.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 12:49:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AYM] olej silnikowy
PostNapisane: 26.sty.2008 02:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam Kolegów. Temat dotyczy konkretnie oleju jaki został wlany do mojego motorku. W czerwcu 2007 miałem wymianę olejku i autko oddałem do fachowej stacjii, wierząc, że goście przecież wiedzą, co robią (chyba zfrajerowałem się). Bez zbędnej dyskusji oddałem kluczyki i po kilku godzinkach niunia czekała. Zadałem pytanie o rodzaj wlanego oleju i otrzymałem odpowiedź: Castrol (nie pamiętam jaki) 10W40. Z tego co wiem, to ten motorek powinien dostawać olej o Audikowskiej specyfikacji VW 506 00 dla Long Life lub VW 505 001 LUB VW 505 00. Za jakieś 2000 km wypada mi kolejny termin wymiany (zmieniam co 15 tys. km). Z teorii wiem, że nie powinno się wracać z oleju syntetycznego lub pół syntetycznego na mineralny (odwrotnie tak). Chodzi o wypłukiwanie nagaru i ryzyko zozszczelnienia. Audi ma kierownicę nie po tej stronie i w takiej Krainie właśnie najczęściej jest serwisowany. Mimo regularnego serwisu (do 2005 r. było Audi, do dzisiaj "nieautoryzowany" serwis) nie mam nigdzie informacji jaki olej był lany wcześniej. Dziki Zachód. Jeśli to ma jakieś znaczenie to silnik ma przebieg 217 tys. km., ale nie bierze oleju, tzn. po 13 tys. km poziom oleju jest pomiędzy max. a min. Koledzy proszę o radę co powinienem dalej robić ? Please !!!
paw

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 02:38:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Sorki koledzy, ale zamieszałem się w temacie oleju syntetyczneko, mineralnego.... Chodziło mi tylko o to, że wiem, że z np. 5W40 można na 10W40 itd, ale nie na odwrót. Ups

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 11:00:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lej dalej 10W40, byle z normą 505.00.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 18:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Dzięki meszrum za szybką odpowiedź i radę. Pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 07:42:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
mesz! :galy: po co nie 5W40?? 505.00 synt
Ja bym nie radził tego 10W40. Tylko 5W40.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 10:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Shnol napisał(a):
mesz! :galy: po co nie 5W40?? 505.00 synt
Ja bym nie radził tego 10W40. Tylko 5W40.


Shnol,

skoro Paw1972 nie wie na czym jeździł wcześniej, a jest OK...
...to po co zmieniać? przecież Paw1972 nie będzie tym jeździć do śmierci...

w instrukcji stoi jak byk, że ma być 505.00/01 dla AYM. olej spełnia normę, użytkownik jest zadowolony... czyż nie o to właśnie chodzi.

przejście na syntetyk nic nie popsuje, ale też nic nie naprawi.
ważne by 10W40 zmieniać co 10 000 km.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: