowiedzieć się jakiś szczegółów to muszę zakupić ten interface i oprogramowanie bo bez tego ani rusz. Czy któryś z kolegów może mi wrzucić linka z odpowiednią aukcją np. na allegro tak żebym kupił prawidłowy osprzęt :?: bo na razie to dla mnie czarna magia a nie mam nikogo kto by miał z tym doczynienia i mi pomógł. Chociaż widzę że kolega meszrum jest z Łodzi a to ode mnie ok.100km. A może mógłbym przyjechać do Ciebie na taką konkretną diagnostykę(oczywiście płatną) a przy okazji czegoś się nauczyć :?: :diabel:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 20:02:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystkie linki są w moim topiku. lecz proszę, oto polecany przez diesel'ową część AKP sprzęt:
- interface: http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 ;
- software: http://www.ross-tech.net/vag-com/downlo ... e3112n.exe [shareware].

całość to koszt 95 PLN + wysyłka [15PLN].
oprogramowanie jest shareware [czyli free w wersji niepełnej; pełną dostaniesz od dobrej duszy na forum].

jasne, jak będziesz mieć sprzęt, to możemy przyspocić. nie bierze się za takie rzeczy pieniędzy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 20:15:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
jasne, jak będziesz mieć sprzęt, to możemy przyspocić. nie bierze się za takie rzeczy pieniędzy.[/quote]
Co znaczy przyspocić - sorki za niewiedze :):

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 20:45:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
tak czy siak odezwę się jak będę miał niezbędny sprzęt. Na razie dziękuję za pomoc i wyrozumiałość. POZDRAWIAM :peace:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 09:33:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Witam,
kupiłem ten interface, ściągnąłem oprogramowanie, laptopa też mam ale mam problem żeby cokolwiek zdiagnozować w moim aucie bo cały czas wyskakuje mi jakiś błąd, nawet nie jestem w stanie odczytać błędów. A jak już mówiłem nie jestem mocny w tym temacie i nie mam u siebie nikogo kto by mógł mi pomóc, więc proszę kolegę Meszruma o spotkanie w celu diagnostyki mojego autka. Na kiedy moglibyśmy się ewentualnie umówić :?:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: