.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:01:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 2.5TDI] Blokady rozrządu
PostNapisane: 07.sty.2008 05:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Witam
Noszę sie z zamiarem wymiany rozrzadu w silniku 2.5TDI AFB.
Chcąc to wykonać zgodnie ze sztuką niezbędne są blokady wału, pompy i wałków rozrządu.
Jeżeli blokada wałka rozrządu i pompy jest prosta do wykonania na poczekaniu,
tak blokada wału korbowego wymusza do wykonania posiadanie obrabiarki.

Moja prośba jest kierowana do posiadaczy takowych blokad, aby udostępnili je w formie prostego rysunku(szkicu) na stronie forum.
Przyznam że najbardziej interesują mnie średnice, rodzaj gwintu i dlugości blokady wału korbowego.


Z powazaniem bpomp


Ostatnio edytowano 17.sty.2008 15:58:21 przez bpomp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 17:47:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
mam takie narzędzia, jutro podam dokładne wymiary.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 15:59:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Shnol nie znalzł
może ktoś inny posiada takie blokady

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 22:09:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
chyba latwiej kupić na allegro caly zestaw kosztuje 90 pln.

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2008 12:46:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Brakuje w tym zestawie blokady pompy wtryskowej, że o tulejkach do odsuwania pasa przedniego nie wspomne. No i za kawałek nagwintowanego pręta i dwie blaszki z przesłką ok. 100zł to trochę za wiele. Stopień skomplikowania- wykonania tych części nie jest na tyle duży abym nie pokusił się wykonać je samemu.

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2008 13:16:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bpomp napisał(a):
Brakuje w tym zestawie blokady pompy wtryskowej, że o tulejkach do odsuwania pasa przedniego nie wspomne. No i za kawałek nagwintowanego pręta i dwie blaszki z przesłką ok. 100zł to trochę za wiele. Stopień skomplikowania- wykonania tych części nie jest na tyle duży abym nie pokusił się wykonać je samemu.


Mam prośbę do Moderatorów (na poważnie, jestem trzeźwy). Niech ktoś proszę skasuje ten idiotyczny wątek. Stosowanie samodzielnie wykonanych blokad lub kupionych na Allegro za 90 zł. zagraża rokurw...niem gniazda w bloku silnika lub ułamaniem trzpienia podczas np. dokręcania śruby wału korbowego (200Nm + pół obrotu ... ) . Z tego powodu treść wątku jest niebezpieczna dla osób, które w błogiej nieświadomości zechciałyby skopiować twórczość nieradosną Kolegi Bpomp ... .

Blokady którym można "wstępnie" zaufać kosztują od 300 zł. wzwyż (bez bolca pompy VP i trzpieni pasa przedniego). Oprócz tego należy zainwestować następnych kilka ładnych stówek na ściągacze kół zębatych wałków rozrządu i wspornik potrzebny przy dokręcaniu (bez tego zestawu posiadanie samych blokad mija się kompletnie z celem). Sumując - minimalny koszt jakotakiego sprzetu zaczyna się od kwoty > 1000 zł. i jest to absolutne minimum służące do najprostszych czynności ... .

:/ :(:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 11:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Ponawiam prośbę kolegi bpomp - a, założyciela wątku.
Dzięki Waszym, Koledzy radom i fotkom, wymieniłem wczoraj termostat. Dzięki temu upewniłem się, ze nie dam grzebać się nikomu w moim silniku, i że w DE poziom inteligencji technicznej nie stoi aż tak wysoko. Podkładki-wsporniki dystansowe od osłony były założone odwrotnie i napęd wentylatora oraz pasek troszkę ją przytarł w kilku miejscach. Znalazłem też kreski-markery na kołach zębatych. W związku z tym proszę Szanownych Kolegów by ktoś w wolnej chwili na fotografii lub rysunku zamieścił wymiary elementów blokujących wał, wałki i pompę. Mój silnik to jak w temacie postu 2,5 TDI V6 AFB. Dysponuje tokarka, a jeśli to nie wystarczy, mam również dostęp do dość dobrego parku maszynowego (tylko trochę daleko, ale rozrządu przecież jutro nie będę wymieniał). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 18:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Drogi Piotrusiu, po cóż kasować wątek... :diabel: :diabel: :diabel:
Kocham potem żałosne płacze łzy i komentarze - mogłem posłuchać.... Żałuję tu i teraz że nie spytałem o schemat blokad do ASN, choc nie posiadam tokarki, pewnie dałbym radę wystrugać je lub dorobić z posiadanych narzędzi lekarskich :diabel:
Sprzedawcy części zamiennych i solidni mechanicy, którzry raczej gratów nie nabywają na Allegro muszą z czegoś przecież żyć :diabel:

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 22:21:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Kolego Macieksns skoro napisałem, że mam dostęp do maszyn to tak jest w istocie. Dzięki temu parkowi maszynowemu od paru lat używam samodzielnie zbudowanego traktorka na bazie silnika i skrzyni fiata 126p oraz skróconego tylnego mostu Żuka + jeden fix z przekładną kątową i wałkiem cardana. Sprzedawane blokady na allegro też są na czymś wykonywane i nie sądzę aby stal 45 nie wystarczała na zrobienie jakiegoś tam trzpienia. Blokady do silnika 1,9 TD sam sobie zrobiłem i z powodzeniem wymieniam w nim pasek rozrządu. jak widzisz mam troszkę pojęcia o mechanice i nie widzę nic idiotycznego w postawionym prze zemnie pytaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 15:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 15:47:22
Posty: 31
Lokalizacja: ryki
Ja wykonałem przynajmniej kilkanaście wymian rozrzodów od 1,9 do 2,5v6 bez orginalnych blokad i wszystko było oki.Jezeli ktoś ma do tego glowe to nie rozumie dlaczego miałby tego sam nie zrobic.W nowszych modelach ja rozbierałem cały przód,nie stosowałem żadnych tylejek dystansowych.Jest wtedy dużo miejsca i morzna wszystko na spokojnie wykonać!Przecież to nasze laleczki!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 19:28:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Lubię robić wszystko z głową i tak jak pisze książka, dlatego zgadzam się z Piotrusiem całkowicie. Jeżeli Stal C45 (kawałek pręta z niej wykonany) ma wytrzymać moment 200Nm a potem jeszcze pół obrotu gdzie moment wzrośnie spokojnie do 250Nm, to raczej to nie da rady.

Istnieje zapewne możliwość wykonania takowych blokad samodzielnie, ale potem poddał bym je jeszcze obróbce cieplnej, np. nawęglanie i azotowanie. Wtedy wytrzymałość blokad wzrośnie napewno, tylko wtedy użyłbym stali 18HGT która dobrze się nawęgla. Ale czy jest sens???

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: