Większym zagrożeniem dla paska zębatego jest olej silnikowy (chlapiący np. spod przedniej pokrywy wału lub uszczelniaczy). To jednak nic w porównaniu do skutków jakie mogą spowodować zatarte rolki paska zębatego (G12 doskonale rozszczelnia osłony łożysk i wypłukuje z nich smar).
Dlatego wymiana pompy powinna łączyć się z wymianą całego zestawu naprawczego rozrządu (można pominąć pasek i rolkę pompy VP), czyli wymienić należy:
- pasek zębaty
- rolkę napinającą
- rolkę prowadzącą
- no i oczywiście pompę wody
- termostat
Dla nic nie rozumiejących malkontentów, którzy znowu zechcą zarzucić mi chęć wymiany "całego silnika" z byle jakiego powodu - polecam (jeszcze przed wysmarowaniem idiotycznych uwag) - bardzo wnikliwą lekturę (a szczególnie zdjęć) tego topika:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=afb
(tak, smar w łożyskach rolek został rozpuszczony i wypłukany przez G12)