Zastanawialem sie nad Pana problemem i tak naprawde naprawa takiego samochodu nie jest trudna. Jest jednak inny problem. Moze Pan pojechac gdzie kolwiek ale zawsze klopotem beda czesci. Nowe sa bardzo drogie a z uzywanymi moze byc roznie. Nie zakladam z gory ze beda potrzebne te czesci ale biore to pod uwage.
Silnik ASN nie jest moze skomplikowany , ale jest mocno zmieniony pod wzgledem innych V6 . Zwykle sterowanie zmiennymi fazami rozrzadu odbywalo sie za posrednictwem regulacji lancucha napedzajacego dwa walki rozrzadu. W tym silniku kazdy walek rozrzadu ma swoje kolo ktore napedzane jest paskiem rozrzadu. Samo sterowanie polega na zmianie cisnienia oleju w kolach. Tak wiec zmienna regulacja to kola rozrzadu

i z tego powodu sa tak drogie.. Cisnienie zmieniane jest przez zawory elektromagnetyczne ktore olej kieruja przez walek rozrzadu do kol. Uszczlnione to jest pierscieniami tlokowymi, tak sie nazywaja. Sa to pierscienie z zamkiem , podobne jak w skrzyniach autoamtycznych. Caly system podlega pelnej diagnozie zarowno satycznej jak i dynamicznej. W tym silniku jak w kazdym , ale tu szczegolnie wymagana jest pelna synchronizaca , walkow wzgledem siebie a nastepnie wzgledem OT czlyi gornego martwego punktu tloka. Brak synchronizacji moze niesc za soba nieprzewidywalne efekty, moze i nawet stukanie. Nieprzewidywalne bo nikt nie sprawdza na poziomie warsztatowym co bedzie jak sie przestawi walek w lewo lub w prawo. Jeden z postow ktorego autorem byl Piotr dawal Panu do zrozumienia ze moglo to zostac zle ustawione. Poniewaz zdziwilbym sie gdyby sie okazlao ze osoba ktora wykonywala usluge posiadala do tego silnika stosowne przyrzady. Moze sie myle ale bylo by to dziwne.
To w odpowiedzi na pana pytanie dotcyzace jak dziala ten system.
Mysle ze powinien Pan poszukac kogos w okolicy kto bedzie potrafil sprawdzic dzialanie tej regulacji podczas ktorej moga ujawnic sie bledy ostaniej naprawy ( jesli bledna byla )
Gdyby sie okazalo ze nie bedzie nikogo kto da sobie z tym rade pomyslimy co dalej. Byc moze ktos jeszcze doda cos nowego , moze pojawi sie ktos kto ma czesci do takiego silnika na wypadek gdyby byly potzrbene. Zobaczymy , w kazdym razie prosze jeszcze poszukac kogos kto przeprowadzi diagnostyke zmiennej geometri poniewaz jest w pelni diagnozowalna. Zmierzam ogolnie do tego ze gdyby po ustaleniu przyczyny okazalo sie ze jest portrzebna jakas czesc to nie bedziemy w stanie usunac usterki przez jej brak , wiec droga gdziekowliek w Polske okazala by sie niemal na prozno
