.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:58:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6 AVJ] 17090 - Transmission Range Sensor (F125)
PostNapisane: 14.sty.2008 17:19:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lut.2005 23:44:37
Posty: 190
Lokalizacja: Dubai UAE <> PL - Przemysl
Witam, po przeskanowaniu VAG-iem wyszedl ten oto blad :


VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 01J 927 156 CP
Component and/or Version: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 00656
Additional Info: 01J927156CP V30 01J 1.8l5VT RdW 2011
1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-10 - - - Intermittent


Autko to Audi A4 1.8T z 2002r
Problem tkwi w tym ze rano po odpaleniu skrzynia pracuje bez problemu po okolo 10 - 15 minut wchodzi w tryb awaryjny. Przy dluzszej jezdzie okolo (2 godzin) jazdy wraca do normalnego trybu. Podam ze typ skrzyni to FSD 6-cio biegowy multitronic. Z tego co pisze w Vag-u chodzi o czujnik tylko ze w Etce nie moge go znalesc pod ta nazwa - Transmission Range Sensor wiec nie wiem gdzie go szukac. Czy ktos w was moze pomoc w tej sprawie lub wie gdzie sie znajduje ten czujnik i czy mozna go samemu wymienic.

Z gory dziekuje i pozdrawiam

_________________
POZDRO
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 18:25:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Niestety, kolego...Znaleźć w ETCE nie możesz bo to jest integralna część komputera sterującego Twojej FSD

Obrazek

Komputer sterujący automatycznej skrzyni biegów -J217-
Miejsce zamontowania: Komputer sterujący automatycznej skrzyni biegów -J217- jest zamocowany na tylnym końcu skrzyni biegów bezpośrednio na hydraulicznej jednostce sterującej.
Następujące podzespoły stanowią całość z komputerem sterującym:
A - Czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów -G195- i czujnik 2 liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów -G196-
B - Czujnik temperatury oleju przekładniowego -G93-
C - Przełącznik wielofunkcyjny -F125-
D - Czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów -G182-
E - Czujnik 1 ciśnienia hydraulicznego automatycznej skrzyni biegów -G193-
F - Czujnik 2 ciśnienia hydraulicznego automatycznej skrzyni biegów -G194-

Ale pocieszę Cię na koniec:
Mądre głowy piszą na ten temat tak:
"...W razie potrzeby oczyścić czujnik -A-, -C- i -D- z brudu i metalowych wiórków..." - może to tylko błahostka i wystarczy to wymontować (komputer) i oczyścić ?
Zatem do roboty :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 15.sty.2008 09:26:28 przez carlnova, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 22:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
uhhh.... przerabialem ten temat u siebie, pomogla wymiana komputera sterujacego....

A co ciekawe- a raczej nieciekawe- blad nadal powraca raz na miesiac, ale odrazu po samym przekreceniu kluczyka. Gdy uruchomie silnik i rusze biegami wszystko wraca do normy :(:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 23:43:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Atal-star napisał(a):
uhhh.... przerabialem ten temat u siebie, pomogla wymiana komputera sterujacego....

A co ciekawe- a raczej nieciekawe- blad nadal powraca raz na miesiac, ale odrazu po samym przekreceniu kluczyka. Gdy uruchomie silnik i rusze biegami wszystko wraca do normy :(:


Przykro to słyszeć Atal :/ - niezbadane uroki multitronica :(
napisz w takim razie koledze, na jaką kwotę musi być przygotowany...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 00:20:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lut.2005 23:44:37
Posty: 190
Lokalizacja: Dubai UAE <> PL - Przemysl
carlnova napisał(a):

Przykro to słyszeć Atal :/ - niezbadane uroki multitronica :(
napisz w takim razie koledze, na jaką kwotę musi być przygotowany...


no wiec co do ceny to bylem w Audi (w Londynie) i mi powiedzieli ze to komp od skrzyni i za wymiane chca 1300 funtow, wiec zobacze czy znajde szpeca co mi to wyciagnie i moze sie uda przeczyscic styki lub cokolwiek to bedzie..

na obecna chwile dzieki za podpowiedzi co i jak, myslalem ze to jakis czujnik przy lewarku ale jak to komp to znaczy ze w Audi nie klamali.

P.S przyznam ze jak poruszam lewarkiem pomiedzy D i P to tez wraca do normalnego ale po chwili mu odbija wiec zobacze co da sie zrobic, oczywiscie kompa wymienial nie bede wiec auto poleci do sprzedania... :( a szkoda bo tylko 68.000 km i juz sie spier.....o


Pozdrawiam,
Andrzej

_________________
POZDRO
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 09:29:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Andre napisał(a):
oczywiscie kompa wymienial nie bede wiec auto poleci do sprzedania... :( a szkoda bo tylko 68.000 km i juz sie spier.....o


Pozdrawiam,
Andrzej


Nooo... godne "pochwały" podejście. :/
Obiecaj tylko, że sprzedasz je Anglikowi - tak, żeby nie wróciło na nasze forum z tym samym problemem ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 09:08:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 14:23:38
Posty: 3
Lokalizacja: Radomsko
Ale pocieszę Cię na koniec:
Mądre głowy piszą na ten temat tak:
"...W razie potrzeby oczyścić czujnik -A-, -C- i -D- z brudu i metalowych wiórków..." - może to tylko błahostka i wystarczy to wymontować (komputer) i oczyścić ?
Zatem do roboty :peace:[/quote]

Kolego,
czy może wiesz, czy przy demontażu wspomnianego sterownika należy spuścić olej ze skrzyni ?

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI 163KM Multitronic 2004/2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 09:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Trzeba...
Ale wszystko masz ładnie opisane w temacie o tiptronicu.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 12:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 14:23:38
Posty: 3
Lokalizacja: Radomsko
[quote="Stamlej"]Trzeba...
Ale wszystko masz ładnie opisane w temacie o tiptronicu.

Czytałem ten temat, opis jest super. W opisie błędu 17090 jest wzmianka o sprawdzeniu F125 - czy nie wiesz jak to się robi ?

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI 163KM Multitronic 2004/2005


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 13:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 14:23:38
Posty: 3
Lokalizacja: Radomsko
Jestem po wizycie w Sserwis, niestety wymieniałem sterownik-uszkodzony F125. Jeżeli chce Ktoś wiedzieć o kosztach, to proszę pytać na PW.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI 163KM Multitronic 2004/2005


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: