.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:56:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI AFB] Pierwsze logi do oceny.
PostNapisane: 17.gru.2007 22:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 20:51:44
Posty: 4
Lokalizacja: chorzów batory/INVERNESS
Witam wszystkich, bede wdzieczny jak ocenicie moje AFB

Jest jeden bład w ECU o numerze 01375, aha i pojawia sie blad 00575(przed wyskoczeniem tego bledy zamula sie i nie rosnie predkosc obrotowa...)


Oto logi:

Grupy normalne:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/724126a59e3e2646.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05839d7af4504a3f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1955bc308c24f3fd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e1f964661364a16.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1e4f83dab933284.html

Grupy BS:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a8e9d52723fe9ea.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b96889111032bec1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94a44d95959a65f2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/627a8042485d76bc.html

Próba dynamiczna:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96d5300a6b0417b0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/866af974f216b6da.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10d2ec7057dccbc3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85e4593e5c28b518.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2e3b68ab5331bb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14e225a95d3fb032.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b63ec512553f861c.html

Dziekuje Tomasz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 14:03:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sądzę, że:
- przepływomierz jest do wymiany
- termostat jest do wymiany
- wstawiłeś log 011stat zamiast 011bs
- dla zdrowotności VP należy opóźnić kąt wtrysku
- występuje jakiś problem z kierownicami w turbo (dlatego brak wymaganego doładowania).

Brak odpowiedniego doładowania powodujący błąd 00575 leży najprawdopodobniej w (kolejność zamierzona) :
- dziurawym lub nieszczelnym wężyku podciśnieniowym pomiędzy N75 a gruchą na turbo
- dziurawym lub nieszczelnym układzie dolotowym
- brudnym filtrze powietrza
- awarią N75
- zatartych kierownicach sprężarki
- awarią gruchy na sprężarce

Ponadto:
- rozrząd wydaje się być ustawiony wzor(c)owo.
- korekcja 6-tego cylindra wymaga obserwacji, a najlepiej kuracji mixolem
(jeżeli problem nie ustąpi należy pomyśleć nad hydrauliką zaworową)

Błąd 01375 pochodzi od poduszki silnika, należy sprawdzić kontakt na czujniku lub wymienić poduszkę (jeśli złącze okaże się prawidłowe).

Reasumując - bardzo fajny silniczek, wymagający jednak trochę serca (sterowanie turbo i kąt wtrysku) ... oraz nakładów (termostat i przepływomierz) .

UWAGA : Nie wymieniaj przepływomierza zanim nie doprowadzisz do porządku ciśnienia doładowania i zanim nie zalogujesz ponownie wartości dynamicznych.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 17:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 20:51:44
Posty: 4
Lokalizacja: chorzów batory/INVERNESS
Przeplywka byla wymieniana we wrzesniu, bylem w ASO na sprawdzeniu i okazalo sie ze jest ok, powiedzieli ze jest cos nie hallo z turbina, ale nie okresli dokladnie co bo to by trwalo znaczniej dluzej.

Przewody od gruchy sa sprawdzone i jest ok.

Moze sprobowac podmienic N75.

Co do nieszczelnosci w dolocie spadla opaska z przeplywki i dlatego byla ta nieszczelnosc.

W piatek jade do polski to sprobuje ja troche przegonic, moze to cos pomoc?

Moze polecice kogos z okolic Chorzowa, kto moglby mi to zdiagnozowac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2007 23:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm jest OK.


to auto trapi w zakresie ciśnienia doładowania albo uszkodzony N75, albo niedrożny katalizator.
N75 diagnozujemy w ten sposób, że pożyczamy sprawny i logujemy dynamicznie 011.
katalizator z kolei, poprzez odpięcie wydechu przed nim [katalizatorem] i tak głośno pracujące TDI logujemy dynamicznie w 011.

stawiam na N75.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 07:06:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
tomek83 napisał(a):
Przeplywka byla wymieniana we wrzesniu, bylem w ASO na sprawdzeniu i okazalo sie ze jest ok, powiedzieli ze jest cos nie hallo z turbina, ale nie okresli dokladnie co bo to by trwalo znaczniej dluzej.


Chociaż w moim odczuciu wiele wskazuje na to, że przepływka nie jest (całkiem) sprawna - w obliczu powyższej informacji zostawmy na razie ten temat .
Zasada jest taka, że najpierw należy uzdrowić mechanikę, a dopiero potem osprzęt elektryczny ... .
Odwrotna kolejność nie ma sensu ... .

tomek83 napisał(a):
Przewody od gruchy sa sprawdzone i jest ok.

Moze sprobowac podmienic N75.


Co oczywiste - N75 jest jednym z głównych podejrzanych ale zanim podejmiesz trud "podmianki" sprawdź, czy jakiś paproch nie przytyka weżyków doprowadzających podciśnienie do N75. Sam zaworek na "wejściu"/"wyjściu" również warto sprawdzić. Możesz do tego celu użyć sprężonego powietrza ale w rozsądnych, niezbyt dużych wartościach. Zdarza się, że z czasem "światło" wężyków podciśnieniowych "zanika" i wystarczy dmuchnąć w wężyki, żeby N75 odżyło ;) .

Zresztą w kwestii N75 bardzo przydatny byłby odczyt 011BS . Jeżeli istnieje taka możliwość - pokaż nam go ;) .

Osobiście raczej odrzucam myśl z katalizatorem (na podstawie analizy 011 dynam.) .

tomek83 napisał(a):
Co do nieszczelnosci w dolocie spadla opaska z przeplywki i dlatego byla ta nieszczelnosc.


Więc jednak jesteś już o krok do przodu (i to ważny krok) ;) .

tomek83 napisał(a):
W piatek jade do polski to sprobuje ja troche przegonic, moze to cos pomoc?


Oczywiście, że może pomóc. Byłoby idealnie gdybyś przed podróżą znalazł czas na przedmuchanie instalacji wg. powyższej "instrukcji" :): :-) .

tomek83 napisał(a):
Moze polecice kogos z okolic Chorzowa, kto moglby mi to zdiagnozowac...


Z Chorzowa nie ale całkiem blisko tak. Odezwij się kiedy będziesz już w PL - coś poradzimy ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2007 22:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 20:51:44
Posty: 4
Lokalizacja: chorzów batory/INVERNESS
witam ponownie

mozna prosic do ciebie jakis namiar(Piotr),chetnie bym sie zkontaktowal z toba i pogadal na temat AFB.

daleko od katowic do ciebie??

28 i 29 po swietach mi odpowiada,jednak wszystko zalezy od ciebie.

mam nadzieje ze sie uda cos wykabinowac.mozna powiedziec ze jestem swiezakiem dopiero zaczynam sie uczyc,wiec moja wiedza nie jest duza :d

pozdrowionka i wesolych swiat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: